1

با منم منم کردن دانش فنی یک مربی بالا نمی رود!

  • کد خبر : 139962
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

اینکه دانش فنی مربیان فوتبال ایران در چه سطحی قرار دارد سوال بسیاری از علاقمندان به فوتبال است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری آریا ، برخی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران بعد از خداحافظی از فوبتال بدون گذراندن دوره های حرفه ای مربیگری روی به مربیگری می آورند و حتی در تیم های مطرح صاحب تیم می شوند ولی از نظر فنی چیزی برای عرضه ندارند!

بسیاری از مربیان فوتبال نیز دانش فنی اشان آپدیت نشده و در ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته قرار دارد و چون فوتبال علم روز است دانش فنی آنها دردی از تیم ها دوا نمی کند.
اینکه چرا نباید مربیان داخلی اقدام به بروز کردن اطلاعات فنی خود بکنند سوالی است که این دوستان باید پاسخ آن را بدهند.البته در چند سال اخیر بار ها دیده ایم که برخی از مربیان ایرانی چطور در مقابل مربیان خارجی جبهه گیری می کنند و آنها را برای فوتبال ایران مفید نمی دانند.
اینکه چرا این اقایان چنین تفکری دارند به این بر می گردد که در صورت حضور یک مربی حرفه ای در فوتبال ایران دانش فنی این اقایان زیر سوال می رود و به همین علت این مربیان اصلا دوست ندارند یک مربی با دانش تر و آگاه تر از خودشان را در فوتبال ایران ببینند.
بالا نرفتن دانش فنی مربیان داخل ایران باعث شده تا ما از نظر فنی پیشرفتی در بسیاری از تیم ها نبینیم.برعکس تیم هایی که از مربیان خارجی حرفه ای سود می برند از نظر تاکتیکی و فنی در سطح بسیار خوبی قرار دارند.در سالهای دور و نزدیک بارها شاهد تاثیر مربیان صاحب سبک در فوتبال ایران بوده ایم.نمونه آن تاثیری است که تومیسلاو ایویچ در فوتبال ایران گذاشت و باعث شد تیم ملی در جام جهانی ۹۸ نتایج آبرومندانه ای کسب کند.یا تاثیر مربیانی مثل آری هان و دنیزلی و کرانچار و بلاژویچ و برانکو و در نهایت کارلوس کی روش که هر یک به شکلی بر روی فوتبال ایران تاثیر گذاشته اند.در گذشته خیلی دور هم رایکوف بود که تاثیر زیادی بر روی فوتبال ایران گذاشت.چرا ما قوتی این تاثیرات را می بینیم راغب به استفاده از مربیان با دانش بالای خارجی نیستیم؟اگر مسئله هزینه استخدام این مربیان است باید بگوییم در همین لیگ ایران مربیان ایرانی را داریم که از نظر دانش مربیگری در سطح متوسط و حتی متوسط به پایین قرار دارند ولی پول های آنچنانی می گیرند.اگر قرار است که به چنین مربیانی پول های انچنانی بدهیم چه بهتر که این هزینه را صرف استخدام یک مربی خارجی با کلاس جهانی بکنیم.

مربیان ایرانی باید فکری به حال افزایش دانش فنی خود بکنند والا با منم منم کردن دانش فنی کسی بالا نرفته است.این آقایان باید ضعف های خود را قبول کنند و بدانند که فوتبال همیشه در حال حرکت است و اگر می خواهید از این قافله عقب نمانی باید با علم روز آن آشنایی کامل داشته باشید.
الان بسیاری از تیم های بزرگ جهان مدام تغییر تاکتیک می دهند و برای هر بازی برنامه جدید دارند در حالی که در فوتبال ایران اکثر تیم ها وقتی به بن بست می خورند رو به ارسال توپ های بلند به دروازه حریف می کنند.این نوع تاکتیک در فوتبال امروز دنیا منسوخ شده است و خریداری ندارد.
برای پیشرفت فوتبال ایران افزایش دانش مربیان از لزوم واجبات است و تا مربیان نخواهند بر دانش خود بیفزایند نباید انتظار پیشرفت تیم های فوتبال ایران را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139962

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر