1

زمین خواری ۶۳۰ هکتاری در اراضی طرشت و بخشی از فرودگاه مهرآباد

  • کد خبر : 141149
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به زمین خواری ۶۳۰ هکتاری در اراضی طرشت و بخشی از فرودگاه مهرآباد، گفت: در حال حاضر از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم که اسناد صادر شده ابطال شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، واحدی در حاشیه برگزاری نوزدهمین جلسه ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران که عصر امروز با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، اظهارداشت: اراضی که معروف است به اراضی طرشت ۶۳۰ هکتار است که یکی از پرونده‌های مهم در حوزه راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این پرونده در حال حاضر در دادسرای مبارزه با زمین‌خواری مطرح شده است و همه جوانب آن در حال بررسی قرار دارد.

واحدی خاطرنشان کرد: یک مقدار از این اراضی و در حدود زیر ۱۰۰ هکتار توسط یک فرد حدود ۲۰ سال پیش و با کمک ایادی که داشته است آمده و سند گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان داشت: یکی از حوزه‌هایی که در این خصوص رأی جدید صادر کرده است رأی کمیسیون ماده ۱۲ و حوزه زمین شهری سابق بوده که این موضوع در محاکم در رست بررسی قرار دارد.

واحدی در ادامه با اشاره به یک زمین خواری دیگر با مساحت ۸ میلیون متر مربع در قلعه سلیمان‌خان گفت: پرونده این موضوع با زمین‌خواری طرشت متفاوت بوده و هم‌اکنون در محاکم مورد پیگیری قرار دارد.

واحدی تصریح کرد: یکی از جاهایی که مثل ثبت و حوزه زمین شهری سابق رأی جعلی روی کمیسیون ماده ۱۲ گذاشته‌اند و اسناد صادر کرده‌اند در پرونده اراضی طرشت مشاهده شده که ما به دنبال ابطال اسناد هستیم چرا که در این خصوص دادنامه داریم و نشان می‌دهد این اراضی متعلق به دولت است و اراضی ملی به شمار می‌آیند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با اشاره به زمین قلعه سلیمان‌خان گفت: متراژ این زمین ۸ میلیون متر مربع است که در جاده مخصوص قرار دارد.

واحدی در خصوص زمین‌خواری ۶۳۰ هکتاری اراضی طرشت گفت: بخشی از فرودگاه مهرآباد، سازمان هواپیمایی، صنایع وابسته به وزارت دفاع و سازمان نقشه‌برداری و زمین‌شناسی در فضای این ۶۳۰ هکتار قرار دارند.

وی گفت: کدی که بر روی برخی از پلاک‌های اراضی ۶۳۰ هکتاری طرشت به ثبت رسیده است جعلی بوده و این در حالی است که مالکیت این اراضی در سال‌های اخیر از حساب سازمان‌های اشاره شده برداشت داشته است.

واحدی گفت: ما این موضوع را در دادسرای ویژه زمین‌خواری پیگیری کرده‌ایم و مقام محترم قضایی حکم بر توقف این موضوع داده است و این شخص و ایادی وی نمی‌توانند علیه دولت و اراضی دولت حکم بگیرند و در ادامه نیز این اسناد باطل شده و قطعاً اراضی مورد نظر به دولت بازگردانده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141149

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر