1

واکنش قالیباف به قطع درختان غرب پایتخت

  • کد خبر : 141995
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

شهردار تهران با انتقاد از عدم تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به حمل و نقل عمومی گفت: منتظر حرکت طلایی دولت هستیم و امیدواریم همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف صبح شنبه در حاشیه مراسم ورود ۸۸ واگن جدید مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: تاکنون اتفاق خاصی در مورد واگذاری اعتبارات از سوی دولت به شهرداری تهران رخ نداده است اما قول داده‌اند که در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به اینکه دو روز پیش جلسه ای با وزیر نفت داشته اند، گفت: در بودجه ۹۳ پیش بینی شده که در شهرهای مختلف و به ویژه تهران، اعتبارات حاصل از صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت برای توسعه حمل و نقل عمومی صرف شود و همچنین توافقات نهایی صورت گرفته که با اولویت خرید واگن، ال‌سی مورد نظر باز شود.
شهردار تهران تاکید کرد: اگر توافقات صورت گرفته محقق شود، مردم تهران می توانند امید داشته باشند سالانه ساخت ۳۰ کیلومتر از خطوط مترو محقق شود.
قالیباف با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای ساخت و تجهیز واگنهای مورد نیاز مترو گفت: منتظر حرکت طلایی دولت هستیم، چنانچه با ظرفیت کنونی مترو و تنها با تزریق واگن‌های جدید می‌توانیم هفت میلیون مسافر در روز جابجا کنیم.
شهردار تهران افزود: در حال حاضر بدنه واگنها در داخل ایران ساخته می‌شود و تنها برخی قطعات وارد می‌شوند اما سعی داریم به سمت ساخت صد در صدی پیش برویم.
وی همچنین در مورد ساخت متروی شهرهای اقماری تهران گفت: در گذشته پوشش مترو شهرهای اقماری بر عهده شهرداری بود که پس از مدتی تصمیماتی مبنی بر اینکه شهرداری نمی‌تواند شهرهای اقماری را پوشش دهد اتخاذ شد. اما نکته مهم این است که دولت باید اعتبارات خاصی در این حوزه اتخاذ کند و اگر اعتبار مترو پرند و فرودگاه امام را بدهند و واگن‌های مخصوص را خودشان تامین کنند ظرف ۵ ماه مترو پرند و فرودگاه امام عملیاتی می‌شود البته برای تحقق این مهم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
قالیباف همچنین در مورد قطع ۱۵۰ درخت در جنت آباد گفت: مجری این عملیات با حکم قضایی این کار را انجام داده و عجولانه و شبانه نسبت به قطع درختان اقدام کرده است که قطعا در شورای شهر و شهرداری به صورت حساس این مسئله پیگیری می‌شود.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141995

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر