2

اختصاصی/تحریم در روند پیشرفت ما بی تاثیر است

  • کد خبر : 140765
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

با وجود شرایط تحریم و تزلزل قیمت ارز و مشکلات انتقال تجهیزات، توانسته ایم طرح ذخیره سازی گاز در شوریجه را در مورد مقرر به پایان برسانیم.

مسعود سامی وند مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران در گفت و گو با خبرنگار افق گفت: درحال حاضر در مخزن شوریجه ۴۰۰ میلیون متر گاز موجود است و در سراجه نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره داریم که در مجموع ۱,۵ میلیارد متر مکعب در ۲ طرح ذخیره شده است و ۳۰۰ میلیون متر مکعب نیز تا اواخر زمستان به آن افزوده خواهد شد.
وی درباره ی هزینه صرف شده برای این بخش اظهار کرد: شرکت ذخیره سازی گاز هزینه ی براورد شده را ۲۸۷ میلیارد تومان اعلام کرده است و علاوه بر آن هزینه های دیگری نیز ازجانب شرکت نفت مرکزی صورت گرفته است که امیدواریم در ۲ سال آینده اعتبار هزینه شده بازگردد.
مدیر عامل شرکت ذخیره سازی همچنین تصریح کرد: این طرح در برنامه زمان بندی خود یعنی ۳۴ ماه به پایان رسید و در شرایط تحریم و تغییرات قیمت ارز و سختی انتقال تجهیزات، توانسته ایم این مجموعه را در زمان مقرر به بهره برداری برسانیم. برنامه و اجرای طرح ذخیره سازی گاز شوریجه زمستان سال گذشته آماده بود اما به دلیل نزدیکی به فصل زمستان، تزریقی در این مخزن صورت نگرفت.
سامی وند افزود: مخزن ذخیره سازی شوریجه ۲ واحد ۱۰ میلیون متر مکعبی برای نم زدایی دارد که در حال حاضر یک واحد آن در مدار قرار گرفته است و در صورت افزایش تولید، واحد دوم نیز در مدار قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز در پایان خاطر نشان کرد: گاز پس از استخراج نم زدایی شده و میعانات گازی آن گرفته و گاز خشک با فشار ۷۸ بار به خط سراسری ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140765

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر