1

درخواست یک شهید از مادرش +تصاویر

  • کد خبر : 142019
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹

شهادت بزرگ‌ ترین آرزویش بود، به دلیل مجروحیت مانع اعزام او به جبهه شدند اما با داشتن جایگاه و رتبه سرتیپ دومی به عنوان بسیجی عادی به جبهه رفت، همه حقوق خود را به رزمندگان بی‌ بضاعت می‌ داد.

در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیئت قرآنی این هفته به دیدار خانواده شهید «سید محمد‌ رضا حمیدی» رفتند.

فارس/در این دیدار «مجید زکی‌ لو» استاد قرآن کریم، «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، «رامین بهرامی» قاری ممتاز قرآن کریم به همراه نمایندگان سیمای قرآن و خبرگزاری‌های ایکنا و فارس حضور داشتند.

«شهدای قرآنی پرچم‌ داران بصیرت» شعار دومین یاد‌واره سوره‌های سرخ
در ابتدای این مراسم قربانی به ارائه گزارشی از روند برگزاری یادواره شهدای قرآنی پرداخت و گفت: این برنامه از ابتدای سال گذشته آغاز و از همان زمان دیدار با خانواده‌های معظم شهدای قرآنی تهران در دستور کار قرار گرفت.

امسال هم هیئت قرآنی چهارشنبه هرهفته با یکی از خانواده‌های شهدا دیدار و مراسم یادواره سوره‌های سرخ با شعار «شهدای قرآنی پرچم‌داران بصیرت» در روز ۹ دی‌ماه ۱۳۹۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

زکی‌ لو استاد قرآن کریم با اشاره به توصیف خداوند از شهدا گفت: در وصف شهدا همین بس که خداوند فرمود: مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. آنچه در این آیه مهم‌تر است این است که شهدا نزد پروردگار روزی می‌خورند.

خداوند جانشین شهید در منزل او می‌شود
در یک حدیث قدسی آمده که خداوند فرموده: من جانشین شهید در منزل او هستم. پس خوشابحال شما خانواده شهدا که چشم و چراغ اسلام و ملت هستید.

عظمت کشور به برکت اسلام و خون شهدا است
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حمیدی پدر شهید «سید محمد رضا حمیدی» با اشاره به عظمت جمهوری اسلامی در جهان گفت: فردوست از دوستان نزدیک شاه در کتاب ظهور و سقوط می‌گوید: وقتی رضاخان را تبعید کردند محمد‌رضا من را به سفارت انگلستان فرستاد و گفت: برو سفارت و سؤال کن من هم باید بروم یا بمانم. ما چنین مملکت وابسته‌ای داشتیم اما امروز امریکا و مستکبران نمی‌توانند غلطی بکنند زیرا ما برای خود قدرتی هستیم و این عظمت از برکت اسلام و خون شهدا است.

حجت‌الاسلام حمیدی درباره فرزند شهیدش گفت: خداوند به ما سه دختر عطا کرده بود و از آنجا که خاندان ما نسل اندر نسل روحانی بودند از امام‌رضا(ع) خواستم یک پسر به من بدهد تا ادامه دهنده راه پدرانش باشد. حتی در وصیت‌نامه خود نوشتم که رضا باید طلبه شود.

رضا قبل از انقلاب در فعالیت‌های مختلف انقلابی شرکت می‌کرد و حتی در تکثیر و توزیع اعلامیه سخنرانی‌های امام‌خمینی(ره) فعال بود.

رضا انس عجیبی با قرآن داشت و همواره با اخلاص به عبادت و راز و نیاز با خدا می‌پرداخت. او پس از انقلاب در ادامه فعالیت‌های انقلابی به عضویت کمیته درآمد و در جبهه‌های نبرد هم از همان ابتدا حضور داشت.

شهادت بزرگ‌ ترین آرزوی محمد‌ رضا
شهادت بزرگ‌ترین آرزوی زندگی رضا بود. به یاد دارم یک سال پیش از شهادتش داماد خانواده ما شهید شده بود و رضا به شدت از این موضوع ناراحت بود. یک شب رضا قبل از خواب یادداشتی نوشت و بر روی تاقچه گذاشت من کنجکاو شدم و رفتم یادداشت را برداشتم بر روی آن این شعر را نوشته بود؛

خوشا آنان که با عزت زگیتی
بساط عیش برچیدند و رفتند
خوشا آنان که در راه عدالت
به خون خویش غلطیدند و رفتند

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است؛ چرا ما اینقدر بی‌سعادت باشیم که هر روز ناظر شهادت فرزندان عزیز اسلام باشیم و خود به این سعادت نرسیم.

سرداری که در لباس یک بسیجی عادی به شهادت رسید
رضا در کردستان مجروح شده بود اما دوباره قصد داشت به منطقه برود این کار وی با مخالفت مسئولان سپاه روبرو شد، اما این شهید بزرگوار با وجود اینکه خودش از سرداران بود و حتی جایگاه سرتیپ دومی داشت از سپاه مرخصی بدون حقوق گرفت و به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه رفت و در نهایت در سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و در جریان عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد، البته ما از نحوه شهادت وی خبری نداریم و پیکرش هم پس از ۱۵ سال به میهن بازگشت.

مادر شهید حمیدی درباره این شهید بزرگوار گفت: پدر محمد‌رضا آرزو داشت تا او طلبه شود. یک شب در خواب دیدم که پیکر محمد‌رضا پیدا شده اما روی جنازه او یک عمامه سیاه رنگ است. من گفتم: پسر من طلبه نبوده پس این پیکر او نیست. اما چند روز بعد پیکر محمدرضا پیدا شد که روی برگه آن نوشته بود شهید واحد تبلیغات. گویا محمد‌رضا در جبهه از مبلغان بوده و در این کسوت شهید شده است.

کمک شهید به رزمندگان بی‌بضاعت
این شهید بزرگوار هیچ‌گاه برای خود لباس نو نمی‌خرید و می‌گفت: عده‌ای هستند که توان خرید لباس نو را ندارند، حتی همه حقوقش را به رزمندگان بی‌بضاعت می‌داد.

درخواست شهید از مادرش
محمدرضا همیشه می‌گفت: مادر اگر می‌خواهی من عاقبت بخیر شوم دعا کن به شهادت برسم. روزی هم که برای آخرین بار می‌خواست به جبهه برود گفت: از من راضی هستید؟ گفتم: تو گام در راه خدا گذاشته‌ای و من از کار تو خوشحال هستم.

فعالیت‌های قرآنی شهید
پدر شهید «سید محمد رضا حمیدی» درباره فعالیت‌های قرآنی این شهید بزرگوار گفت: محمدرضا در برگزاری جلسات قرآن مسجد انصارالحسین(ع) نقش داشت و خودش هم قاری قرآن بود.

وی در یک کار تحقیقی با موضوعات قرآنی به همراه یکی از دوستانش به نام محمد مزینی همکاری داشت و بعدها این کار در قالب یک جلد کتاب به چاپ رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر