1

تخت‌روانچی: آمریکا با موضوع حقوق بشر سیاسی برخورد می‌کند

  • کد خبر : 139832
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

معاون آمریکا وزارت امور خارجه اظهارات مقامات آمریکایی درخصوص داخلی بودن وقایع فرگوسن را مردود دانست و گفت: این وقایع تنها مربوط به امور داخلی آمریکا نیست و هیچ کشوری نباید از آن دفاع کند.

به نقل از واحد مرکزی خبر، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با انتقاد از سوءاستفاده مستمر از موضوع حقوق بشر در عرصه بین‌المللی گفت: این موضوعی است که همواره به شکل سیاسی با آن برخورد شده و سال‌هاست که از چنین اهرم‌هایی در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده غیرتخصصی و سیاسی از موضوع حقوق بشر افزود: همواره موضع ما این بوده است که با این پدیده مخالفت کرده‌ایم.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: نه‌ فقط جمهوری اسلامی ایران که کشورهای جهان سوم و جهان اسلام در این باره اتفاق نظر دارند که باید از سیاسی کردن موضوع حقوق بشر پرهیز و با آن مقابله شود.

تخت‌روانچی با اشاره به وقایع اخیر در شهر فرگوسن آمریکا گفت: آمریکا در این زمینه فعالیت‌های شدیدی انجام می‌دهد و با موضوع حقوق بشر به شکل غیرتخصصی و سیاسی برخورد می‌کند.

وی افزود: اگر با این موضوع تخصصی برخورد شود جمهوری اسلامی ایران آماده است به شکل بسیار دقیق و واقعی با این موضوع برخورد شود زیرا ما مدعی هستیم که دین مبین اسلام در پی ارتقای حقوق بشر است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: در عین حال با هر پدیده‌ای که بخواهد با این موضوع سیاسی برخورد کند مقابله می‌کنیم و طرف‌های غربی هم می‌دانند که در این موضوع ثابت‌ قدمیم.

تخت‌روانچی با اشاره به تحولات اخیر در آمریکا نژادپرستی را پدیده‌ای شوم دانست و گفت: متأسفانه در قرن بیست و یکم نیز در مناطق مختلف دنیا به‌ ویژه در کشورهای غربی شاهد این هستیم که نه ‌فقط با این پدیده مقابله نمی‌شود بلکه برخی مواقع تأیید هم می‌شود.

وی با اشاره به وقایع فرگوسن به ویژه کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست در این شهر و اعتراض مردم در این باره تأکید کرد: باید به خواست مردم توجه شود، نباید از وسایلی استفاده شود که مردم نتوانند حرفشان را در این قضیه بزنند بلکه باید حقوق شهروندی رعایت شود تا مردم بتوانند اظهار نظر و مخالفتشان را با پدیده نژادپرستی به طور واضح اعلام کنند.

تخت‌روانچی افزود: ما درباره مصادیق مختلف در زمینه حقوق بشر اظهار نظر کرده‌ایم و درباره وقایع اخیر آمریکا نیز نظر صریح خود را اعلام کردیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره واکنش مقامات آمریکا به رد موضع وزارت امور خارجه ایران درباره وقایع فرگوسن با استناد به داخلی بودن وقایع این شهر گفت: قطعاً موضوعاتی از این قبیل را به عنوان امور داخلی نمی‌توان مطرح کرد زیرا این پدیده‌ای شوم است و هیچ کشور و ملتی نباید به خودش اجازه دهد تحت هر عنوانی از آن دفاع کند و بر این اساس از دید ما کاملاً مردود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر