1

۵ میلیون ایرانی بیمه می‌شوند

  • کد خبر : 138883
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

وزیر بهداشت با اشاره به بیمه شدن پنج میلیون نفر گفت: از آغاز شروع طرح تحول نظام سلامت تاکنون پنج میلیون نفر که فاقد هر گونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده‌اند .

دکتر سید حسن هاشمی در سفر استانی دولت به اردبیل ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم شهید پرور خلخال گفت: با سپری شدن حدود یکسال از عمر دولت، آرامش و امید در کشور ایجاد شده است و روابط بین المللی ما با سایر کشورها بهبود یافته است، و امیدواریم ضمن حفظ عزت و مصلحت کشور و ارزشهای انقلاب ، همدلی بین گروههای مختلف در کشور و قوای سه گانه افزایش یابد.

وی افزود: خود پسندی‌ها و خود بزرگ‌بینی‌ها در کشور مانع از پیشرفت است و با وحدت و همدلی می‌توان مشکلات را مرتفع و امور کشور را پیش برد.

وی به دو مشکل عمده کشور اشتغال و معیشت اشاره کرد و گفت: پسندیده نیست در جمهوری اسلامی ایران جوانان جویای کار مدت‌ها دنبال فرصت شغلی باشند با اینکه مردم برای ارتزاق و هزینه‌های درمانی خود بعد از ۳۵ سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد در تنگنا قرار گیرند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خواسته‌های مردم خلخال در خصوص رفع مشکلات و ایجاد بستر توسعه، منطقی و به حق است اما باید در نظر داشته باشیم دولت را در شرایطی تحویل گرفتیم که میلیاردها ریال کسری اعتبار داشته ایم و بدهی ما در بخش بهداشت و درمان هشت هزار میلیارد بوده است که با طرحها و اقداماتی که در حال انجام است وضعیت رو به بهبود است.

دکتر هاشمی با اشاره به مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان اردبیل گفت: کمبودها را به تدریج و با توجه به منابع مالی و در سایه وحدت و همدلی رفع می‌کنیم.

هاشمی در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف هماتولوژی، زنان ، داخلی، قلب و قسمتهای مختلف اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل ،فضای فیزیکی و درمانی بخشهای بیمارستانی در استان اردبیل را ناکافی دانست و گفت: علیرغم اینکه دولت و وزارت بهداشت در این زمینه برنامه هایی در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در برون رفت از این چالش دارند اما باید بخشهای خصوصی را ترغیب به تاسیس کلینیک های اقماری و سرمایه گذاری نمود و در این خصوص وزارت بهداشت همکاری لازم را با دانشگاه و سرمایه‌گذار جهت فراهم کردن اخذ تسهیلات بکار خواهد بست.

ایسنا/وی با تاکید بر ضرورت گسترش و توسعه فضای فیزیکی و درمانی اورژانس بیمارستان امام و نیز رفع کمبود تختهای بیمارستانی در استان اردبیل ابراز داشت: امیدواریم در راستای رفع این مشکل با تخصیص اعتبارات لازم که برای تکمیل ساختمان های تروما و رادیوتراپی صورت گرفته است وضعیت فضای درمانی اردبیل بهبود یابد.

وی تصریح کرد در تعداد تخت‌های بیمارستانی کمبود قابل ملاحظه ای دیده می شود اما امیدواریم با افتتاح مرکز تروما و پروژه‌های جایگزین بیمارستانی در کوتاه مدت مشکلات این بخش کاهش و مرتفع گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138883

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر