1

ایران خودرو، خودرو سازی آذربایجان را توسعه دهد

  • کد خبر : 142237
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

وزیر اقتصاد و صنعت کشور آذربایجان از خطوط تولید کارخانه ایران خودرو بازدید و در نشستی درباره توسعه همکاری های مختلف صنعتی با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت و گو کرد.

شاهین مصطفی یف، وزیر امور اقتصاد و صنعت کشور آذربایحان از حضور در ایران­خودرو و بازدید از خطوط تولید این شرکت اظهار خرسندی کرد و گفت: جای خوشحالی دارد که کشور برادر ما چنین صنعت پیشرفته ای داشته و آخرین تکنولوژی ساخت خودرو را به کار می برد.

وزیر امور اقتصاد و صنعت کشور آذربایحان افزود: ایران خودرو توانسته است علاوه بر این که تقاضای بازار داخل کشور را تامین کند،‌ محصولات خود را نیز به کشورهای مختلف صادر کند.

وی گفت: ایران خودرو توانسته یک میلیون نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت ایجاد کند که جای تحسین دارد.

شاهین مصطفی یف تصریح کرد:‌ کشور آذربایجان حاضر به ارایه تجربیات خود در زمینه ایجاد پارک های صنایع به صنعت کشور ایران است.

وزیر امور اقتصاد و صنعت کشور آذربایحان از مدیران ایران خودرو دعوت کرد تا با حضور در سایت ایران خودرو آذربایجان زمینه همکاری های دوجانبه در بخش صنعت خودروسازی را توسعه دهند.

مهندس محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دیدار که به نیابت از مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافته بود، برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک تهران و باکو را نقطه بسیار خوبی برای ادامه همکاری ها دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از محصولات شرکت ایران خودرو و سایپا به ارزش ۱۵ میلیون دلار به کشور آذربایجان صادر شده که امیدواریم با توافقات صورت گرفته صادرات و واردات قطعه و مونتاژ خودرو در آذربایجان با سرعت بیش‌تری توسعه یابد.

وی گفت: با توجه به قابلیت‌های دو کشور آمادگی داریم در بخش‌های دیگر صنعت از جمله معادن و زمین شناسی و با هماهنگی سازمان‌هایی مانند ایمیدرو و سازمان زمین شناسی همکاری ها را توسعه دهیم.

مهندس یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به حضور ایران خودرو در عرصه بین المللی خاطرنشان ساخت: برای تحقق این هدف اساسی ساختار جدید صادراتی شرکت تدوین شده است و ما معتقدیم می توانیم طی یک برنامه چندساله به صادرات ۳۰ درصد کل تولید محصولات برسیم.

مدیرعامل بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه صادرات را مقوله ای مهم خواند و گفت: موفقیت در عرصه صادرات محصول به کشورهای دیگر و رقابت در بازارهای جهانی نشان دهنده تنوع در محصولات، دارا بودن کیفیت محصول، داشتن ویژگی های فنی مورد نظر کشور هدف، خدمات پس از فروش مناسب و مورد نیاز و اخذ استانداردهای جهانی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142237

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر