2

محدوده منطقه آزاد ارس افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 139756
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: مزیت‌های اقتصادی ارس بسیار ارزشمند و سودآور است و در این راستا محدوده‌های فعلی این منطقه اصلاح و افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، محمد حسن نژاد در ویژه برنامه سالروز تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: منطقه آزاد ارس متعلق به شمال غرب ایران است و هدف از تاسیس این منطقه رونق و توسعه اقتصادی آذربایجان است.

وی ارس را متمایز از سایر مناطق آزاد ایران دانست و گفت: هم به لحاظ مزیت های اقتصادی و هم به لحاظ قانونی ارس متمایز از سایر مناطق است، زیرا بر خلاف قانون توسعه محدوده مناطق آزاد که ضروری است در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، این قانون در مورد ارس صادق نبوده و منوط به تصمیم هیات دولت است.

وی الحاق بخشی از استان اردبیل به محدوده منطقه آزاد ارس را یادآور شد و افزود: با تحقق این موضوع پتانسیل های اقتصادمحور ارس افزایش یافته و استان اردبیل نیز از مزیت های اقتصادی ارس بهره مند می شود.

حسن نژاد با اشاره به افزایش استقبال از ظرفیت های اقتصادی و جاذبه های گردشگری ارس گفت: با توجه به افزایش تردد و استقبال از ظرفیت های موجود در ارس، توجه به زیرساخت های حمل و نقلی، خدماتی و جاذبه های گردشگری بیش از پیش ضروری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139756

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر