2

بنزین اماراتی‌ هم رسید

  • کد خبر : 141646
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

سعیدی پور میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش ترانزیت فرآورده بنزینی را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هم اکنون بندر نفتی خلیج فارس آمادگی آن را دارد تا به کشتی های نفتی با آبخور هفت و نیم متر خدمات بندری ارائه کند.

برای نخستین بار عملیات ترانزیت بنزین از طریق بزرگترین بندر تجاری ایران با تخلیه محموله دو فروند کشتی حامل بنزین در بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، آغاز شد.

به گزارش مهر، محمدعلی سعیدی پور با اشاره به تخلیه محموله دو فروند کشتی حامل بنزین در بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: دو کشتی به نام های “لیانا” و “دان وان” که از مبدأ کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به بندر شهید رجایی آمده بودند، در مجموع بیش از ۲۰ هزار تن (معادل ۲۴ میلیون لیتر) بنزین را در این بندر تخلیه کردند.

سرپرست معاونت عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدت زمان تخلیه این کشتی ها را کمتر از ۶۰ ساعت عنوان کرد و افزود: این محموله فرآورده نفتی سبک هم اکنون در ۶ مخزن به ظرفیت ۲۴ میلیون لیتر که دارای فناوری سقف شناور در بندر نفتی خلیج فارس است، نگهداری می شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵ هکتار از اراضی موجود در پسکرانه پایانه نفتی بندر خلیج فارس برای کامیون‌های ویژه حمل و نقل این محموله در نظر گرفته شده و عملیات ترانزیت توسط ۷۵۰ کشنده به مقصد منطقه شمال کشور عراق در حال انجام است.

سعیدی نژاد با اشاره به اینکه ایران به صرفه ترین مسیر ترانزیت سوخت برای عراق و کشورهای CIS است، گفت: هم اکنون با سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در بندر نفتی خلیج فارس، به صورت مستقیم بیش از ۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

سعیدی پور میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش ترانزیت فرآورده بنزینی را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هم اکنون بندر نفتی خلیج فارس آمادگی آن را دارد تا به کشتی های نفتی با آبخور هفت و نیم متر خدمات بندری ارائه کند.

وی با باین اینکه نفتا و گازوئیل از جمله فرآورده های سبک نفتی است که امکان ترانزیت آنها از طریق بندر خلیج فارس وجود دارد، بیان کرد: تامین نیاز کشورهای منطقه، درآمدزایی ۲۰۰ دلاری برای هر تن کالای ترانزیتی و اشتغال زایی مناسب از جمله مزایای ترانزیت سوخت از طریق بزرگترین بندر تجاری ایران است.

وی یادآور شد: طی پنج ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع فرآورده های نفتی از این بندر ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشته است. سالانه بیش از ۹۰۰ کشتی حامل فرآورده نفتی در بندر نفتی خلیج فارس تردد می کنند.

گفتنی است، بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از تجهیزات مناسب، حجم قابل قبولی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و بانکرینگ را بر عهده دارد. این بندر دارای ۹ پست اسکله به طول ۱۲۰۰ متر، عمق ۷٫۵ متر و ۳۲۰ هکتار محوطه عملیاتی و اراضی پشتیبانی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141646

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر