3

واکنش وزیر ارتباطات به استیضاح/نامه منتسب به سپاه درباره فیلتر وایبر جعلی است

  • کد خبر : 139714
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱

وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه شورای عالی فضای مجازی و مجلس گفت: افزایش پنهای باند در زمینه داخلی بوده و مجوز نسل ۳ نیز طبق تکلیف دولت واگذار شده است.

محمود واعظی در رویداد هفته فناوری اطلاعات و اطلاعات فارسی زبانان در پاسخ به سوالی درباره اینکه بر اعطای مجوز نسل ۳ و ۴ موبایل از نظر شورای عالی فضای مجازی پیروی نشده است، گفت: آنچه که وزارت ارتباطات عمل کرده درباره اعطای مجوز نسل ۳ و بالاتر است که این امر در اختیار دولت بوده است.

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات از ابتدا ملزم به ارائه این سرویس بود و شورای عالی فضای مجازی در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

وی توضیح داد: قطعاً وزارت ارتباطات مصوبات شورا را هرچه که باشد می‌پذیرد و به آنها عمل می‌کند.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید شورای عالی فضای مجازی از افزایش پهنای باند دسترسی مشترکان، بدون تائید این شورا گله‌مند است، گفت: درارتباط با افزایش پهنای باند این موضوع مربوط به پهنای باند داخل بوده است که پهنای باند داخل برای استفاده همگان از ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه به حدود ۱۳۰۰ گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در مورد نسل سوم و چهارم موبایل نیز بسیاری از کارهایی که روی پهنای باند بالاتر انجام خواهد شد مربوط به میزبانی‌های داخل کشور است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید شورای عالی فضای مجازی معتقد است افزایش پهنای باند اینترنت مشترکان و مجوز نسل ۳ و ۴ موبایل نیازمند پیوست فرهنگی است، گفت: در زمینه پیوست فرهنگی کار تبدیل پیوست از سال پیش آغاز شده، در این زمینه مشاوری اتخاذ کردیم که کار را انجام داده است و پیشنهاد تهیه شده را چندماه قبل به شورا ارائه کردیم.

وی گفت: مراحل تصویب پیوست فرهنگی طول کشیده و با توجه به اینکه در ۲۷ اردیبهشت و در روز ارتباطات رئیس جمهور به مردم قول داده بودند که نسل ۳ و بالاتر را در هفته دولت و اوایل شهریور ارائه کنند، اعطای مجوز نسل ۳ موبایل انجام شد.

وی گفت: اما در زمینه اطمینان خاطر درباره پیوست فرهنگی تاکید می‌کنم هر انچه که به ۲ اپراتور ارائه شده براساس همان سرویسی است که به اپراتور رایتل ارائه شده و ملاحظات جدی فرهنگی در آن دیده شده است.

وی تاکید کرد: هیچ سرویسی بیش از آنچه که در دو سال گذشته از سوی رایتل ارائه می‌شده است هم‌اکنون از سوی همراه اول و ایرانسل ارائه نخواهد شد.

وی ادامه داد: پیوست فرهنگی توسط وزارت ارتباطات برای رئیس جمهور ارسال شده و پیوست را برای بررسی بیشتر ارسال کرده‌اند.

* نامه منسوب به یک نهاد دولتی درباره فیلتر وایبر جعلی است

وزیر در خصوص نامه منسوب به یک نهاد دولتی که در آن از وزارت ارتباطات می‌خواهد به دلیل انتشار پیام‌های توهین‌آمیز به یکی از شخصیت‌های نظام برای فیلتر وایبر اقدام کند، گفت: این نامه را روز گذشته دخترم به من نشان داد، تصور می‌کنم با توجه به اینکه نامه امضاء و نشانی ندارد و چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده جعلی باشد.

وی توضیح داد: برداشت من این است که این نامه جوّ سازی است که توسط اشخاصی علیه یکی از نهادهای کشور شروع شده و به هیچ وجه اقدام درستی نیست.

* واکنش وزیر به طرح استیضاح

وزیر ارتباطات همچنین درخصوص مطرح شدن موضوع استیضاح وی از سوی برخی نمایندگان گفت: سه شنبه هفته گذشته به کمیسیون فرهنگی مجلس رفتم. نمایندگان از من سوالاتی کردند و پاسخ دادم. طبیعی است عده‌ای از نمایندگان قانع شوند و عده‌ای قانع نشدند که مجلس ساز و کاری برای این موضوع دارند.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت مجلس با موضوعات افزایش پهنای باند و ارائه مجوز نسل بالاتر موبایل مخالف تحقق اهداف برنامه پنجم نیست، گفت: من آدمی هستم که روحیه‌ام وارد شدن به حاشیه نیست. فردی هستم که علاقمندم عقب‌ماندگی در زیرساخت ICT را با لحاظ کردن مسائل اخلاقی، امنیتی و فرهنگی جبران کنم.

وی گفت: اگر عقب ماندگی زیرساخت ICT کشور برطرف شود و زمینه ایجاد دولت الکترونیک مهیا شود پیش درآمدی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندم نیازمندی‌ها و مطالبات مردم را پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: مجلس ۲۹۰ نماینده دارد که نظرات همه آنها یکی نیست، ما در دولت ۱۸ وزیر هستیم که اگرقرار باشد هر روز جواب نمایندگان را بدهیم به کارمان نمی‌رسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید،‌با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان جو قالب نظرات نمایندگان را درباره پاسخ‌های خود چطور ارزیابی می‌کنید، بدون ارائه پاسخ به لبخندی کفایت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر