4

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر یک صربستان را شکست داد

  • کد خبر : 141313
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از مرحله دوم مسابقات جهانی با نتیجه ۳ بر یک صربستان را شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم رقابت‌های جهانی به مصاف صربستان رفت. شاگردان اسلوبودان کواچ با نتیجه ۳ بر یک و امتیازهای ۲۵-۲۷ و ۲۵-۲۲ و ۲۵ بر ۱۸ شکست دادند.

تیم ملی والیبال صربستان یکی از تیم‌های ریشه‌دار و قدرتمند والیبال جهان به شمار می‌رود. آن‌ها یکی از مدعیان این دوره از مسابقه‌ها بودند اما با توجه به نتایج گروه E مسابقه‌ها قبل از بازی با ایران از صعود به مرحله سوم ناامید شدند. این در حالی بود که والیبالیست‌های ایران امیدوار بودند تا با پیروزی در این مسابقه شانس خود را برای صعود به مرحله سوم حفظ کنند. اتفاقی که خوشبختانه با هدایت کواچ برابر هموطنانش رخ داد.

تیم ملی والیبال صربستان با پیراهن سرخ و ترکیب کوا سویچ، مارکو ایوویچ، پتریک، جووو ویچ، آتاناسی جویچ، پودراس کانیا، لیسیناک و لیبرو نیکولا روسیک بازی را آغاز کرد.

در تیم ایران هم سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و لیبرو فرهاد ظریف از ابتدا به میدان رفتند.

تیم ایران در این مسابقه با پیراهن سوم خود یعنی رنگ سرمه‌ای کار را آغاز کرد.

ست نخست: ۲۵- ۲۷ ایران

دو تیم در ابتدای این مسابقه قدری پرنوسان ظاهر شدند. کاملا مشهود بود که احتیاط در دستور کار دو تیم وجود دارد. اگرچه گفته می‌شد که صربستان برای انگیزه رویارویی با ایران در این مسابقه ندارد اما بازیکنان این تیم نشان دادند که برای برد به میدان آمده‌اند. دفاع روی تور خوب از کوا سوویچ و جوکوویچ اجازه نمی‌داد اسپکرهای ایران به راحتی کار کنند. در مقابل مجتبی میرزاجانپور سعی داشت تا از توپ‌های بلند سعید معروف امتیاز بسازد. تمرکز پاس‌های کاپیتان معروف در این مسابقه روی دست امیر غفور بود. او به خوبی با آبشارهای قدرتی خود سد دفاعی حریف را می‌شکست. هر گاه دریافت خوب می‌رسید، سید محمد موسوی می‌توانست در حملات سرعتی حریف را به زانو درآورد. با توجه به برگزاری بازی لهستان و فرانسه بعد از این مسابقه جمعیت قابل توجهی از علاقه‌مندان والیبال لهستان در سالن ۱۴ هزار نفری شهر لوچ حاضر بودند. آن‌ها بازی خوب تیم ایران را تشویق می‌کردند. تیم‌های ایران و صربستان تا امتیازهای پایانی ست نخست پایاپای پیش رفتند. هیچ یک از آن‌ها سر تسلیم شدن نداشتند. سرانجام نقش‌آفرینی تماشایی امیر غفور موجب شد تا ایران در ست نخست با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ پیروز شود.

ست دوم: ۲۵-۲۲ صربستان

سرویس‌های پودراس کانین غیر قابل مهار بود. فرهاد قائمی و فرهاد ظریف تلاش زیادی برای دریافت سرویس‌های او به کار می‌بستند. سعید معروف هر گاه زیر تور صاحب توپ می‌شد، سرعتی‌های ایران یعنی موسوی و غلامی را تغذیه می‌کرد. عادل غلامی مثل همیشه موثر و مفید کار می‌کرد. اگرچه تیم ایران در حمله موفق‌تر از حریف بود اما در سرویس، دریافت‌کننده‌های صربستان را آزار نمی‌داد. با این حال امیر غفور که یک روز استثنایی را پشت سر می‌گذاشت در دفاع روی تور و حمله نقطه قوت تیم ایران به حساب می‌آمد. پاسور باهوش صربستان سعی می‌کرد تا دور از دست دفاع ایران اسپکرهایش را تغذیه کند. باز هم دو تیم مثل ست اول پایاپای پیش می‌رفتند اما قبل از امتیاز ۲۰ ایران ۲ امتیاز عقب افتاد. کواچ وقت استراحت گرفت و شهرام محمودی و میلاد عبادی پور را به میدان فرستاد تا با این تعویض‌ها حمله و دریافت تیم تقویت شود اما تعویض‌های او نیز کارگر نبود.

صربستان با تمام توان برای هر امتیاز ست دوم می‌جنگید. در این ست نیز مثل ست قبل آرمین تشکری به میدان رفت تا با سرویس‌های هدفمند خود بازی را از چنگ حریف درآورد اما در نهایت تیم ایران با امتیاز ۲۲ بر ۲۵ مغلوب صربستان شد. این در حالی بود که تا پایان ست دوم هیچ امتیاز سرویس مستقیمی توسط بازیکنان ایران کسب نشده بود.

ست سوم: ۲۵- ۲۲ ایران

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم نبض بازی را در دست داشت. پاس‌های میلی‌متری سعید معروف حتی با وجود دریافت های ناقص هم به بهترین شکل اسپکرهای ایران را تغذیه می‌کرد. امیر غفور با پروازهای فوق‌العاده خود حتی سد دفاعی سه نفره حریف را می‌شکست. در مقابل آتنا سیجویچ ستاره تیم صربستان در این میدان بود. او از پشت خط بارها قلب دفاعی تیم ایران را می‌شکافت. دو تیم پایاپای هم پیش می‌رفتند اما برتری با تیم ایران بود. کلاکوویچ سرمربی صربستان کنار زمین آرام و قرار نداشت. در مقابل کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی ایران با آرامش بیشتری کار را دنبال می کرد.

ست چهارم: ۲۵- ۱۸ ایران

کواچ در این ست آرمین تشکری را باز هم به میدان فرستاد. آرمین که یک روز خوب را پشت سر می‌گذاشت بارها در حملات سرعتی و سرویس توانایی های خود را به رخ حریف می کشید. تیم ایران در حمله و دفاع روی تور کاملا برتر از حریف کار می‌کرد و بدین ترتیب اختلاف امتیازهایش را با حریف بیشتر می کرد. سعید معروف مثل همیشه با اطمینان کار می کرد. جای خالی تماشایی او کاملا دفاع روی تور حریف را تحت تاثیر قرار می داد. سید محمد موسوی در حمله و دفاع مطمئن بود. ایران روی دنده سرعتی کاملا برتر از حریف بود. ملی پوشان والیبال ایران در مقابل صربستان نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و موفق شدند در ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ حریف خود را شکست دهند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141313

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر