0

شکست حصر “آمرلی” سرآغاز سلسله موفقیت‌های عراق خواهد بود

  • کد خبر : 139917
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی شکسته شدن حصر آمرلی گفت: این تحول، سرآغاز سلسله موفقیت‌هایی است که ان‌شالله نیروهای مسلح عراق و نیروهای مردمی و عشایر رقم خواهند زد.

علاء‌الدین بروجردی در پی شکسته شدن حصر آمرلی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این تحول، سرآغاز سلسله موفقیت‌هایی است که ان‌شالله نیروهای مسلح عراق و نیروهای مردمی و عشایر رقم خواهند زد.

وی افزود: با این تحول انتقام خون شهدای مردمی که توسط عناصر پلید تروریستی بی‌رحمانه به شهادت رسیدند، گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به همکاری نیروهای مردمی و ارتش عراق و عشایر از یک طرف و همکاری نیروهای کُرد و اتحاد همه نیروهایی که در یک خط واحد در مقابل تروریست‌ها و تکفیری‌ها قرار دارند، ان‌شالله در بُعد نظامی  صحنه عراق انتظار پیروزی‌های بزرگتر هم خواهد بود.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه عراق مشکلات تنظیم ساختار سیاسی خود را پشت سرگذراند و در مرحله ثبات سیاسی قرار گرفت بنابراین از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که بعد از این مرحله وضعیت در عرصه نظامی وضعیت بهتری خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکی از رهبران ترکمن عراق روز یکشنبه – ۹ شهریور – از شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی و روستاهای مشرف بر آن خبر داد.

“جاسم محمد جعفر” در مصاحبه با السومریه نیوز تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی توانستند محاصره منطقه آمرلی و روستاهای مشرف بر این منطقه را بشکنند.
در همین حال مقامات عراقی هم در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه رفع محاصره‌ای که داعش بر منطقه “آمرلی” تحمیل کرده بود را تایید کردند.
گفتنی است ساکنان منطقه آمرلی از حدود ۷۰ روز پیش تاکنون در برابر اعضای داعش، دست به مقاومت مسلحانه زده‌اند.
ارتش عراق در این مدت در کنار نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) نیز به عملیات نظامی خود علیه داعش برای شکستن محاصره آمرلی ادامه دادند.
منطقه آمرلی در شمال عراق محل سکونت ترکمن‌های شیعه است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139917

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر