1

پرونده دانشگاه ایرانیان بنام احمدی‌نژاد بسته شد

  • کد خبر : 141552
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

مدیرکل دفتر آموزش‌ عالی و غیردولتی وزارت علوم گفت: هفته گذشته وزارت علوم اطلاعیه‌ای در مورد دانشگاه ایرانیان صادر و متن آن را به مسئولان این دانشگاه نیز ابلاغ کرد.

کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی و غیردولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: باتوجه به غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان، هفته گذشته وزارت علوم اطلاعیه‌ای در مورد دانشگاه ایرانیان صادر و متن آن را به مسئولان این دانشگاه نیز ابلاغ کرد.

متن اطلاعیه وزارت علوم به شرح ذیل است: با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جایگاه قانونی مؤسسه‌ای موسوم به «دانشگاه ایرانیان» به اطلاع مردم شریف ایران می‌­رساند:

۱ـ سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی ـ غیرانتفاعی، مبتنی بر قانونمداری و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویکرد تضمین کیفیت و حفظ حقوق تمام ذی­نفعان، صیانت از حیثیت و کیان آموزش عالی و شفافیت در اقدام و اطلاع رسانی است.

۲ـ متقاضیان ثبت‌نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیر انتفاعی برای اطمینان از قانونی بودن تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی پذیرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامی به نشانی اینترنتی www.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسیس مؤسسه مورد نظر خود توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمینان حاصل کنند.

۳ـ آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است، ضمن اینکه مصوبه جلسه ۷۳۵ پنجم تیر ماه سال ۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعطای مجوز به محمود احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه بین‌المللی در تهران نیز لغو و بلااثر اعلام شده است.

بنابراین هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» فاقد وجاهت قانونی است و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141552

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر