2

رئیس حزب عدالت و توسعه مشخص شد

  • کد خبر : 139499
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در نشست حزب اسلامگرای عدالت و توسعه رسما به عنوان رئیس این حزب انتخاب شد و قرار است فردا مراسم تحلیف اردوغان رئیس جمهور جدید ترکیه برگزار شود.

تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی خبر داد، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز در نشست حزب اسلامگرای عدالت و توسعه رسما به عنوان رئیس این حزب انتخاب شد.

وی در این نشست گفت: حزب عدالت و توسعه حزبی نیست که تحت شرایط سیاسی خاصی به وجود آمده باشد، این حزب مقطعی نبوده و مخاطبان (و سیاست‌های) آن تنها یک قشر خاص از جامعه نیست.

نخست‌وزیر آتی ترکیه اعلام کرد که آزادی بیان تحت حمایت و و پوشش دولت برخواسته از حزب عدالت و توسعه است. وی افزود که یک قانون اساسی جدید مسیر ترکیه به سوی آینده را هموار می‌کند.

همچنین قرار است فردا پنجشنبه مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور منتخب ترکیه برگزار شود. وی دیروز در سخنانی اعلام کرد که هیئت وزیران جدید این کشور روز جمعه اعلام می‌شوند.

پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، احمد داوداوغلو وزیر خارجه کنونی این کشور به عنوان تنها کاندیدای رهبری حزب حاکم عدالت و توسعه مطرح شد.

اردوغان برای یک دهه رهبری سیاسی ترکیه را برعهده داشته و انتظار می‌رود همچنان از پشت پرده به پیش‌برد سیاست‌های خود ادامه دهد. هرچند پست ریاست جمهوری ترکیه تشریفاتی است، اما وی پیشتر گفته بود که از قدرت خفته خود همچون احضار (بازخواست) و ریاست نشست‌های کابینه استفاده خواهد کرد.

داوداوغلو ۵۵ ساله از سال ۲۰۰۳ در جایگاه مشاور اردوغان و از سال ۲۰۰۹ به عنوان وزیر خارجه این کشور سیاست خارجی ترکیه را هدایت می‌کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر