1

اختصاصی/خرید تضمینی محصولات کشاورزی فرصتی بسیار خوب برای رونق و توسعه

  • کد خبر : 139465
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

خرید تضمینی محصولات کشاورزی فرصتی بسیار خوب برای رونق و توسعه آن است که باید

هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها محاسبه شود تا برای کشاورزی مقرون به صرفه باشد.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار افق درباره تاثیر اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای کشاورزان گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی فرصتی بسیار خوب برای رونق و توسعه آن است که باید

هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها محاسبه شود تا برای کشاورزی مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با امتیازاتی که برای اقتصاد ما به همراه دارد فواید بسیاری برای کشاورزی ما نیز خواهد داشت همچنین کمک می‌کند تا به جای تکیه بر نفت، اقتصادی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی داشته باشیم.

نوروزی اعلام کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث رونق کشاورزی خواهد شد و نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار که از دغدغه‌های اصلی مسئولین در دوره‌های مختلف است دارد.

این نماینده تصریح کرد: در شرایط رکود اقتصادی اگر کشاورز ما شرایط مطلوب داشته باشد چرخه‌ی اقتصادی ما به خوبی اداره خواهد شد که در این زمینه برنامه و اهداف باید عملی شود تا شاهد تحول اقتصادی بر پایه اقتصاد کشاورزی باشیم.

نوروزی با بیان اینکه با حمایت از تولید رشد قابل توجهی امسال در تولید گندم داشتیم اظهار کرد: اگر از تولید حمایت بیشتر صورت بگیرد قطعا در دیگر بخش‌های کشاورزی نیز افزایش تولید خواهیم داشت که به نفع اقتصاد ملی ما خواهد بود و با خرید تضمینی محصولات کشاورزی تغییر کاربری و مهاجرت از روستا به شهر کاهش پیدا می‌کند و کشاورز هم سعی می‌کند با مکانیزه کردن صنایع خود در کیفیت محصول تغییراتی ایجاد کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با خرید تضمینی محصولات بهره‌وری بالا می‌رود و زمانی که قدرت کشاورز افزایش پیدا کند و ما نیز محصول را با قیمت واقعی از کشاورز خریداری کنیم تحولی نظام کشاورزی بوجود می‌آید که قطعا در اقتصاد تاثیر گذار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139465

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر