1

اختصاصی/افزایش ظرفیت پالایش ، کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشت

  • کد خبر : 139820
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت:افزایش ظرفیت پالایش با استفاده از ظرفیت های موجود و بهینه کردن مصرف انرژی، کاهش مصرف را با خود به همراه داشته است.

هاشم نامور مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیرات اساسی به موقع، راهبری واحدهای عملیاتی در شرایط مناسب، افزایش ظرفیت پالایش با استفاده از ظرفیت های موجود و بهینه کردن مصرف انرژی، از مهمترین دلایلی محسوب می شود که کاهش مصرف انرژی را در این شرکت به دنبال داشته است.

نامور با بیان این که سال گذشته تعمیرات اساسی ۸ واحد عملیاتی مانند واحدهای تقطیر در خلأ و جو، واحد گاز مایع، واحد تصفیه بنزین و واحد هیدروژن با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته برای بهینه سازی مصرف انرژی، هزینه پالایش هر بشکه نفت خام در سال گذشته نسبت به سال ۹۰ ، حدود ۳ دلار کاهش یافته است.

وی افزود: با اجرای طرح مبتکرانه و افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت در سال گذشته، مصرف انرژی معادل سامانه ۱۰ هزار تن گاز طبیعی، در این شرکت کم شده است.

به گفته نامور، در سال ۸۶ به ازای پالایش هر ۱۰۰ بشکه نفت خام، ۵٫۱۸ بشکه به عنوان انرژی مصرف می شد که این میزان در سال گذشته با ۱۷٫۵ درصد کاهش به ۴٫۲۷ بشکه رسید که معادل صرفه جویی یک میلیون و ۶۰ هزار بشکه نفت خام و تبدیل آن به فراورده است.

ناموراعلام داشت: اجرای طرحهای بهبود و بهینه سازی فرایند پالایش نفت خام و میعانات گازی، افزایش کیفیت و کمیت فراورده های تولیدی، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت، ضایعات و میزان انتشار آلاینده ها در محیط زیست، از اهداف شرکت پالایش نفت بندرعباس است.
گفتنی است، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی، ۱۹ درصد فراورده های نفتی کشور را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر