1

پروفسور سمیعی: برنامه‌های بزرگی برای تبریز دارم

  • کد خبر : 139718
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

استاد نامدار ایران و جهان در جراحی مغز و اعصاب، از اهتمام خود برای اجرای برنامه‌های وسیع در شهر تبریز خبر داد.

پروفسور مجید سمیعی در دیدار با شهردار تبریز، با اشاره به تاکید شهردار بر زمان‌شناسی مردم تبریز، «زمان‌شناسی» را به معنی بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها دانست و گفت: فرصت‌های ایده‌آل، همواره در زندگی انسان، به ندرت پیش می‌آیند؛ بنابراین انسان باید تمام همت خود را برای رصد و استفاده مناسب از فرصت‌ها به کار گیرد. این نکته مهم، موضوعی است که آن را بارها و بارها، به جوانان توصیه کرده‌ام.

وی با بیان این که فرصت امروز، از هر لحاظ می‌تواند یک انقلاب و تحرک بزرگ برای علم و دانش کشور ایجاد کند، تاکید کرد: باید این فرصت ارزنده و طلایی را قدر بدانیم و با برنامه‌ریزی و زمان‌شناسی لازم به اهداف ترسیم‌شده دست یابیم؛ چرا که سهل‌انگاری در استفاده از فرصت‌ها، تنها یک اشتباه ساده نیست، بلکه یک گناه بدیهی و مسلم است.

پروفسور سمیعی با اشاره به این که شهرداری، یکی از سیستم‌هایی است که به طور مستقیم با زندگی مردم مرتبط است، گفت: تاثیرگذاری در این ساز و کار، تنها زمانی است که بتوان دردهای مردم را به خوبی درک کرد.

چهره ماندگار کشور در حوزه پزشکی، تعامل شهرداری تبریز و دانشگاه این شهر را ارزشمند خواند و افزود: خوشحالم که ارتباط مجموعه دانشگاه به عنوان یک قدرت علمی و شهرداری، در راستای سوق دادن مردم به سمت و سوی زندگی مثبت، قوی و منسجم است.

وی به دستاوردها و پشتوانه های علمی تبریز و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان، قطب بزرگ علمی کشور است و در این اصل، هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: تمام دوستان آذری‌ام شخصیت‌های بزرگ، اصیل و تاثیرگذار بوده‌اند.

پروفسور سمیعی گفت: برنامه‌های زیادی برای تبریز دارم و امیدوارم شرایط اجرای آن‌ها به خوبی فراهم شود.

وی با بیان این که دریافت «نشان تبریز» افتخار بزرگی است که مسئولیت علمی و اجتماعی‌ام را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: تا وقتی زنده ام، از هیچ تلاشی برای کمک به شهر تبریز فروگذار نخواهم کرد.

وی اظهار کرد: مدتی است که شروع کرده ام به یادگیری زبان آذری؛ تا در همکاری های بعدی بتوانم کمی آذری صحبت کنم.

سمیعی خاطرنشان کرد: برنامه‌های برزگی برای شهر تبریز دارم که سطح آن‌ها بالاتر از تفکرات رایج است؛ اما عملی کردن این برنامه‌ها، نیازمند همکاری بیشتر است.

به گزارش ایسنا وی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هیچ وقت در دنیای سیاست و تجارت وارد نشده ام و علاقه ای هم برای ورود به این حوزه ها ندارم.

وی با گفتن جملاتی به زبان ترکی اظهار کرد: آذربایجان بخش مهمی از ایران است که اندیشمندان و متفکران بسیاری چون شهریار، کمال الدین بهزاد، صائب تبریزی، پروفسور هشترودی و میرعلی تبریزی از این خطه سربرآورده اند به طوری که نامشان جهانی شده و در حال حاضر نیز اسمشان در جهان بر سر زبان هاست.

وی افزود: دانشجویان آینده جامعه را مشخص کرده و راه زندگی را به همه نشان می‌دهند و می دانم که در افکار شما و در برنامه های شما برای آینده چه می گذرد.

پروفسور سمیعی با اشاره به فعالیت های خود در تحقیقات جراحی مغز و اعصاب تاکید کرد: در مرکز اعصاب آلمان از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ به کار و جراحی مشغول هستم و صدها نفر از اقصی نقاط جهان برای جراحی صف می کشند لذا کسانیکه می گویند سمیعی بیکار است بدون شک دشمنان ملت ایران هستند.

سمیعی با بیان اینکه زمانی که برای اولین بار جراحی مغز در دنیا انجام گرفت بالای ۸۰ درصد از بیماران بعد از عمل می مردند، گفت: با ورود میکروسکوپ به جراحی ها تحولی در جراحی مغز و اعصاب پدید آمد و من جزو چهار نفری بودم که برای اولین بار در جهان جراحی مغز را با کمک میکروسکوپ و سپس اندوسکوپ انجام دادند.

ایسنا/جراح مغز و اعصاب با اشاره به نشان دادن عملکرد مغز در جراحی مدرن خاطرنشان کرد: brain mapping عملکرد مغز را در ناحیه ای که ما می خواهیم جراحی کنیم نشان می دهد و امروزه در مراکز مهم مغز و اعصاب جهان تمامی تغییر و تحولات مغز و تارهای عصبی قبل از عمل جراحی به صورت کامل روشن می شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی مغز و اعصاب مدرن در تهران طی آینده‌ای نزدیک گفت: همچنین در تبریز نیز با نشستی که با مسئولان استان داشتیم از آنان قول گرفتیم که مرکزی به این شکل را در تبریز راه‌اندازی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر