3

سرنوشت ۱۰ هزار دستگاه خودروی معیوب تولید داخل

  • کد خبر : 141843
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

یکی از مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جزئیات جلوگیری از عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودروی معیوب تولید داخل در سال گذشته و سرنوشت این خودروها را بیان کرد.

علی عالی نهاری – مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نشت روغن ترمز، روشن نشدن چراغ‌های ترمز، کشیدگی فرمان، نشتی روغن هیدرولیک فرمان و روشن نشدن چراغ‌های هشداردهنده سیستم ترمز ABS، از مهمترین مشکلات ایمنی تشخیص داده شده در ۱۰ هزار دستگاه خودروی تولید داخل در سال گذشته بود.

وی با بیان این‌که در بازرسی‌های صورت گرفته در خط تولید در صورت مشاهده همزمان دو مورد ایراد اساسی ایمنی، تمام خودروهای تولیدی در آن خط تولید در آن روز بلوکه می‌شود، خاطرنشان کرد: براین اساس سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه خودروی معیوب بلوکه شد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان این‌که خودروسازان تک تک خودروهای بلوکه شده را بررسی و رفع عیب را به ما اعلام کردند، خاطرنشان کرد: بازرسان ما نیز تمام آن خودروها را بررسی و پس از تایید فنی، اجازه عرضه را صادر کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان بدون برطرف شدن ایرادات مربوطه امکان تحویل آن خودروها به مشتریان وجود نداشت. گذشته از آن خودروساز هم به دلیل محدودیت فضا امکان نگهداری خودروهای معیوب را ندارد.

عالی نهاری تصریح کرد: بنابراین ۱۰ هزار دستگاه خودروی معیوب توقیفی در سال گذشته همان جا پس از ابلاغ بازرسان ما رفع عیب و تحویل مشتریان شدند به‌گونه‌ای که گاهی همکاران بازرس ما تا پاسی از شب در خطوط تولید خودروسازان باقی ماندند تا خودروهای رفع عیب شده را تست کرده و پس از اطمینان، اجازه تحویل خودرو به مشتری را صادر کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141843

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر