2

کار ما این نیست که دائم وزرا را استیضاح کنیم

  • کد خبر : 139983
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

بروجردی درباره احتمال استیضاح وزیر فرهنگ گفت: کار ما این نیست که بنشینیم و وزرا را استیضاح کنیم و قرار هم نیست که هر دفعه این اتفاق بیفتد بلکه پایه کار این است که متحد و منسجم با دشمن مقابله کنیم اما از کژی و کاستی هم نباید غافل باشیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ارتباط سران قوا در دولت گذشته نمود دعوا در جامعه داشت، گفت که استیضاح یک وزیر به معنی اختلاف دولت و مجلس نیست.

استیضاح یک وزیر به معنی اختلاف دولت و مجلس نیست

علاءالدین بروجردی در دومین اجلاس کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره روابط دولت و مجلس، گفت: وضعیت در این دوره خیلی بهتر است حتما به خاطر می‌آورید که ارتباط سران قوا در دولت گذشته نمود دعوا در عرصه جامعه داشت اما حالا سران هر سه قوه ارتباط خوبی دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا برخی اختلافات بین دولت و مجلس به مردم کشیده می‌شود، یادآور شد: این از عوارض دموکراسی است، وقتی آزادی وجود دارد شما نماینده‌تان را انتخاب می‌کنید و او را به مجلس می‌فرستید و بر اساس قانون نماینده حق دارد در مورد همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کند و اگر کاستی دید سوال و استیضاح کند، چرا این را به حساب اختلاف می‌گذارید؟

بروجردی، درباره استیضاح وزیر علوم نیز گفت: به وزیر علوم فرصت یک ماهه داده شد و اگر وضعیت تعدیل می‌شد به اینجا نمی‌کشید، آنها این مساله را دقیقه ۹۰ گفتند که تیر از کمان رها شده بود، ما باید این را ارزش بدانیم، اختلافی نیست، ممکن است از مسیر اصول انقلاب و بر اساس دید مجلس به فردی رای اعتماد داده شود و از او انتظار باشد در همان چارچوب حرکت کند اما زمانی هم ممکن است مجلس رای اعتمادش را پس بگیرد و کار به استیضاح بکشد.

کار ما این نیست که بنشینیم و وزرا را استیضاح کنیم

وی درباره احتمال استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: کار ما این نیست که بنشینیم و وزرا را استیضاح کنیم و قرار هم نیست که هر دفعه این اتفاق بیفتد بلکه پایه کار این است که متحد و منسجم با دشمن مقابله کنیم اما از کژی و کاستی هم نباید غافل باشیم.

مذاکرات ژنو یک میدان رزم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مذاکرات ژنو را یک میدان رزم توصیف کرد و گفت: یک واقعیت است که در مقابل ما آمریکای دشمن وجود دارد، به طرف مقابل اعتماد نداریم و به تیم هسته‌ای خود اعتماد کامل داریم.

وی درباره اظهارنظر مخالفان دولت در مورد مذاکرات ژنو نیز تصریح کرد: کسانی که قضاوت عجولانه می‌کنند صرفا یک حلقه را می‌بینند که این اشتباه است، ما باید مجموعه تحولات را ببینیم، دشمن با توجه به در اختیار داشتن رسانه‌های بزرگ جهان اینطور جا انداخته بود که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است که این دروغ بزرگ است، ما در این حرکت و به تعبیر رهبری نرمش قهرمانانه توانستیم این دید را تغییر دهیم و اکنون همه دنیا بر این باور است که ایران اهل تعامل است و از حقوقش در عرصه هسته‌ای دفاع می‌کند.

ایران توان هسته‌ای خود را از دست نمی‌دهد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران توان هسته‌ای خود را از دست نمی‌دهد، گفت: ما مذاکره می‌کنیم تا از این شرایط سخت خارج شویم، قضاوت‌ها در این رابطه نیز بعضا یک سویه است و به همین دلیل است که اینقدر نوسان دارد.

بروجردی انتظار مجلس از تیم هسته‌ای را عدم عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای و دستاوردهای این حوزه دانست.

هر اظهارنظر، مصاحبه، مقاله و موضع‌گیری درباره کرسنت به یک سند تبدیل می‌شود

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت امنیتی شدن پرونده کرسنت و تعیین خط قرمز در این رابطه برای رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: این یک پروسه پیچیده حقوقی است زیرا کرسنت شکایتی را در مراجع بین‌المللی مطرح کرده و اگرچه حکم اولیه صادر شده اما این به معنای پایان ماجرا نیست و هر اظهارنظر، مصاحبه، مقاله و موضع‌گیری به یک سند تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره امنیت داخلی کشور نیز اقتصاد را یک حلقه مهم از امنیت داخلی عنوان کرد و گفت: در مجموع با توجه به وضعیت ما در منطقه، بحران افغانستان و عراق، طراحی دشمنان و فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی متعدد و تلاش‌شان برای اینکه به ایران نیرو بفرستند وضعیت خوبی از این جهت داریم، البته خیلی از خبرها هم اعلام نمی‌شود مثلا تعداد زیادی از گروه‌هایی که اعزام می‌کنند را سر بزنگاه می‌گیرند و اگر توانایی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما نبود مشکلات زیادی می‌توانست بروز کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: وضعیت ما به لحاظ امنیتی در داخل کشور به گونه‌ای است که اگر تحریم‌ها نبود برای سرمایه‌گذاری و حضور در ایران صف می‌کشیدند.

غنی‌سازی بیست درصد نیاز مقطعی ما بود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه درباره دستاوردهای هسته‌ای و تاثیر توافق ژنو بر برخی از آنها، گفت: غنی‌سازی بیست درصد نیاز مقطعی ما بود، راکتور تهران یک راکتور کوچک پنج مگاواتی تحقیقاتی است که داروهای ۸۰۰ هزار بیمار را در سال تولید می‌کند.

وی افزود: ما زمانی از آژانس سوخت ۲۰ درصد را برای این راکتور درخواست کردیم اما آنها این سوخت را در اختیار ما قرار ندادند و ما هم نسبت به غنی‌سازی ۲۰ درصد اقدام کردیم، صفحات سوخت ساختیم و آن را در قلب راکتور گذاشتیم و نیازمان برطرف شد، اگر فردا هم این نیاز را داشته باشیم آن را برطرف می‌کنیم بنابراین نیاز مقطعی بود و عبور از نیاز هم دائمی نیست بلکه مقطعی خواهد بود.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگری درباره موج جنگ نرم دشمن و چگونگی ورود جوانان به این عرصه، گفت: تعابیر متعددی که رهبری در چند سال گذشته از تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی نام بردند همین است که میدان جدید جنگی وجود دارد، ممنوعیت ورود به این صحنه هم خیلی مشکل را حل نمی‌کند بلکه پاک کردن صورت مساله است چرا که دشمن میدان دیگری به نام جنگ نرم باز کرده و اگر مثل صحنه جنگ سخت نیروهایمان را بدون آموزش و تسلیح جلو بفرستیم این ظلم است، بلکه آنها باید بدانند جنس جنگ چیست و با آن مقابله کنند چرا که به هر حال جوانان، سربازان و نیروهای خط مقدم در این عرصه هستند.

مجموعا سیاست ما مبارزه با زیاده‌خواهی آمریکاست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره موضع دولت در قبال توان دفاعی و نظامی کشور نیز خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر کشور تغییری نکرده و همچنان این مسئولیت به عهده مقام معظم رهبری است. آقای روحانی هم در چند نوبت اظهارنظرهایی داشته‌اند و گفته‌اند که بحث موشکی خط قرمز ماست اما به هر حال ادبیات افراد متفاوت است، مجموعا سیاست ما مبارزه با زیاده‌خواهی آمریکاست و اینطور نیست که وقتی آمریکا طرف کار ماست محافظه‌کارتر عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد هولوکاست، تصریح کرد: هولوکاست از این منظر دروغ تاریخی است که آنچه صهیونیست‌ها به عنوان سوزندان شدن شش میلیون یهودی در کوره‌های آدم‌سوزی می‌گویند بزرگ‌نمایی است اما هفت هشت سال قبل من در سفری به آلمان، همتای آلمانی من در مذاکره به من گفت چرا این موضوع را تکذیب می‌کنید، این اتفاقی است که در تاریخ واقع شده و ما کوره‌های آدم‌سوزی را به شما نشان می‌دهیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه می‌گویند تعداد این افراد شش میلیون نفر بوده و تا حالا به خاطر آن باج‌گیری کرده‌اند همان چیزی است که تحت عنوان دروغ بزرگ عنوان شده است، مساله این است که آنها حاضر نیستند در این رابطه تحقیقات انجام شود و این یک نکته منفی در غرب است که اگر یک استاد دانشگاه دو کلمه در این باره حرف بزند محاکمه‌اش می‌کنند اما به هر حال غربی‌ها باید یک روز این واقعیت را بپذیرند که راجع به هولوکاست صحبت شود.

مخالف دخالت بیگانگان در منطقه هستیم

بروجردی درباره نقش ایران در تامین امنیت منطقه نیز با تاکید بر مخالفت ایران در دخالت بیگانگان در منطقه، گفت: ما از روز اول معتقد بودیم کشورهای منطقه باید امنیت منطقه را حفظ کنند و به جد مخالف این هستیم که بیگانگان امنیت ما را حفظ کنند چرا که این با استقلال ما در تضاد است،به هر حال آمریکا در خیلی از کشورهای منطقه پایگاه دارد گرچه ما این را قبول نداریم، این کشورها هم بسیار بیش از ما هزینه می‌کنند و هزینه اقامت نیروهای آمریکایی را می‌دهند تا امنیت‌شان حفظ شود، البته آمریکا نشان داده دوستی پایداری با هیچ کسی ندارد.

وی درباره وضعیت رسانه‌ها در کشور نیز گفت: یکی از برکات جمهوری اسلامی، جامعه آزادی است که ما داریم و همه چیز برخلاف ادعای غربی‌ها در جامعه ما آزاد است، البته رسانه‌ها حتما باید قواعد بازی را رعایت کنند چرا که در آزادترین کشورها هم رسانه‌ها خطوط قرمزی دارند و این آزادی باید با رعایت خطوط قرمز باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و نظام بین‌الملل، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور ما حضور داشتند و به ظاهر ایران کشور قدرتمندی بود و عنوان ژاندارم منطقه را یدک می‌کشید و حافظ منافع آمریکا در منطقه بود اما عملا عزت نداشتیم و سرافراز نبودیم، امام (ره) اقدامی متناسب با شان اسلام انجام داد و در سینه دو ابرقدرت آمریکا و شوروی دست رد زد به همین دلیل هم بود که این دو کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران هم‌داستان بودند و صدام را تجهیز می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز علیرغم اینکه هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و ده‌ها هزار نفر از جوانان ما به شهادت رسیدند وضعیت ما به مراتب بهتر از قبل از جنگ است و این محصول عزم، اراده و توکل بر خداست. مثلا آزادی خرمشهر در محاسبات نظامی غیرممکن بود اما امام گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد و این به خاطر ارتباطی است که مومنین با مبدا هستی دارند.

هیچ کشورعربی و اسلامی در کنار مردم غزه نایستاد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست کشورهای هم‌مرز رژیم صهیونیستی از این رژیم تا سال ۲۰۰۰، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۰۰ برای اولین بار حزب‌الله لبنان به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی توانستند سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان را آزاد کنند و از آن پس پیروزی‌های مقاومت ادامه داشت. جنگ ۵۱ روزه اخیر علیه مردم غزه نیز پنجمین جنگی بود که رژیم صهیونیستی علیه مقاومت انجام داد و شکست خورد و این از نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی و نشان قدرت جمهوری اسلامی است.

بروجردی با بیان اینکه هیچ کشورعربی و اسلامی در کنار مردم غزه نایستاد، گفت: هلال‌احمر ایران از ابتدا درخواست ارسال کمک کرد اما مصری‌ها این مجوز را به ما ندادند که حداقل برای مردم غزه دارو بفرستیم، انصافا جمهوری اسلامی در جنگ غزه کارنامه درخشانی به جامعه بشریت ارائه کرد و در مقابل آمریکا و هم‌پیمانانش کارنامه کامل ردی گرفتند زیرا علیرغم همه ادعاهای حقوق بشری نظاره‌گر کشتار مردم غزه بودند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جنگ ۱۲ روزه جهاد اسلامی رسما اعلام کرد که از فشنگ تا موشک والفجر ۵ را از ایران گرفته و ما هم با شهامت این را اعلام می‌کنیم، رهبری هم چندین بار به صراحت گفتند به هر کشوری که علیه رژیم صهیونیستی مقابله کند کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به امدادهای غیبی در طول دوران دفاع مقدس و همچنین ماجرای طبس، اظهار کرد: ما از این ماجراها در ۳۵ سال گذشته فراوان داشته‌ایم، خداوند امدادهای غیبی را برای کمک به مومنین می‌فرستد که البته شرطش اجرای دستورات و احکام الهی است تا برکات و امدادهای خدا جاری شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمله آمریکا به عراق، دستیابی به منابع سوخت‌های فسیلی این کشور را از اهداف حمله آمریکا به این کشور دانست و گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند عراق جاده آسفالته‌ای برای آنهاست اما در عراق ماهیانه ۱۲ میلیارد دلار هزینه کردند تا نتیجه بگیرند و سلطه‌شان را بر عراق حاکم کنند، آنها نتوانستند تایید قرارداد مصونیت غذایی نیروهایشان را از دولت عراق بگیرند و این افتخاری برای عراق بود که زیر بار این امر نرفت.

به وجود آمدن داعش کار آمریکایی‌هاست

بروجردی با بیان اینکه به وجود آمدن داعش کار آمریکایی‌هاست، گفت: امروز صدها نفر اروپایی که مثلا مسیحی بودند و مسلمان تکفیری شدند نگرانی‌هایی را در کشورهای اروپایی به وجود آوردند که ممکن است اینها به کشورهایشان باز گردند، آمریکا هم از این موضوع نگران است اما آنچه برای آمریکا مهم است منافع این کشور است و همه چیز می‌تواند به خاطر منافعش ذبح شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت تکفیری‌ها در سوریه و فعالیت‌های تروریستی داعش در عراق، خاطرنشان کرد: وقتی داعش به پایگاه آمریکا در اربیل نزدیک شد آمریکا به خاطر منافعش به این موضوع واکنش نشان داد در حالیکه سر بریدن هزاران انسان از سوی این افراد برای آمریکایی‌ها مهم نیست.

داعش محکوم به شکست است

وی سرنوشت داعش را محکوم به شکست دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی اخیر ارتش عراق آغاز راه است و ان‌شاءالله استمرار خواهد یافت و این جنایتکاران که مورد حمایت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش هستند شکست می‌خورند چرا که اینها نمی‌توانند در مقابل اراده ملت عراق بایستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: توطئه‌های مکرر آمریکا در سوریه، عراق و تاریخ غم‌بار فلسطین و جای‌جای دنیا بر این است که کارخانه‌های اسلحه‌سازی آنها بچرخد، این یک موضوع ضدانسانی است اما واقعیت تلخ موجود در جهان است، چنین قدرتی همان‌طور که شوروی پابرجا نماند باقی نمی‌ماند و این سنت محتوم الهی است و تا این ظلم‌ها وجود دارد مومنین و طرفداران حق باید با آن مبارزه کنند.

بروجردی در ادامه به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: اراده ملت ایران و عمل به رهنمود امام «ما می‌توانیم» پشتوانه عظیم همه موفقیت‌های ماست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز از استخراج اورانیوم تا تهیه کیک زرد و غنی‌سازی توسط دانشمندان ایرانی انجام می‌شود، گفت:‌ این دانشمندان در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و ما جزو ۱۰ کشوری هستیم که در دنیا بر این دانش مسلط شده‌ایم این در حالی است که در زمان جنگ نیاز به واردات سیم خادار به کشور داشتیم اما امروز جزو چند قدرت جهانی در ساخت موشک هستیم و موشک‌های ساخت ایران نقطه‌زن است.

وی با اشاره به شکار پهپاد RQ170‌ در چند سال گذشته، اظهار کرد: این پهپادها رادارگریز هستند و شناسایی نمی‌شوند اما زمانی که این پهپاد از پایگاه افغانستان پرواز کرد و بر روی خاک کشورمان آمد ما توانستیم آن را سالم روی زمین بنشانیم، در تکنولوژی ساخت این هواپیما اگر آنها از رادار خارج شوند خود به خود منفجر می‌شوند اما پهپاد آمریکایی سالم به زمین نشست و امروز وضع ما در پهپاد، موشک و توانمندی‌های رزمی وضعیت خوبی است.

ایران توان صادرات سلاح‌های پیشرفته را دارد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران توان صادرات سلاح‌های پیشرفته را دارد، گفت: سیاست ما سیاست جنگی نیست بلکه ما بزرگ‌ترین مدافع صلح در منطقه و جهان هستیم اما در برابر دشمن باید قوی باشیم چرا که اگر قدرت بازدارندگی نداشته باشیم آمریکا هوس می‌کند فردی مثل صدام را برای جنگ علیه ما تحریک کند و ما باید شرایطی ایجاد کنیم که دشمن جرات تعرض به ما را نداشته باشد.

بروجردی ادامه داد: البته آنها این جرات را ندارند زیرا می‌دانند تمام نقاط رژیم صهیونیستی در تیررس جمهوری اسلامی است و جرات این اشتباه را ندارند این بخشی از توانمندی است که پشتوانه آن علم است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم جبران عقب‌ماندگی‌های علمی کشور، گفت: اگر ما بخواهیم مستقل باشیم و اجازه ندهیم دشمن چشم طمع به تمامیت ارضی ما داشته باشد و تمدن اسلامی را احیا کنیم، باید محکم و استوار در جهاد علمی پیش برویم. اینکه ما در نانوتکنولوژی از مرتبه ۶۰ به رتبه هشت ارتقا یافته‌ایم محصول همان راهبردی است که مقام معظم رهبری آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139983

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر