2

توقف اقدام غیرقانونی دانشگاه آزاد در افزایش شهریه ثابت دانشجویان

  • کد خبر : 142127
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

جمعی از نمایندگان مجلس در تذکرات کتبی بر توقف اقدام غیرقانونی دانشگاه آزاد در افزایش شهریه ثابت دانشجویان و همچنین تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در جلسه علنی امروز مجلس (یک شنبه ۳۰ شهریورماه ) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت‌ رئیسه مجلس به شرح زیر قرائت شد:

سید هادی حسینی، علیرضا خسروی، محمدرضا پورابراهیمی، نبی‌الله‌ احمدی، حسین نیاز آذری، رضا صابری، محمدجواد نظری‌مهر، فرهاد بشیری، کاظم جلالی، مجید منصوری بیدکانی، علی ایرانپور، علیرضا سلیمی، نادر قاضی‌پور، حسن کامران دستجردی، حمیدرضا فولادگر، نیره اخوان بی‌طرف، سید ناظر موسوی لارگانی،‌ منصور حقیقت‌پور، سید سعید زمانیان، نمایندگان قائم‌شهر، سمنان، کرمان، داراب، بابل، آزادشهر، کردکوی، پاکدشت، شاهرود، لنجان، مبارکه، محلات، ارومیه، اصفهان، فلاورجان، اردبیل و شهرکرد در تذکری به وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد شدند.

قائید رحمت نماینده درود و ازنا در تذکری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تسریع در تعیین تکلیف کارخانه کفش غزال درود توسط شرکت شصتا و انتقال بخشی از واحدهای تابعه شرکت شستا به این شهرستان تاکید کرد. وی همچنین به وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در اجرای طرح احداث کنارگذر درود و تسریع در تکمیل جاده ازنا و شازند و همچنین تسریع در اجرای طرح بارانداز و بندر خشک شهرستان درود متذکر شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکری دیگر به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر تسریع در اجرای طرح کشت و صنعت درود توسط سازمان اتکا و توسط صنایع اشتغالزایی دفاعی در شهرستان درود تاکید کرد.

قائید رحمت در تذکر خود به وزیر نیرو  بر تسریع در آزاد نمودن حقابه زیست محیطی و کشاورزی سد مرود درود از سد صالح استان مرکزی تاکید داشت.

 این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تسریع در تکمیل فرهنگسرا و کتابخانه شهرستان درود و ازنا تاکید کرد.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار جلوگیری از اقدام غیرقانونی دانشگاه آزاد در افزایش شهریه ثابت دانشجویان نیز در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در ارائه لایحه خدمات‌رسانی به معلولان شد و همچنین در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تاکید کرد.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، عزیزی، اکبریان و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، تهران، کرج و نیشابور در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تسریع در توسعه بیمه خبرنگاران به کارکنان تمام جراید و نشریات و همچنین شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب واکبریان در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار جلوگیری از تضیع حقوق علی دایی کایپتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال شدند.

 جعفر قادری و ضرغام صادقی نمایندگان شیراز به وزیر کشور لزوم حفظ حرمت و شأن افراد در انجام تغییرات مدیریتی و جلوگیری از تکرار حادثه تغییر بخشدار ضرغام را متذکر شدند.

موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد ، قوامی نماینده مردم اسفراین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب در تذکری به وزیر امور اقتصاد و دارایی بر صدور دستور رسیدگی به واگذاری شرکت صنایع کاغذ مراغه تاکید کردند.

 فتح‌الله حسینی و وحید احمدی نمایندگان قصر شیرین و کنگاور در تذکری به وزیر آموزش و ورزش خواستار تسریع در تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس و معلمان و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی شدند.

سید ناصر موسوی لارگانی و سبحانی نیا نمایندگان فلاورجان و نیشابور در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر تسریع در استخدام ناظران کشاورزی حسب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس‌ جمهور در مورد تسریع تبدیل وضعیت معلمان پذیرفته شده در آزمان استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۹ با شرایط رسمی آزمایشی حسب مصوبه مجلس، به وزیر بهداشت در مورد لزوم برخورد قاطع با متخلفان در پرونده استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی و جلوگیری استفاده این ماده در محصولات، به وزیر ورزش و جوانان در مورد علت تضیع بیت‌المال در حوزه فوتبال به ویژه مسائل مربوط به دو تیم پرسپولیس و استقلال و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد لزوم پرهیز وزیر و معاونان وزارتخانه از حمایت از برخی افراد، هنرمندان و نویسندگان ضد انقلاب تذکر داد.

سادات ابراهیمی نماینده شوشتر به وزیر نفت نسبت به توضیح علت عدم جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون استخدامی وزارت نفت، به وزیر کشور نسبت به توضیح علت عدم ارتقای تقسیمات کشوری روستاهای علم الهدی، اندیشه ، نورمحمدی و توضیح علت عدم جذب نیروهای شرکت کننده در آزمون استخدامی استانداری ها تذکر داد.

غضنفرآبادی نماینده بم در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت از کشاورزان شهرستان شرق استان کرمان و اعزام کارشناسان جهت تعیین میزان خسارات وارده ناشی از خشکسالی تاکید کرد.

تامینی لیچایی نماینده رشت نیز در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توضیح علت عدم توجه به کاهش قیمت برنج در زمان برداشت  این محصول شد و خواستار تسریع در استخدام ناظران کشاورزی به ویژه برنج شد.

شوهانی نماینده ایلام در تذکری به وزیر کشور خواستار تسریع در بررسی حادثه قتل دو سرباز در محوطه فرمانداری شهرستان مهران و یک سرباز در نوار مرزی در یک هفته گذشته شد.

 ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور در مورد برکناری گسترده خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از سمت‌های اداری و آموزشی تذکر داد و عنوان کرد که این اقدام برخلاف سیاست‌هایی است که با حضور جنابعالی در خانواده‌های ایثارگران رخ می‌دهد که در مقابل این اقدام دستور مؤکد شما برای جلوگیری از آن لازم است.

حقیقت پور نماینده اردبیل ، نمیر، نیر و سرعین در خصوص حل مشکلات عشایر  و همچنین تسریع در تنظیم بازار سیب زمینی به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد.

ایرج عبدی، غلامرضا نوری قزلجه، احمد شوهانی و بهروز نعمتی نمایندگان خرم‌آباد، بستان‌آباد، ایلام و اسدآباد در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع در برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی تحصیلی و جلوگیری از رانت‌های علمی شدند.

آقاجری نماینده بندر ماهشهر به وزیر نیرو نسبت به تسریع در حل مشکل کمبود شدید آب رودخانه زهره در هندیجان که باعث شوری آّب و نابودی کشاورزی در منطقه شده است تذکر داد.

مصطفی رحماندوست نماینده مردم تهران به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم ارائه برنامه مشخص و مدون برای رسیدگی به مشکلات رزمندگان را متذکر شد.

قائد رحمت و ایرج عبدی نمایندگان درود و ازنا و خرم آباد به وزیر راه و شهرسازی نسبت به تسریع در بازسازی خطوط راه آهن ازنا، درود، سفیددشت با توجه به فرسودگی شدید این خطوط و خسارات شدید جانی و زیست محیطی تذکر دادند که این تذکر به امضای ملک شاهی ، سوری، پیران وند ، محمدی ، آقامحمدی و کائیدی نیز رسیده است.

احمدی لاشکی به وزیر راه و شهرسازی نسبت به عدم مصاحبه غیر کارشناسی پیرامون آزادراه تهران شمال توسط برخی از معاونان وزیر تذکر داد.

فتح‌الله حسینی، وحید احمدی، نوذر شفیعی، محسن صرامی فروشانی، ابوذر ندیمی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان قصرشیرین کنگاور، ممسنی، خمینی‌شهر، لاهیجان و نیشابور به وزیر دفاع در مورد علت عدم اجرای دفترچه درمان رزمندگان معسر دفاع مقدس، با وجود  گذشت شش ماه از سال تذکر دادند.

سالار مرادی نماینده سنندج به وزیر جهاد کشاورزی در مورد این موضوع که چرا پول گندم کشاورزان کردستانی پرداخت نشده است تذکر داد.

رجب رحمانی و کریمی نمایندگان تاکستان و مشهد در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی بر تعیین قیمت تضمینی یا توافقی کشمش براساس گرانی نهاده های کشاورزی ، حداقل ۵ هزار تومان به ازای هر کیلو و ایجاد زمینه صادرات این محصول تاکید کردند.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری به رئیس‌ جمهور بر لزوم برخورد قاطع با مدیران سازمان هواشناسی تهران به علت قطع ۱۵۰ اصله درخت موجود در محوطه این سازمان تاکید و همچنین خواستار توضیح در خصوص علت افزایش بی‌سابقه شهریه ثابت دانشجویان جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از این اقدامات خلاف قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

موسوی لارگانی همچنین بر لزوم پاسخگویی صریح درباره علت حذف مشاوران مدارس متوسطه و اول راهنمایی در سطح کشور به ویژه در استان اصفهان و جلوگیری از تضییع حقوق این افراد تاکید کرد.

احمد آریایی نژاد نماینده ملایر در تذکری به وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در واگذاری مسکن مهر این شهرستان تاکید کرد.

علیرضا محجوب نیز در تذکری به وزیر راه وشهرسازی در صدور دستور روکش آسفالت راه روستایی سرخه در شهرستان ری تاکید و همچنین در تذکری به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به تخریب محیط زیست در حوزه بخشداری های مختلف شهرستان ری توسط سوداگران زباله شد.

سید علی طاهری و احمد سالک نمایندگان گرگان و اصفهان در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع در تشکیل منظم شورای عالی فضای مجازی شدند.

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان مرکزی تاکید کرد./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142127

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر