1

ایجاد پانسیون برای کودکان ترخیص شده از بهزیستی

  • کد خبر : 140148
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی، استفاده از نظرات کارشناسان، طرح و برنامه ریزی و همچنین سیاست گذاری در خصوص کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در دستور کار هیات وزیران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر علی ربیعی در نشست تخصصی نهادهای مردمی حوزه کودکان خواستار استمرار فعالیت های تشکل های مدنی در حوزه کودکان شد و گفت: در حال حاضر در دولت مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی به رسمیت شناخته می شود و صورت مسئله را پاک نمی کنیم بلکه برای حل مسئله گام بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه واقعی کردن مسئله از دشوار های حل آن می کاهد گفت: وقتی مسئله ای به درستی طرح شود علت های آن راحت تر به سمت حل مسئله پیش خواهد رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه گزارشی جامع در مورد آسیب های اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: تاکنون آسیب های مربوط به اعتیاد و زنان در هیات وزیران ارائه شده و روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه گزارش جامع و کاملی در مورد آسیب های اجتماعی مطرح خواهد شد این در حالی است که در گذشته موضوع آسیب های اجتماعی در دستور کار هیات دولت نبوده است.

وی گفت: فردا با ارائه این گزارش سازوکارهای مناسبی در مورد مسائل و آسیب های اجتماعی مطرح خواهد شد و مطالبی که ارائه می شود از سوی وزارت کشور و همچنین رفاه جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون همراهی کارشناسان و همچنین نهادهای مدنی نمی توانیم در حوزه موضوعات اجتماعی سیاست گذاری مناسبی انجام دهیم افزود: قصد داریم تاثیر نهادهای مدنی در حوزه مسائل اجتماعی را افزایش داده و در سیاست گذاری ها از نظرات آنها استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از دولتی عمل کردن عبور می کنیم  و خانواده را به عنوان بنیادی ترین نهاد مدنی درگیر موضوعات خواهیم کرد.

وی گفت: سیاست منسجم رفاهی در این دولت به رسمیت شناخت شده و معتقدیم سیاست های رفاهی باید به طور مشخص و روشن  و اثرگذار در عرصه اجتماعی باشد.

ربیعی با اشاره به اینکه شورای عالی رفاه و کمیسیونهای آن فعال شده است گفت: تمرکز بر موضوعاتی مانند زنان، کودکان، سالمندان و همچنین آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی در جهت رفع این مشکلات از جمله اقداماتی است که انجام می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دسته بندی های مختلف در خصوص آسیب های اجتماعی مانند سوءمصرف مواد مخدر، آسیب های نوپدید، شناسایی کودکان در معرض آسیب، تنها بزرگ شد کودکان که به نوعی آسیب نوپدید است و … از جمله موضوعاتی است که دنبال می شود.

وی در این نشست با توجه به مسئله ارائه شده از سوی نهادهای مدنی گفت: در خصوص تحصیل و شناسنامه کودکان غیر ایرانی و همچنین کودکان در معرض آسیب کشورمان معاونت رفاهی در حال انجام اقدامات لازم در این خصوص است و با وزارت کشور مکاتباتی انجام داده ایم که منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از کودکان مراکز بهزیستی مانند معلولان ذهنی فاقد شناسنامه هستند، گفت: طرحی را آماده کرده ایم که بتوانیم برای ارائه تسهیلات و بهره مندی از خدمات برای این کودکان شناسنامه صادر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آموزش های فنی و حرفه ای کودکان کار اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان فنی حرفه ای به زودی راهکارهای لازم برای بهره مندی از این آموزشها برای کودکان فراهم می شود.

رفیعی در خصوص کودکانی که در بهزیستی پس از سن ۱۸ سالگی ترخیص می شوند نیز گفت: مکانهایی مانند پانسیون را برای این کودکان احداث خواهیم کرد که آنها بتوانند پس از خروج در آنجا اقامت داشته باشند و برای هر ۲۰ نفر از آنها یک پشتیبان اقدامات آنها را زیر نظر داشته و حامی آنها باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140148

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر