1

«نمی توانیم از گل بالاتر به فدراسیون فوتبال بگوییم»

  • کد خبر : 139148
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

گودرزی گفت :از کارت زرد و استیضاح هیچ ترسی ندارم/به انتخابات در برخی فدراسیون ها مشکوکم

به گزارش خبرآنلاین؛وزیر وزرش روز گذشته کنفرانس مطبوعاتی مهمی با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و حرف های بسیار جالبی به زبان آورد.محمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: وقتی رسانه‌ها نقد می‌کنند مسئولان نسبت به عملکردشان آگاه می‌شوند و همین باعث بیان حقیقت می‌شود و اگر قرار است مسئولی از عدم وجود کارشناسی تصمیمی احتمالی اتخاذ کند این تصمیمات صحیح‌تر شود. سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبتنی بر عقلانیت است و در بحث‌های ریاست جمهوری هم مطرح شده که این دولت نقد رسانه‌ها را ارج می‌نهد. سال گذشته سه ماه بعد از آخرین انتخاب وزرا نوبت به وزیر ورزش رسید. من از قبل تحلیلی از این وزارتخانه داشتم اما وقتی ورود کردم متوجه نارسایی‌هایی شدم که از قبل به آن اشراف داشتم. مهم‌ترین مسئله که به چشم می‌خورد عدم رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌هایی بود که توسط مسئولان دولت قبل تصویب شده بود.

وزیر ورزش اضافه کرد: موضوع  دیگر، ابهامات مالی در تیم‌ها و فدارسیون‌هایی بود که به نحوی به دولت وابسته بودند. ما تلاش کردیم در ابتدای کار شفاف‌سازی کنیم که این مسئله در آیین‌نامه‌ها مطرح شد.

گودرزی در ادامه به حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی اشاره کرد و گفت:‌ رویدادهای خوب ما جام جهانی بود که نسبت به دوره قبل حضوری بهتر داشتیم البته نتایج مثل قبل است و تفاوتی با دوره قبل نداریم فقط یکی دو بازی بهتر بودیم که باعث خشنودی جامعه ما بود. فعالیت‌های همگانی از دیگر برنامه‌های ماست که برای اولین بار سهمی در آن دیده شده که ۱۰ درصد اعتبارات متعلق به ورزش همگانی است که در ارزیابی فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گودرزی حرکت به سمت خصوصی‌سازی را از دیگر برنامه‌های وزارت ورزش اعلام کرد و گفت: ‌این خصوصی‌سازی فقط استقلال و پرسپولیس نیست اماکن ورزشی تمام شده و نشده به بخش خصوصی به صورت یک حکم به تصویب رسید و الان شرایط قانونی برای واگذاری محقق شده و امیدواریم بخش خصوصی اقدام کند. تیم‌های دولتی در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی هستند که قرار است چهارشنبه جلسه‌ای را درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌ها انجام دهیم. یکی از موارد دیگری که در نظر داریم پیش‌بینی و طراحی استراتژی توسعه ورزش است روی این موضوع کار شده و ظرف یک هفته برنامه جامعی را به سمع و نظر می‌رسانیم.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما قانون ورزش را در نظر داریم. این قانون مربوط به تأسیس و نحوه شکل‌گیری ارتباط وزارت ورزش با سایر نهادهای ورزشی است. این موضوع تبیین شده و تا پایان هفته تقدیم دولت می‌شود تا توسط کمیسیون‌های دولت به تصویب برسد تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. در این ارتباط با کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مثل کمیسیون فرهنگی صحبت‌های لازم انجام شده تا روند پیگیری کارها زودتر پیش برود. قانون جامع ورزش بسیار فراگیر است و نیاز به انجام مطالعه و بررسی‌های بیشتر دارد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در شروع کار بخش عمده‌ای از تلاش‌‌ها در جهت ورزش بانوان است. بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و این ۵۰ درصد دچار مشکلاتی بودند. متأسفانه عدالت توزیعی در حوزه بانوان وجود نداشته و با تلاشی که در این مدت انجام دادیم این نتیجه حاصل شده که جایگاه بانوان در ساختار ورزش، فدراسیون‌ها و اداره کل‌ها بالا برود و آنها با تلاش خودشان مشکلات را برطرف کنند.مسئله دیگر به وجود آوردن شورای راهبردی متشکل از ورزشکاران بانوان و … است تا آنها بتوانند مسائل مختلف را حل و پیگیری کنند. ما هم پشتیبان آنها هستیم.

گودرزی در مورد مشکلات استان‌ها یادآور شد: در ۹ ماهی که خدمت مردم و دولت بودم ۱۲ سفر استانی داشتم تا با مشکلات این مردم آشنا شوم. صحبت‌ها و درخواست‌های آنها را به دولت انتقال دادیم و تلاش شده با وجود محدودیت‌های منابع و سایر مسائل مشکلات زیرساختی را حل کنیم.  در حال حاضر ۳۸۷۰ پروژه ناتمام در کشور داریم که تا امروز فقط کلنگ آنها خورده است بدون اینکه منابع آن پیش‌بینی شود و با ارگان‌های لازم در جهت تأمین منابع آن هماهنگی شود. با بررسی‌هایی که انجام دادیم برای اتمام این پروژه‌ها بیش از ۵۰ سال زمان نیاز داریم و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای اتمام کار نیاز است.

وی افزود: این موضوع باید مورد توجه مردم قرار بگیرد و حل این مسائل مطابق با امکانات است. سیاست دولت این است که پروژه‌های بالای ۹۰ درصد تا پایان سال به اتمام برسد. می‌خواهیم چیزی حدود ۱۵۰ پروژه را امسال به پایان برسانیم. الباقی این پروژه‌ها برای سال‌های بعد باقی می‌ماند.طبق اهدافی که لحاظ شده این اجازه وجود دارد که پروژه‌های زیر ۵۰ درصد را با در نظر گرفتن تخفیف و مسائلی به بخش خصوصی انتقال دهیم.

گودرزی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شنیده شما مخالف حضور کفاشیان هستید و دستور داده شده وی اطرافیانش را تغییر دهد، تصریح کرد:‌ هرچه تلاش می‌کنیم به سمت مسائل کلان برویم اما دوستان به سمت جایی می‌روند که مسئله دارند. یکی از موارد دولت حرکت بر اساس قانون و عقلانیت و همینطور اساسنامه فدراسیون‌هاست. بعضی از فدراسیون‌ها بر اساس برخی شرایط اساسنامه‌شان متفاوت هستند آنچه ما به دنبالش هستیم این است که دولت نقش نظارتی داشته باشد. مطلقا دخالتی در امور فدراسیون‌ها نمی‌کنیم. فدارسیون فوتبال هم مستثنی نیست. ما به خودمان اجازه دخالت نمی‌دهیم.

وزیر ورزش درباره شایعه سرپرستی سجادی در فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ‌بر اساس رویکرد اولی که ذکر کردم این مورد منتفی و شایعه است حالا اینکه چه ترفندی وجود دارد و چه نفعی از بروز این شایعات می‌برند نمی‌دانم. ساختمان، اعتبار و بودجه متعلق به وزارت و دولت است اما این دولت اجازه ندارد از گل نازک‌تر به فدراسیون بگوید. این در کدام منطق می‌گنجد؟ اگر فدراسیون خودش درآمد داشته باشد و در انتخابات هیأت‌ها اعمال نفوذ نشود در این صورت باید به آنها حق بدهیم. اگر همه هزینه‌ها با خودشان باشد درست است اما نمی‌شود شترمرغی حرکت کرد یعنی فقط دولت تأمین کند و فدراسیون‌ها اداره کنند.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر اسپانسری حاضر شود مبلغ بیشتری برای استقلال و پرسپولیس بدهد ولی شما با اسپانسرهای دیگر قرارداد امضا می‌کنید یا خیر،‌گفت:‌ این دو تیم وابسته به دولت با بدهی‌های زیادی بودند هیچ کس هم پاسخگو نبود و همه حساب‌ها هم غیرشفاف بود. هر روز شاهد بیرون زدن یک برگ از پرونده آنها هستیم. قانون هم اجازه نمی‌دهد به ورزش حرفه‌ای کمک کنیم امکان اینکه بتوانیم پول بدهیم نبود. در این شرایط باید اسپانسر گرفته می‌شد که ما از علاقمندان دعوت کردیم تا به این دو تیم کمک کنند نمی‌دانم بر اساس چه دیدگاهی سر باز زدند و در سخت‌ترین شرایط کمک نکردند.

گودرزی با بیان اینکه ما از اسپانسر خاصی حمایت نمی‌کنیم، اظهار داشت:‌ طبعا شخصی که رقم بیشتری پیشنهاد می کند مورد  حمایت ماست. بعضی از دوستان مسائلی مطرح می‌کنند در سال‌های گذشته تیم‌های ما با اعتبارات دولتی اداره می‌شدند آن موقع نمی‌گفتند از کیسه دولت است امسال که اسپانسر کمک کرده دوستان به جای تشویق انگشت اتهام می‌زنند.

گودرزی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال یکی از فدراسیون‌های موفق است و در کنار آن یکی از قانون‌گریزترین فدراسیون‌ها است و چرا توجهی به بیلان مالی آن نمی‌شود عنوان کرد: خیلی علاقمند نیستم تا این اندازه به طیف فوتبال ورود کنم اما چون سوال می‌پرسید پاسخ می‌دهم. ما وظایف قانون‌مان را به عنوان سازمان ناظر انجام دادیم و جلسات متعددی را برگزار کردیم. برای شفاف ‌سازی بازرسانی را به فدراسیون‌ها اعزام کردیم هفته گذشته با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مذاکره کردم و مقرر شده از جانب مجلس و سازمان‌های ناظر در عملکرد فوتبال و سایر فدراسیون‌ها نظارت شود.  با توجه به اساسنامه به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون به دنبال شفافیت هستیم. از فدراسیون‌ها می‌خواهیم در تنظیم و انضباط مالی حساس باشند و پول‌های ورودی و خروجی خود را مشخص کنند. این بی‌انضباطی مالی مختص فوتبال نیست اکثر فدراسیون‌ها بدون اینکه دستی باشد و تنها به خاطراینکه از آنها چیزی خواسته نشده این بی‌انضباطی را دارند می‌خواهیم بر مدار قانون عمل کنیم و فدراسیون‌ها بر اساس حساب و کتاب حرکت کنند تا ورودی و خروجی آنها شفاف باشد. البته اینکه می‌گویید فوتبال موفق‌ترین و قانون‌گریزترین بوده، باید بگویم این “ترین” را ما برمی‌داریم و باید از موفق‌ترین و قانون‌گریزترین تعریفی ارائه دهیم. گاهی قانون‌گریزی در نظام اخلاقی اداری یک جامعه عرف می‌شود.

وی افزود: برخی اوقات ما می‌خواهیم به مسئله‌ای ورود کنیم که آقایان و خانم‌های رسانه‌ای می‌گویند چرا دخالت می‌کنید و استقلال را رعایت نمی‌کنید و به مدیران یاد می‌دهیم که می‌گویند تعلیق می‌شویم البته آنها خودشان بلدند که چطور دفاع کنند. باید منافع ملی را نگاه کنیم و همه چیز در مدار مشخصی باشد. وزارت ورزش بر اساس اساسنامه حقوق حقه‌ای دارد که به همین خاطر بر همه موضوعات ورود کرده و فدراسیون‌ها را بررسی می‌کند.  قرار بود شورای عالی ورزش بهمن ماه جلسه‌ای داشته باشد که آقای رئیس جمهور گفت این کار قانونی نیست و ما به دنبال قانونی کردن آن رفتیم.در گذشته شورای عالی ورزش به ریاست نخست‌وزیر بوده که روحانی گفت این مسئله قانونی نیست. با بررسی‌هایی که انجام شد قرار است معاون اول جای نخست‌وزیر را بگیرد و در صورت این کار اگر با معاونت اول جلسه بگذاریم ۵ عضوی که هستند باید آن را امضا کنند. هفته گذشته این اشکال برطرف شده و ان‌شاءالله جلسه شورای عالی ورزش به زودی برگزار می‌شود.

وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین که پرسیده بود به نظرتان مقام چهارم دوره قبلی بازی های آسیایی برای ایران، اتفاقی و شانسی به دست آمد یا با کار کاشناسی؟ گفت: به نظر من آن مقام به دست آمده به صورت تصادفی بود زیرا ما ۵۹ مدال داشتیم و تیم دیگر ۷۹ مدال اما چون فقط یک مدال طلای بیشتر به دست آورده بودیم، توانستیم چهارم شویم. البته احتمال اینکه ۲۰ مدال بیشتر بگیریم وجود دارد ولی فراموش نکنید حریفان نیز می توانند ۲۵ مدال بگیرند. در مجموع فکر می کنم بتوانیم مقام پنجم را کسب کنیم.

او در مورد سوال دیگر خبرنگار خبرآنلاین که پرسید: رئیس جمهور قبلی آقای احمدی نژاد گفته بود باید به سمت قهرمانی یا نایب قهرمانی بازی های آسیایی حمله کنیم و آیا می شود به این مقام رسید یا خیر، این طور پاسخ داد: چرا که نه؟ وقتی تیم والیبال مان تا این حد درخشان ظاهر می شود و مهم ترین حریفان خود را از پیش رو برمی دارد، چرا ما نتوانیم به خواسته مان برسیم. من هم احساس مشابهی دارم.

گودرزی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال یکی از فدراسیون‌های موفق است و در کنار آن یکی از قانون‌گریزترین فدراسیون‌ها است و چرا توجهی به بیلان مالی آن نمی‌شود عنوان کرد: خیلی علاقمند نیستم تا این اندازه به طیف فوتبال ورود کنم اما چون سوال می‌پرسید پاسخ می‌دهم. ما وظایف قانون‌مان را به عنوان سازمان ناظر انجام دادیم و جلسات متعددی را برگزار کردیم. برای شفاف ‌سازی بازرسانی را به فدراسیون‌ها اعزام کردیم هفته گذشته با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مذاکره کردم و مقرر شده از جانب مجلس و سازمان‌های ناظر در عملکرد فوتبال و سایر فدراسیون‌ها نظارت شود.  با توجه به اساسنامه به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون به دنبال شفافیت هستیم. از فدراسیون‌ها می‌خواهیم در تنظیم و انضباط مالی حساس باشند و پول‌های ورودی و خروجی خود را مشخص کنند. این بی‌انضباطی مالی مختص فوتبال نیست اکثر فدراسیون‌ها بدون اینکه دستی باشد و تنها به خاطراینکه از آنها چیزی خواسته نشده این بی‌انضباطی را دارند می‌خواهیم بر مدار قانون عمل کنیم و فدراسیون‌ها بر اساس حساب و کتاب حرکت کنند تا ورودی و خروجی آنها شفاف باشد.

 

وی افزود:‌البته اینکه می‌گویید فوتبال موفق‌ترین و قانون‌گریزترین بوده را باید بگویم این ترین را ما برمی‌داریم و باید از موفق‌ترین و قانون‌گریزترین تعریفی ارائه دهیم. گاهی قانون‌گریزی در نظام اخلاقی اداری یک جامعه عرف می‌شود. برخی اوقات ما می‌خواهیم به مسئله‌ای ورود کنیم که آقایان و خانم‌های رسانه‌ای می‌گویند چرا دخالت می‌کنید و استقلال را رعایت نمی‌کنید و به مدیران یاد می‌دهیم که می‌گویند تعلیق می‌شویم البته آنها خودشان بلدند که چطور دفاع کنند. باید منافع ملی را نگاه کنیم و همه چیز در مدار مشخصی باشد.وزارت ورزش بر اساس اساسنامه حقوق حقه‌ای دارد که به همین خاطر بر همه موضوعات ورود کرده و فدراسیون‌ها را بررسی می‌کند.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: قرار بود شورای عالی ورزش بهمن ماه جلسه‌ای داشته باشد که آقای رئیس جمهور گفت این کار قانونی نیست و ما به دنبال قانونی کردن آن رفتیم.در گذشته شورای عالی ورزش به ریاست نخست‌وزیر بوده که روحانی گفت این مسئله قانونی نیست. با بررسی‌هایی که انجام شد قرار است معاون اول جای نخست‌وزیر را بگیرد و در صورت این کار اگر با معاونت اول جلسه بگذاریم ۵ عضوی که هستند باید آن را امضا کنند. هفته گذشته این اشکال برطرف شده و ان‌شاءالله جلسه شورای عالی ورزش به زودی برگزار می‌شود.

گودرزی در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌ای برای بخش خصوصی دارید تا آنها از تلویزیون‌ها سوءاستفاده نکنند گفت: بخش خصوصی مفهومی دارد. بعضی‌ها از رانت‌هایی استفاده می‌کنند که تاکید دارند فدراسیون‌ها متوجه شوند تا دچار مشکل نشوند. برخی از افراد تیم‌ها را می‌خرند، به زندان می‌روند و تیم بلاتکلیف می‌شود مانند راه‌آهن. بخش خصوصی یعنی تقویت و توسعه زیرساخت‌ها.

او افزود: مصوبه شورای امنیت ملی یکبار هم که شده به نفع ورزش رای صادر کند. چه معنایی می دهد که صدا و سیمایی ها می روند یک مصوبه می گیرند و کار را تمام می کنند؟ آنها نامه ای گرفته اند که تائید می کند صلاح است دوربین ها به ورزشگاه بیایند. چرا ما نمی توانیم حق فوتبال را بگیریم؟ ورود دوربین ها در استادیوم و حق پخش ۱۸۰ میلیارد تومان است که صدا و سیما این پول را پرداخت نمی کند آن وقت می گویند باید باشگاه ها خصوصی شوند در حالی که یکی از شروط خصوصی سازی، گرفتن حق پخش است. من هم باید کاسه گدایی به دست بگیرم و دنبال اسپانسر باشم تا پول فوتبال را برگردانم. بنده تصویب قانون بلد نیستم اما می گویم باید همه چیز قانونی باشد نه اینکه بخواهیم قانون را دور بزنیم.

وی افزود: موضوع دیگر در بخش خصوصی ورود به ورزش نه به عنوان اسپانسر است یعنی تعامل با یک برند و تیم. مشوق برای بخش خصوصی یعنی اینکه اگر ورزشگاهی نیمه‌کاره است و دولت نمی‌تواند هزینه کند قانون اجازه دهد به بخش خصوصی تخفیف دهیم تا آنها پروژه را تکمیل کنند.

وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون‌ها مبنی بر اینکه در برخی از جاها از قانون سرپیچی می‌شود و در برخی موارد قانون رعایت می‌شود تصریح کرد: فدراسیون بوکس انتخاباتش برگزار شد. مدت‌ها اعتراضی وجود داشت که می‌گفتند ریاست فدراسیون موروثی است. من هم به آن اعتقاد داشتم. تیراندازی هم رئیسش نماینده مجلس بوده که قرار بود به مدت ۲ ماه استفساریه بیاورد که تعلل کرد. مجلس است دیگر. بعضی اوقات مسائل شکل و بوی سیاسی به خود می‌گیرد. من واهمه‌ای از گرفتن کارت زرد، قرمز و یا استیضاح ندارم. ما تا الان موفق نشده‌ایم استفساریه بگیریم. یک موقع قوه مقننه می‌گوید شغلت، یک موقع قوه قضائیه می‌گوید نیست. بین اختلاف نظر این دو قوه مانده‌ایم که چکار کنیم و طرف چه کسی را بگیریم. در واقع سایر دستگاه‌ها به کارشان عمل نمی‌کنند اما دیوار ورزش کوتاه‌تر است و متاسفانه رسانه‌ها در تخریب آن تلاش می‌کنند. امروز نامه‌ای دیدم که شورای امنیت فدراسیون فوتبال و وزارت را برای احقاق حق از صدا و سیما منع کرده چرا حق ورزش باید تضعیف شود؟ پخش تلویزیونی حق مسلم ورزش ایران است. چرا این حق استیفا نمی‌شود. تیم‌های ما در لیگ حرفه‌ای باید از حق پخش تسویه شوند تا من کاسه گدایی برای حمایت تیم‌ها نگیرم. این صلاح را چه کسی تائید می‌کند؟ آیا صلاح است ما از ۱۸۰ میلیارد بگذریم اما صلاح نیست صدا و سیما که بیشتر از ۱۸۰ میلیارد در می‌آورد از آن حق بگذرد؟ آنها پاسخ نمی‌دهند چون بر مدار قانون حرکت نمی‌کنند. این انتخابات دیر شد و من شکم بر تبانی است.

وی افزود: فدراسیون قایقرانی به دلیل همین دو شغله بودن تعلیق شد. ما تلاش می‌کنیم هیچ‌کسی را حذف نکنیم. بنده دو بار به حسین رضازاده تذکر دادم تا وضعیت خود را سریع‌تر مشخص کند که در شورای شهر می‌ماند یا در وزنه‌برداری. ترجیح ما این است که چون او ورزشکار است در وزنه‌برداری بماند رضازاده قول داده این کار را انجام دهد. من فردا می‌توانم بگویم چون شما تکلیف را مشخص نکردید از فدراسیون بروید اما این مسائل تعلیق و شیطنت‌ها به وجود خواهد آمد. ما برای رعایت قانون مجبوریم که با لحن آرام‌تری صحبت کنیم.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: پایان دوره فدراسیون شطرنج اعلام شده و درج آگهی آن صورت گرفته است. دوره فدراسیون تنیس تمام شده و باید سرپرست آن مشخص شود ما این کار را می‌کنیم تا رئیس نتواند از رانت ریاست خود استفاده برده و مهره‌چینی کند البته خدایی‌نکرده کسی چنین قصدی ندارد اما ما برای دوری از شیطنت مجبوریم تمامی مسائل را در نظر بگیریم. دوره فدراسیون بسکتبال تمام شده اما به خاطر اینکه مسابقات اینچئون نزدیک است دست نگه داشتیم کارهای اسکواش انجام شده و کارهای فدراسیون بولینگ هم در شرف انجام است. در فدراسیون پزشکی هم باید سرپرست اعلام کنیم تا شرایط برای انتخابات فراهم شود کارهای مربوط به فدراسیون تیروکمان هم در شرف انجام است.

گودرزی در مورد اینکه رئیس فدراسیون تیروکمان باید ۳۰ دی استعفا می‌داده اظهار داشت: چون در این رشته امید به کسب مدال داریم باید نفع بزرگتر را در نظر می‌گرفتیم در حال حاضر انتخابات ۳ فدراسیون اسکی، بسکتبال و تیروکمان به تعویق افتاده که این شرایط را درست می‌کنیم. شاید باید سال قبل می‌گفتیم که چرا دوستان انتخابات ۱۶ فدراسیون را ۲ سال و نیم انجام ندادند و به نظر می‌رسد دوستان آن موقع درد قانون نداشتند که خوشبختانه اکنون همه در مدار قانون حرکت می‌کنند.

گودرزی درباره قضاوت‌هایی که درباره او شده که یکی از این موارد از سوی هاشمی‌طبا بود تصریح کرد: من برای هاشمی‌طبا حکمی ندادم.به هر حال اظهارنظراتی وجود دارد اما فعالیت‌های ما همیشه بر اساس قانون بوده یک معلم ورزش با ۴۰ سال سابقه، معاون دیگری با بالاترین درجه تحصیلی و معاونان دیگری در ردیف قهرمانی با بالاترین سطح حضور دارند مگر می‌شود یک مجموعه متخصص برنامه‌ای نباشد ما برنامه جامعی به مجلس دادیم اما باید از کسانی که نقد می‌کنند سوال کنیم بر چه اساس این نقدها را می‌گویند.مثلا در سال ۱۳۷۷ اعلام کردند ۱۳۷۷ تا سالن بسازیم چرا نشد؟

وی افزود: در کشورمان معمولا کسانی که تحصیلات دارند کارشناس آن رشته هستند نباید اجازه دهیم کسی که مهندس نساجی است مسئول ورزش شود پس من باید بروم کارخانه ریسندگی بزنم. اگر کسی رشته‌اش حسابداری است باید در فدراسیون حسابدار شود نه رئیس فدراسیون.

گودرزی درباره اینکه مطالب طنزی درباره وی مطرح شده عنوان کرد: بعضی اوقات ما مطالبی را به طنز می‌گوییم جدی مطرح کردن آن بی‌اخلاقی است. دوستان به من گفتند شما وزیری یا رئیس کمیته ملی المپیک را قبول کن. گفتم با یک دست نمی‌شود چند هندوانه برداشت به من گفتند ما انجام دادیم شد البته  حرفشان این بود که خودشان بروند و من به آنها تعارف کنم که این کار را نکردند اگر بخواهم مهندسی کنم خوب است؟ اگر پرهیز کنم بی‌خاصیت می‌شوم؟ خیر.

گودرزی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه گفته می‌شود در اساسنامه فدراسیون فوتبال تخلفاتی صورت گرفته و از انتخابات سال ۹۰ دچار مشکل است و آیا او از این مسئله اطلاع دارد اظهار داشت: من با زحمت‌کشان عرصه فوتبال جلسه می‌گذارم و در مورد موارد مختلف صحبت می‌کنم تا خدایی‌نکرده دچار اشتباه نشویم. در مورد تخلفاتی که صورت گرفته باید بررسی شود و از طریق مجاری قانونی به دنبال اصلاح باشیم. نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که فضا دچار تنش شود و این مسئله به ورزش ما لطمه بزند. هنوز تخلفی قطعی نشده و نمی‌گوییم اگر تخلفی هم بوده با عناد است. امیدواریم این مسائل سهوی باشد. این نکاتی که گفتید به دست من رسیده و آن را پیگیری می‌کنیم. این موارد باید در مجمع مطرح شود و من هم به عنوان یکی از اعضای مجمع فوتبال یک رای دارم البته به عنوان ناظر به این موارد ورود پیدا خواهیم کرد.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا این مورد را از فیفا استعلام می‌گیرند گفت: در مورد چند اساسنامه ابهاماتی وجود دارد که یکی از آنها اساسنامه کمیته المپیک است آن فردی که به من می‌گفت به کمیته المپیک برو، ما از مجاری مختلف استعلام گرفتیم حتی در ملاقاتی که با ظریف داشتم گفتم در این مورد با سفیر تماس بگیرد و پرس‌وجو کند آیا ترجمه اساسنامه همانی است که باید باشد؟ ما همان زمان تهدید تعلیق را بالای سرمان گذاشتیم و هر زمان که می‌خواهیم راستی‌آزمایی کنیم برخی آقایان با مجامع بین‌المللی تماس می‌گیرند که این کار درست نیست. متاسفانه وقتی تخلفی می‌شود سریعا با مجامع بین‌المللی هم تماس می‌گیرند.

وی افزود: از خانم امیرزاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور خواستیم این متن را ترجمه کند و او موارد خلاف را به صورت محرمانه در هیات دولت به من تحویل داد. هنگام بازگشت در اتومبیل رادیوورزش را گوش می‌کردم که در آنجا اعلام شد نامه محرمانه‌ای که وزیر ورزش به معاون حقوقی ریاست‌جمهوری نوشته این است و جواب آن هم این مورد است معلوم شد همان آقا که می‌خواست من را برای کمیته المپیک به جلو هل دهد متن نامه را افشا کرده است برای اینکه دست ما به پوست گردو برود تا از پیگیری تخلف باز بمانیم و تعلیق شویم. متاسفانه همین افراد دلسوز با جناح دیگر هم دعوا داشتند و همواره یک مقصود را دنبال کردند. افشای بعضی چیزها به نفع نیست من می‌توانستم این مورد را به صورت قانونی پیگیری کنم اما چون آن فرد در ورزش بوده است به خاطر کارهایی که انجام داده بود این حرکت را نکردیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139148

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر