2

اختصاصی/کسری بودجه و فقر جامعه

  • کد خبر : 141243
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

با گران شدن ارز و بالا رفتن قیمت همه جانبه ی کالاها، فاصله طبقاتی بیشتر گشته و فقر مالی در جامعه افزایش یافته است.

ابوذر ندیمی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرنگارافق اعلام کرد: با تبدیل پول خارجی به ریال، اگر نرخ ارز پائین گرفته شود علاوه بر مدیریت ارزش پول، قدرت خرید افزایش پیدا می کند اما اگر نرخ ارز بالاتر در نظر گرفته شود، وارد کنندگان و مصرف کنندگان با افزایش قیمت محصولات دچار زیان می گردند.
وی در ادامه گفت: کسری بودجه و وابستگی به درامدهای خارجی همه ی جامعه را تحت فشار قرار می دهد، چرا که با گران شدن ارز و بالا رفتن قیمت همه جانبه ی کالاها، فاصله طبقاتی بیشتر گشته و فقر مالی در جامعه افزایش می یابد.
ندیمی تصریح کرد: برای حل و رفع این مشکل قیمت و نرخ پول را به سود ارز خارجی افزایش دادیم اما چون ارزش پول ملی و قدرت خرید کاهش پیدا کرد، به ضرر جامعه و مردم تمام شد. هم اکنون برای کاهش فشار مالی، تمرکز بر روی تفاوت تغییر نرخ ها، دو نرخی و یا سه نرخی کردن ارز در جهت مثبت انجام شده است که امیدواریم کمترین فشار را به هم میهنان وارد سازد.
این نماینده ی مردمی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ارتباط کسری بودجه با دولت، تنها کاری که می توان انجام داد، افزودن نرخ چند هزار تومانی به نرخ ارز است که ارتباطی با دولت کنونی ندارد و در همه ی دوره ها مسیر به همین منوال بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر