1

ما از موضع‌گیری رئیس‌جمهور پس از اعلام عدم رأی اعتماد مجلس به آقای فرجی‌دانا تشکر می‌کنیم

  • کد خبر : 138899
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸

نماینده مردم تهران در مجلس با تصریح بر این نکته استیضاح وزیر سابق علوم به معنای تقابل مجلس با دولت نیست گفت: ما از موضع‌گیری رئیس‌جمهور پس از اعلام عدم رأی اعتماد مجلس به آقای فرجی‌دانا تشکر می‌کنیم.

محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد بازتاب‌ها و اظهارنظرها درباره استیضاح موفق وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: از تعابیری که به ویژه ریاست محترم جمهور پس از جلسه مجلس به کار بردند می‌توان برداشت کرد که ایشان استیضاح را حق مجلس می‌دانسته است.

وی با اشاره به اینکه مطالب مختلفی که در سخنان موافقان استیضاح مطرح شد، هم افکار عمومی و هم شخص رئیس‌جمهور را نسبت به لزوم استیضاح قانع کرده است، افزود: سیاست‌های آقای فرجی دانا و تیمی که در وزارت علوم حاکم کرده بود، سودی برای جامعه نداشتند و بر حیثیت علمی کشور خسارت نیز وارد کردند.

سلیمانی ۶۰ مورد ایرادات موافقین استیضاح بر عملکرد وزیر سابق علوم را یادآور شد و با اشاره به ابعاد مختلف قانون‌شکنی‌های صورت گرفته در این وزارتخانه از جمله ایجاد زمینه‌های تشنج و آشوب در دانشگاه‌ها که با سند در مجلس ارائه شد، گفت: حوزه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها نیز در دوره ۹ ماهه گذشته با رکود مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه نه در دفاعیات وزیر سابق علوم و نه نمایندگان مخالف استیضاح هیچ نکته برجسته‌ای مبنی بر پاسخگویی به نارسایی‌هایی که موافقان استیضاح مطرح کردند وجود نداشت، اظهار کرد: جمع‌بندی دولت و افکار عمومی این بود که استیضاح کنندگان محق هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیغام معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس مجلس در انتهای جلسه استیضاح مبنی بر پذیرش تغییر چند تن از معاونان و مشاوران وزیر سابق علوم که مجلس بر روی آنها حساسیت داشت را نشانه اقناع جهانگیری نسبت به مشکل‌دار بودن این افراد خواند و گفت: این موضوع حتماً به رئیس‌جمهور نیز منتقل شده بود و ایشان نیز موافقت خود را با این امر اعلام کرده بود.

وی با تصریح بر این نکته استیضاح وزیر سابق علوم به معنای تقابل مجلس با دولت نیست بیان کرد: این استیضاح اجتناب ناپذیر بود و ما از موضع‌گیری آقای رئیس‌جمهور پس از اعلام عدم رأی اعتماد مجلس به آقای فرجی‌دانا تشکر می‌کنیم و انتظار داریم روند حاکم بر وزارت علوم تغییر کند.

سلیمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را یکی از محورهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تأکید بر بسیج همه امکانات این وزارتخانه برای حل مشکلات و کمک به دولت در این راستا، گفت: پس از سخنان یکی از موافقان استیضاح یکی از وزرایی که در مجلس حضور یافته بود به این نماینده گفته بود با اطلاعات و اسنادی که شما ارائه کردید، اگر من هم نماینده مجلس بودم به استیضاح رأی موافق می‌دادم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138899

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر