1

برای انتخاب فرمانداران با ستادهای انتخاباتی روحانی هم مشورت می‌کنیم

  • کد خبر : 139349
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

وزیر کشور گفت: ۸۰ درصد فرمانداران تغییر کرده‌اند و برای انتخاب نفر جدید نه تنها از نمایندگان مجلس بلکه از نماینده ولی فقیه و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی نیز مشورت گرفته شده است، بنابراین آن‌ها وابستگی به هیچ گروه سیاسی ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگاری از وزیر کشور پرسید سردار نقدی از راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد خبر داده آیا این شورا نیاز به اخذ مجوز از وزارت کشور دارد یا خیر؟

رحمانی فضلی پاسخ داد: مساجد محل فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند و به این منظور مجوزهای کلی را دارند و برای تک تک کارهایی که در درون مساجد انجام می‌شود نیاز به اخذ مجوز جداگانه ندارند.

وی تأکید کرد: البته متولیان مساجد مسئولیت اقدامات انجام شده را بر عهده دارند و خود نیز باید جوابگوی اقداماتی باشند که انجام می‌دهد.

در ادامه خبرنگار دیگری از تغییر ۴۰ درصدی فرمانداران گلایه کرد و مدعی شد که از آنجا که فرمانداران با نظر نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند این فرمانداران وابسته به نمایندگان خواهند بود نظر شما در این ارتباط چیست؟

رحمانی فضلی پاسخ داد: من از شما گلایه‌ای دارم چرا که یکبار هم روزنامه آرمان به اشتباه این خبر را منتشر کرده بود و ما آن زمان نیز توضیحاتی دادیم اما روزنامه شما اشتباه خود را اصلاح نکرده است ما ۸۰ درصد فرمانداران را تعویض کرده‌ایم و از گفتن این موضوع نیز ابایی نداریم.

وی تأکید کرد: روزنامه شما اخباری می‌زند که اشتباه است و موجب بی‌اطمینانی مردم به روزنامه می‌شود در زمینه انتخاب فرمانداران ما همان گونه که با مجلسی‌ها در تعامل هستیم نظرات نماینده ولی فقیه در استان‌ها و همینطور اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را نیز جویا می‌شویم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر مبنا این باشد که چون از آنها نظر می‌خواهیم فرمانداران وام‌دار کسی هستند نمی‌شود یک فرماندار در عین حال وام‌دار نماینده مجلس، نماینده ولی‌فقیه و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور باشد.

وی افزود: فرمانداران را بر اساس چارچوب خاص و ویژگی‌های مدنظرمان انتخاب می‌کنیم و هر کسی که به ما فردی را با چنین شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی معرفی کند در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گفته رحمانی فضلی تجربه، اعتدال سیاسی، انگیزه کار و سوابق کاری درخشان از جمله ویژگی‌های یک فرماندار باید باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اگر بعد از ۳۶ سال کار اجرایی و قوانین با یکدیگر تعامل کنیم که درست نیست. بار دیگر تأکید می‌کنم که هیچ فرمانداری تعلق خاطر به گروه‌های سیاسی ندارد.

خبرنگار دیگری در مورد فعالیت گشت موتوری انصار حزب‌الله سؤال پرسید و گفت: آیا این گشت‌ها نیاز به اخذ مجوز دارند یا خیر؟

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال گفت: هر فعالیت اجتماعی که در داخل کشور صورت می‌گیرد باید مجوز قانونی داشته باشد چه این فعالیت فرهنگی باشد و یا نباشد اگر مجوزهای لازم اخذ نشود قطعاً با آنها برخورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139349

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر