1

معاون وزیر ورزش:آقای کفاشیان منتظر کمک ما نباشید!

  • کد خبر : 142023
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

علی کفاشیان در مصاحبه‌های اخیر خود تا کنون بارها از عدم بودجه کافی برای فوتبال گلایه کرده و از مسوولان وزارت ورزش تقاضای کمک کرده تا شاید بحران مالی فوتبال ایران را کمک وزارت ورزش رفع شود اما انگار قرار نیست وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال کمک مالی کند.

امضای قرارداد کارلوس کی‌روش بار مالی سنگینی برای مجموعه مدیریتی فوتبال به همراه داشت از این حیث علی کفاشیان تلاش کرد با طرح موضوع کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال زمینه برطرف شدن مشکلات متعدد مالی را فراهم  سازد. اما از آنجا که در برهه کنونی اختلاف نظر شدید میان مدیران ارشد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در بالاترین سطح قرار دارد طبیعی است که وزارت ورزش نه تنها به این خواسته پاسخ مثبت دهد بلکه برای کفاشیان پیغام بفرستد که از پول خبری نیست.

افقق نیوز/معاون وزیر ورزش صبح روز جمعه با حضور در یک برنامه تلویزیونی صراحتا از عدم کمک مالی این وزارتخانه به فدراسیون فوتبال خبر داد و ضمن انتقاد از کفاشیان گفت:« انگار آقای کفاشیان فراموش کرده که چه تعهداتی در خصوص درآمدزایی داده است؟ اما برای اطلاع ایشان می گویم که از پول و کمک مالی خبری نیست!»

نصرالله سجادی با بیان این مطلب خطاب به مدیران فدراسیون فوتبال گفت:« مدیریت فدراسیون فوتبال در جریان ملاقات کاری با وزیر ورزش متعهد شد که ۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشند، به همین دلیل برایم عجیب است که چرا دوستان دائما از دغدغه مالی مجموعه فوتبال سخن می گویند،در صورتی که بودجه‌ای برای کمک به فوتبال موجود نیست.»

اتمام حجت معاون وزارت ورزش با مجموعه مدیریتی فوتبال می‌تواند سرآغاز یک چالش جدید میان این دو نهاد ورزشی تلقی شود،هرچند هنوز مسوولان فوتبال در قبال اظهارنظر سجادی موضع گیری نداشته اند اما قطعا عدم حمایت مالی وزارتخانه از مجموعه فوتبال می تواند کفاشیان را دوباره در برابر گودرزی و کابینه ورزشی‌اش قرار دهد.

با توجه به این که فدراسیون فوتبال در جذب اسپانسر و حامی مالی قدرتمند بسیار ضعیف و دور از انتظار عمل کرده و نتوانسته همانند دوره محمد دادکان و محسن صفایی فراهانی سرمایه گذاران صنعتی را به عنوان حمایت کننده مالی در حوزه فوتبال مشغول فعالیت کند قطعا در ماه های آینده همزمان با نزدیک شدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

از این رو کفاشیان دو راه بیشتر برای حل مشکلات مالی خود ندارد، نخست اینکه از مواضع پیشین خود در قبال وزارت ورزش عقب نشینی کند و با نرمش خواسته های وزیر را به اجرا در آورد تا تزریق بودجه از سوی آنها انجام شود. راه دوم این که با به آب و آتش زدن ۷۰ میلیارد تعهد درآمدزایی خود را عملی کند که به نظر این اتفاق بسیار بعید و دور از دسترس خواهد بود چون اگر توانمندی چنین کاری در فدراسیون فوتبال وجود داشت آنها از خیلی قبل تر از این کار را می کردند و هرگز دست کمک به سوی وزارت ورزش و جوانان دراز نمی کردند.

نزدیکان وزارت ورزش و جوانان مدعی‌اند مسوولان این وزارتخانه با علم بر این که مجموعه مدیریت فوتبال قادر به تامین هزینه های خود نیست از وعده ۷۰ میلیاردی کفاشیان برای درآمدزایی استقبال کردند و پس از عقد قرارداد سنگین کارلوس کی‌روش لحظه شماری کردند تا فصل بی پولی فوتبال فرا برسد تا آنگاه کفاشیان و همکارانش را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کنند.

باید دید با افزایش فشار مدیریت دستگاه ورزش به فدراسیون فوتبال آیا علی کفاشیان در برابر خواسته‌های این مجموعه مدیریتی حاضر به عقب نشینی خواهد شد یا همچنان بر مواضع خود پافشاری خواهد کرد تا استقلال خود را به رخ وزارت و مجموعه مدیریتی این مجموعه بکشد؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142023

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر