3

۷۲۰ هزار مسکن مهر در مرحله ساخت باقی مانده است

  • کد خبر : 139052
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱

مهرآبادی گفت:در حال حاضر ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت باقی مانده و مدیران استان‌ها باید پیگیری کرده تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد اصغری مهرآبادی بعدازظهر امروز در شورای مسکن استان کرمان اظهار داشت: ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر شهری قرارداد منعقد شده که یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد کار ساخت آنها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۲۶ هزار واحد در سطح کشور افتتاح شده و ۱۴۴ هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد نیز فروش اقساطی شده و پیشرفت کلی فیزیکی ۸۲ درصدی دارند.

وی بیان داشت: تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اقساط وصول شده است.

مهرآبادی با اشاره به خدمات زیربنایی مسکن مهر تصریح کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی آب، برق و فاضلاب مصوب شده که قرار شد یک‌هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور برای پروژه‌های آماده افتتاح اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت بعدی وزارتخانه مربوط به پروژه‌هایی است که در مرحله نازک‌کاری و مراحل پایین‌تر هستند تا نیمه سال ۹۴ باید کارها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی مصوبه دولت قبل مبنی بر افزایش تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان را بپردازد، ساخت عمده مسکن‌های مهر تا پایان سال تمام می‌شود.

مهرآبادی اظهار داشت: مصوبات دولت قبل برای مسکن مهر ۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۸ هزار میلیارد تومان آن تصویب شده بود.

وی با اشاره به تصویب و تایید شورای پول و اعتبار برای پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر افزود: پروژه‌هایی که آماده‌سازی آنها آغاز شده، تسهیلات لازم برای ادامه و اتمام کار اعطا می‌شود.

مهرآبادی تصریح کرد: برای اتمام پروژه‌ها بحث اصلی تبدیل تسهیلات ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان است که اگر محقق شود، مردم هم انگیزه می‌یابند و با آورده آنها پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر در مراحل مختلف ساخت باقی مانده و مدیران استان‌ها باید پیگیری کرده تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر عمدتاً از لحاظ آماده‌‌سازی مشکل دارند، اظهار داشت: در مسکن مهر کشور ۶۶۰ هزار واحد فاقد آب و ۶۷۵ هزار واحد فاقد برق هستند.

وی افزود: در زمینه خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر ۲ هزار و ۲۵۰ باب مدرسه، ۸۴۰ باب مسجد، ۴۵۰ واحد درمانگاه و ۳۰۰ کلانتری احداث شود.

مهرآبادی بیان داشت: در مورد بیمه در استان‌های مختلف با سلایق متفاوت عمل می‌شود، اما مصوبه دولت صراحت دارد که بیمه هر واحد ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است و برای مالیات نیز هر واحد ۳۰۰ هزار تومان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان حدود ۷ هزار واحد نیازمند کمک برای آماده‌سازی است که اگر اعضا ۲ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند، برای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ۵۰ میلیون تومان برای احداث کلانتری، ۴۰۰ میلیون برای ۱۱ مسجد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۹ مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر استان کرمان تخصیص داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر