1

بوی انحراف از “روحانی” بلند شد

  • کد خبر : 138723
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

نجفی پیش از این یک بار به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شده بود که با رای عدم اعتماد نمایندگان به دلیل ابهام در فعالیت ها و مواضع او در خصوص فتنه مواجه شد. جالب اینجاست که او اکنون جانشینی فرجی دانا شده که خود او نیز امروز به دلیل مشابه، یعنی انتصاب فتنه گران در وزارت علوم، اعتماد نمایندگان مردم را از دست داد.

حسن روحانی رییس جمهور در حکمی محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد. این خبر ابتدا در صفحه توییتر منتسب به روحانی تایید شد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، محمدعلی نجفی پیش از این یک بار به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شده بود که با رای عدم اعتماد نمایندگان مواجه شد. علت عدم اعتماد نمایندگان به نجفی، ابهام در فعالیت ها و مواضع او در خصوص فتنه بود.

نمایندگان مردم امروز به دلیلی مشابه یعنی انتصاب فتنه گران در وزارت علوم، رای اعتماد خود از فرجی دانا را پس گرفتند. روحانی هم بالافاصله فرجی دانا را به عنوان مشاور رییس جمهور در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.

دو روز بعد از عدم اعتماد نمایندگان به نجفی، حسن روحانی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب کرد. نجفی در ۱۰بهمن ۱۳۹۲، از ریاست این سازمان استعفا داد و روحانی این بار او را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.


متن حکم حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی

با تشکر فراوان از زحمات جناب آقای دکتر فرجی دانا در دوران مسئولیتشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم، شما را به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برمی‌گزینم.

امید است با توفیقات الهی و تلاش همه همکاران آن وزارت، اعضای هیأت‌های علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی

معلوم نیست رییس جمهور قصد دارد تا نجفی را به عنوان جانشین قطعی فرجی دانا به مجلس معرفی کند یا خیر، اما انتصاب او دست کم یک پیام روشن برای مجلس داشت و آن تایید اخباری بود که پیشتر در مورد عدم تغییر رویکرد دولت در وزارت علوم، حتی در صورت برکناری فرجی دانا، به گوش می رسید.

گفته می شد روحانی در صورت برکناری فرجی دانا، شخصی مشابه او را جانشینش خواهد کرد. با این وجود به نظر می رسد رییس جمهور یک گام از این گمانه زنی نیز فراتر گذاشته و این بار فردی را به سرپرستی وزارت علوم منصوب کرده که یک بار از مجلس رای عدم اعتماد دریافت کرده است!

لج بازی روحانی در استفاده از چند مهره مورد نظر خود از جمله محمدعلی نجفی در پست های کلیدی، علیرغم “نه” چندباره نمایندگان مردم به آنها، یادآور نوع لج بازی های محمود احمدی نژاد در به کارگیری نزدیکان خود در پست های کلیدی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138723

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر