3

امشب‌:والیبال ایران – صربستان،امید هنوز زنده است

  • کد خبر : 141269
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

ملی پوشان والیبال ایران در آخرین بازی خود در دور دوم رقابت های قهرمانی جهان در لهستان از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه امروز برابر تیم صربستان قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات ، تیم ملی والیبال ایران امروز در آخرین دیدار دور مقدماتی خود به مصاف صربستان می رود اما برای صعود تنها شکست حریف اهمیت ندارد.

تاکنون صعود تیم های فرانسه از گروه پنجم – برزیل و روسیه از گروه ششم به مرحله سوم رقابت های قهرمانی جهان قطعی شده است و با برگزاری مسابقات امروز سه تیم دیگر نیز مشخص می شوند .

در حال حاضر در گروه پنجم این رقابت ها تیم فرانسه با ۱۶ امتیازصدرنشین است و امشب نیز این تیم به مصاف لهستان (۱۴ امتیازی ) خواهد رفت پیروزی میزبان رقابت های جهانی صعودش را قطعی می کند .

تیم های آمریکا و ایران به ترتیب با ۱۳ و ۱۲ امتیاز در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند که در آخرین دیدار به ترتیب با آرژانتین وصربستان مسابقه خواهند داد.

تیم ملی والیبال مردان ایران در چهارمین و آخرین دیدار خود از مرحله دوم رقابت های جهانی لهستان از ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه به مصاف صربستان دارنده مدال برنز دوره گذشته این رقابت ها می رود.

صربستان برای ایران حریفی آشناست ایرانی ها با مکتب صرب ها والیبال را جدی گرفته اند و مربیان آن سرزمین در ساخته و پرداخته شدن شان نقش بسزایی داشته اند از این رو فارغ از نبوغ ذاتی بازیکنان ایران که کاملا ایرانی و البته شخصی است سبک و سیاق والیبال شان به صرب ها رفته  ست کوویچ- گائیچ و حالا کواچ همه از یک مکتب اند.

صربستان اکنون با ۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی گروه پنچ مرحله دوم رقابت های جهانی لهستان ایستاده و بختی برای صعود به مرحله سوم پیکارها ندارد در مقابل  ایران با ۱۲ امتیاز هنوز از بخت صعود برخوردار است   اما به شرطی که ۳ امتیاز بازی را از آن خود کند  البته ایران حتی اگر یک امتیاز هم بگیرد به اما و اگرهای جدولی صعود وارد خواهد شد ولی هرچه بیشتر امتیاز بگیرد بخت صعودش بیشتر خواهد بود  اگرچه تنها به نتیجه بازی خود نمی تواند بسنده کند و باید منتظر نتیجه بازی همزمان آمریکا با آرژانتین و همچنین آخرین بازی این روز که میان دو تیم لهستان وفرانسه برگزار خواهد شد باشد اگر آمریکا مغلوب آرژانتین شود- فرانسه نیز لهستان میزبان مسابقات راشکست دهد و ایران سه امتیاز از صربستان بگیرد والیبال ایران به عنوان تیم دوم گروه پنجم به مرحله سوم صعود می کند.

اما اگر آمریکا شاگردان خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین شکست دهد و لهستان مغلوب فرانسه شود و تیم ایران موفق به کسب سه امتیاز بازی با صربستان شود ایرانی ها به عنوان تیم سوم گروه راهی مرحله بعد خواهند شد.

بدترین وضعیت قابل پیش بینی اینگونه است که فرانسه مغلوب لهستان شود وآمریکا نیز آرژانتین را شکست دهد  اگر اینگونه شود تیم ملی والیبال ایران حتی اگر صربستان را شکست دهد به کار خود در این رقابت ها پایان  می دهد و تیم های لهستان – فرانسه و آمریکا به عنوان تیم های اول تاسوم راهی دور بعد می شوند .

این رقابت ها تا یکشنبه ۳۰ شهریور با حضور ۲۴ تیم در شهرهای گدانسک ، ورشو ، فروکلاف ، کراکوف ، کاتوویچ ، لودز و بیدگوژ ادامه پیدا می کند و نتایج و برنامه دور دوم گروهی این رقابت ها به شرح زیر است :

* گروه یک :

آرژانتین ۳ – ۱ ایتالیا

– هدایت تیم آرژانتین را خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ایران بر عهده دارد.

صربستان ۱ – ۳ فرانسه

ایران ۲ – ۳ لهستان (ست ها : ۱۷ – ۲۵ ، ۱۶ – ۲۵ ، ۲۶ – ۲۴ ، ۲۵ – ۱۹ و ۱۶ – ۱۴)

– در این دیدار که ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه ادامه یافت در تیم ایران سید محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور هریک با ۱۵ امتیاز بهترین های تیم خود بودند و در تیم لهستان ماریوژ ولاژلی با کسب ۲۸ امتیاز ستاره زمین بود.

کواچ:تا آخرین لحظه ناامید نشدیم

سرمربی تیم والیبال ایران پس از شکست برابر لهستان در رقابت های قهرمانی جهان تاکید کرد تیم ایران تا آخرین لحظه ناامید نشد.

به گزارش پایگاه فدراسیون بین المللی والیبال ، اسلوبودان کواچ گفت :« تماشای چنین بازی هایی برای قلب ضرر دارد.

تیم لهستان در دو ست اول بسیار سرسختانه کار کرد و سرویس های قدرتی خوبی زد.وقتی ولاژلی ستاره تیم حریف سرویس هایی با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت می زد ما واقعا ناامید شده بودیم.اما ادامه این روند برای هیچ تیمی ممکن نیست و با فرصت های به دست آمده ما هم به بازی برگشتیم و روند کار را در دست گرفتیم.اما در نهایت به این دلیل باختیم که در برابر تیمی مثل لهستان که میزبان است نباید چنان اشتباهاتی که ما مرتکب شدیم را انجام داد.اما چیزی که مهم است این اسن که ما ناامید نشدیم و این نشان دهنده برداشتن یک گام دیگر در راه رشد است.»

میرسعید معروف کاپیتان تیم ایران نیز گفت :« تیم لهستان در این دیدار واقعا خوب کار کرد و آن ها با سرویس های خود ما را نابود کردند.ما هیچ راهی برای مقابله با این سرویس ها نداشتیم ولی درست لحظه ای که آن ها فکر می کردند کار تمام است به بازی برگشتیم.در ست چهارم با نهایت توان بازی کردیم و در ست آخر نیز تا امتیاز ۱۴ خوب بودیم.اما اسیر ضدحملات لهستانی ها شدیم و تیم حریف برنده شد.ما سعی خود را کردیم اما بهتر از این نتیجه نگرفتیم.»

– تیم ایران در دور گروهی نخست ۳ – ۱ از سد ایتالیا ، ۳ – ۲ از سد آمریکا ، ۳ – ۱ از سد بلژیک گذشت و ۳ – ۰ پورتوریکو را شکست داد و ۱ – ۳ مغلوب فرانسه شد تا با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه ۴ صعود کند.تیم ایران در دور دوم گروهی نیز به ترتیب ۳ – ۱ استرالیا و ۳ – ۰ آرژانتین را مغلوب کرده است.

آمریکا ۳ – ۰ استرالیا

– در گروه یک نتایج رودرروی تیم های همگروه در دور اول محاسبه شده است ، بدین ترتیب تیم

فرانسه با ۱۶ امتیاز در صدر است و به دور سوم گروهی راه یافت.تیم های لهستان با ۱۴ ، آمریکا با ۱۳ و ایران با ۱۲ امتیاز دوم تا چهارم هستند.تیم های صربستان با ۹ ، آرژانتین با ۶ ، ایتالیا با ۲ و استرالیا بدون امتیاز در جایگاه پنجم تا هشتم قرار دارند.

* گروه دو :

برزیل ۳ – ۰ کانادا

فنلاند ۲ – ۳ چین

آلمان ۰ – ۳ روسیه

کوبا ۳ – ۰ بلغارستان

با احتساب نتایج دور اول گروهی ، در گروه دو برزیل با ۱۸ و روسیه با ۱۷ امتیاز اول و دوم هستند و به دور سوم گروهی راه یافتند.تیم های آلمان با ۱۲ ، کانادا با ۱۰ ، کوبا و بلغارستان با ۵ ، فنلاند با ۳ و چین با ۲ امتیاز در رده های سوم تا هشتم جای گرفته اند.

** برنامه – یکشنبه ۲۳ شهریور :

آرژانتین – آمریکا

ایران – صربستان (ساعت ۱۹:۱۰ – سالن اطلس آره نا شهر لودز)

لهستان – فرانسه

استرالیا – ایتالیا

برزیل – روسیه

فنلاند – بلغارستان

آلمان – کانادا

کوبا – چین

در والیبال قهرمانی جهان تیم روسیه با احتساب نتایج شوروی سابق با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم های برزیل و ایتالیا با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی دوم مشترک هستند.

در دوره قبل که سال ۲۰۱۰ در ایتالیا برگزار شد ، تیم های برزیل ، کوبا و صربستان اول تا سوم شدند.

تیم ایران – قهرمان آسیا – پنجمین حضور خود را در رقابت های قهرمانی جهان تجربه می کند که در ۴ دوره قبلی در سال های ۱۹۷۰ بلغارستان در رده ۲۱ ، ۱۹۹۸ ژاپن در رده ۱۹ ، ۲۰۰۶ ژاپن در رده ۲۱ و در سال ۲۰۱۰ ایتالیا در رده ۱۹ جهان قرار گرفت.

تیم ایران تا کنون در ۳۰ بازی در رقابت های والیبال قهرمانی جهان به میدان رفته است که حاصل آن ۱۱ برد و ۱۹ شکست بوده است.در این بازی ها تیم ایران ۴۴ ست را برد و ۶۶ ست را باخته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141269

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر