1

آخوندی خبر داد:تصویب احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها

  • کد خبر : 140117
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: براساس تصویب برنامه بلندمدت نوسازی و ساخت مسکن روستایی در هیات وزیران تا سال ۱۴۰۵ سالانه تسهیلات ساخت ۲۰۰ هزار مسکونی پرداخت می‌شود.

 عباس آخوندی که امروز در نشست شورای هماهنگی مسکن سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ۶۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در حال حاضر کمبود داریم، اظهار داشت: براساس برنامه ارائه شده در هیأت دولت و  تصویب آن، دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۳ سال احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای احداث هر واحد مسکونی در روستاها ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به نرخ ۵ درصد و پرداخت مابه التفاوت سود توسط دولت به عنوان یارانه در نظر گرفته شده که برای امسال نیز ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است.

وی افزود: در افق ۱۴۰۵ حداقل ۷۰ درصد مسکن‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم خواهند شد، همچنین در جلسه اخیر هیأت دولت طرح‌های هادی روستایی و محیط زیست روستایی و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفت.

آخوندی در ادامه سخنانش در نشست شورای هماهنگی مسکن با اشاره به زلزله اخیر در ایلام، تصریح کرد: براساس برآورد اولیه که همچنان آمارگیری ادامه داد، ۶۰۰۰ واحد مسکونی نیاز به نوسازی دارد و بیش از ۷۰۰۰ واحد باید تعمیر شوند که هیأت وزیران برای ساخت هر واحدمسکونی مبلغ ۲۵ میلیون تومان و تعمیر ۱۰ میلیون تومان اختصاص داد.

مهر/وی اعلام کرد: هیأت وزیران برای آغاز سریع بازسازی مناطق زلزله زده در استان ایلام ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرد و مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث واحد مسکونی و دو میلیون تومان برای تعمیر  واحدهای آسیب دیده در زلزله ایلام اختصاص یافت.

در نشست شورای هماهنگی مسکن که امروز در ساختمان شهید دادمان برگزار شد، به آخرین وضعیت صندوق زمین و ساختمان، شکل گیری صندوق‌های جدید، فروش اقساطی مسکن مهر و سند جامع مسکن پرداخته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140117

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر