1

خاص‌ترین عیادت‌کننده آقا در بیمارستان +تصاویر

  • کد خبر : 141466
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۷:۳۷

ایشان علی‌رغم آنکه می توانست به وسیله تماس تلفنی و یا فرستادن نماینده، با واسطه عیادت و احوالپرسی کند، رنج سفر را به جان خرید و شخصا به عیادت رهبری شتافت.

طی هفته گذشته و پس از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب، افراد زیادی از مقامات کشوری، لشکری، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران و… به عیادت معظم له رفتند و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند؛ اما از جهاتی شاید خاص ترین فردی که به عیادت مقام معظم رهبری رفت «آیت الله ناصری» بود که جمعه بعدازظهر با حضور در بیمارستان از حضرت آیت الله خامنه‌ای عیادت و برای بهبود و سلامتی و افزایش توفیقات ایشان دعا کرد.

ایشان علی‌رغم آنکه می توانست به وسیله تماس تلفنی و یا فرستادن نماینده ای به محضر آقا با واسطه عیادت و احوالپرسی کند، رنج سفر را به جان خرید و شخصا به عیادت رهبری شتافت و با معظم له حال و احوال کرد.

خاص بودن این ملاقات وقتی بیشتر به چشم می آید که به کسالت شخص آیت الله ناصری توجه شود. وضعیت جسمانی این استاد بزرگ اخلاق به گونه‌ای‌ست که در برخی مواقع حتی جلسات ایشان در خود اصفهان نیز تعطیل می شود و اکنون و با وجود این کسالت ها، عیادت از رهبر انقلاب را بر خود واجب دانسته و به حضور ایشان مشرف شده اند.

 

آیت الله ناصری از علمای بزرگ اخلاق ایران و اصفهان هستند. ایشان در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری از عالمان زاهد و وارسته بود.
ایشان تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز نمود و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت.
اساتید ایشان حضرت امام خمینی، آیت الله خویی، سیدعبدالاعلی سبزواری، میرزا هاشم آملی، سیدعبدالهادی شیرازی، مدرس افغانی، شیخ مجتبی لنکرانی، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه‌ای، سیدمحمود شاهرودی و…  بوده‌اند.

ایشان علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری از علوم معنوی نزد محمد کوفی، سیدمحمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد و سیدجمال‌الدین گلپایگانی پرداخت. همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری آشنایی و ارتباط داشت.

آیت‌الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت‌الله سیدمحمد کشمیری به اصفهان بازگشت و گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیان دراز در حوزه علمیه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت.
گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می‌شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است.

آیت الله ناصری را را می توان یکی از منابع فیوضات دانست به نحوی که هرساله و در تمام ظهرهای ماه مبارک رمضان محفل بزرگ سخنرانی ایشان برپاست و سیل مردم علاقمند از پیر و جوان تا بازاری و دانشجو و کارمند از سخنان لطیف ایشان بهره مند می شوند.
اوج این لطافت زمانی رخ می نمایاند که لحن صدای آیت الله برای چندمین بار در یک سخنرانی ناگهان تغییر می کند و اشک های شوق بر گونه ها روان می شود، اینجاست که مستمعین می فهمند قرار است ایشان از وجود نازنین حضرت بقیه الله یاد کند! این شوق روحی و ارتباط قلبی آیت الله ناصری با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سبب شده است تا اینگونه به عیادت نائب امام زمان (عج) بشتابند.

انس و ارتباط خاص آیت الله ناصری با حضرت آیت الله بهجت (قدس) نیز زبانزد خاص و عام است و اغلب در سفرهای ماهیانه به قم به دیدار آیت‌الله بهجت می‌رفتند، به‌طوری که پسر مرحوم آیت الله بهجت در توصیف رابطه این دو بزرگوار گفته اند: «هیج کس مثل ایشان با آیت‌الله بهجت نشست صمیمانه ندارد.»

از برخورد صمیمانه و خاص ایشان با مردم ذکر همین نکته کفایت می کند که اکثر مواقع درب منزل ایشان به روی مردمی که مشکلات و سؤالات خاص دارند گشوده است.

پایگاه خبری رویش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141466

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر