1

آموزش رقص در مهد کودک ها، فاجعه است

  • کد خبر : 139497
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸

مدیر حوزه‌های علمیه با ابراز تاسف از این که امروز در برخی مهدکودک ها به جای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) با رقص و موسیقی کودکان را تغذیه می کنند، گفت: این مسئله فاجعه است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر این که به قرآن و اهل بیت تمسک بجویید تا سعادت مند شوید، اظهار کرد: برای کارهای بزرگ به نقشه راه و ارائه الگویی مناسب نیازمند هستیم که قرآن نقشه راه است و عترت و اهل بیت (ع) نیز به عنوان الگوهایی موفق مطرح هستند.

وی با بیان این که آنچه موجب سعادت جامعه می شود، پذیرش نقشه و الگوهای موفق توسط افراد است، افزود: در دنیای امروز شاهدیم تمام ایدئولوژی‌های ساخته دست بشر در جوامع مطرح شد، اما نتوانستند به ایده و آرمان های بشر امروز پاسخ دهند و همه به این جمع بندی رسیده اند که وعده‌های نبی مکرم اسلام (ص) راه نجات انسان است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نگاه‌ها و عرض ارادتی که مسیحیان و پیروان ادیان الهی نسبت به امام رضا(ع) دارند، تصریح کرد: این نگاه ها نشان می دهد که بشر به دنبال اتکایی است و اهل بیت(ع) این نقش را برای بشر امروز دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقدامات فرهنگی و جلسات شورای هماهنگی دهه کرامت، نوعی عبادت محسوب می شود، گفت: هر جلسه و گامی که در راه اعتلای اهل بیت(ع) برداشته شود، برکت آن در زندگی های شخصی و عمومی مشهود خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز شاهدیم که هجمه های فکری به اهل بیت(ع) وارد می کنند، ابراز کرد: دشمنان واقعا خودشان را باخته‌اند و احساس می‌کنند تنها راه این است که با برخورد فیزیکی و کشتار وسیع شیعیان را از بین ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که با کشتار و ترور شیعیان، تفکر شیعه از بین نمی رود، تصریح کرد: هر خونی که از شیعه ریخته شد، موجب پایداری شیعه شده است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه افزود: نظام جمهوری اسلامی، نگاه نافذ مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید فرصت عظیمی است که از این طریق معارف اهل بیت(ع) را به دنیا ترویج کنیم.

وی با بیان این که شیعیان بر اساس نظر امام صادق(ع) سه دسته اند، گفت: برخی اعتبار خود را از اهل بیت(ع) کسب می کنند و خودشان را به آن ها نزدیک می کنند تا کسب اعتبار کنند؛ عده ای نیز برای رزق و روزی به ایشان نزدیک می شوند و دسته آخر کسانی هستند که واقعا از اهل بیت(ع) هستند و پایان راه آن‌ها نیز به ائمه معصومین(ع) ختم می شود. بنابراین حیات و ممات شیعیان واقعی با اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که برخی کارها صرفا وجهه ظاهری دارد و ممکن است نقش ماندگاری نداشته باشد، اما لازم است این اقدامات برای جذب عموم صورت گیرد، تصریح کرد: مهم انجام کار ماندگار و تاثیرگذار و پرجاذبه است و برنامه ریزی‌های دنبال شده باید ماندگار باشد.

حسینی‌بوشهری با ابراز تاسف از این که امروز در برخی مهدکودک ها به جای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) با رقص و موسیقی کودکان را تغذیه می کنند، تصریح کرد: این مسئله فاجعه است، چرا که قلب کودکان پاک است و وقتی با الگوهای اشتباه تربیت می شوند، در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: باید مهد کودک‌ها بر اساس مکتب اهل بیت(ع) فعالیت کنند و الگوهای منطبق با ائمه(ع) را برای کوکان ترسیم کنند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه آموزش و پروش می‌بایست شیرینی ها و حلاوت سیره اهل بیت (ع) را در کتاب‌های درسی تدوین و به دانش آموزان منتقل کند، گفت: نهادینه کردن خدمات از ماندگاری‌های اقدامات فرهنگی است و تاثیر خاص خودش را خواهد داشت.

حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم اهتمام به سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: هرقدر در این زمینه سرمایه گذاری شود، نتجیه بخش خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که مردم امروز دچار دل مشغولی فراوانی هستند و فرصت مطالعه ندارند و می توانند از چنین نمایشگاه هایی بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر