1

تیتر یک واشنگتن تایمز: دعای خیر اوباما برای سپاه قدس ایران

  • کد خبر : 142254
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

سپاه قدس ایران در حال کمک کردن به شیعیان عراق است در حالی که دعای خیر دولت اوباما پشت سر آنهاست.

روزنامه واشنگتن تایمز (washington times) در گزارشی با عنوان ” سپاه قدس ایران در حال کمک کردن به شیعیان عراق است در حالی که دعای خیر دولت اوباما پشت سر آنهاست” نوشت:

 

نیروهای ویژه سپاه قدس ایران با رضایت ضمنی دولت واشنگتن در عراق مستقر شده و به نیروهای دولتی در مبارزه با گروه تروریستی داعش یاری می‌رسانند. نیروهای ایران روز به روز در در عراق فعال تر می شوند و در کنار سربازان این کشور به مبارزه با داعش می پیردازند. این در حالیست که دولت اوباما سیگنال هایی مبنی بر استقبال از مبارزه تهران علیه داعش می فرستد.

 

 

یک منبع آگاه گفت: ماه گذشته، زمانیکه عراقی ها سد موصل را از داعش پس گرفتند، تعدادی از نیروهای ایران نیز در انجا حضور داشتند. این گزارش ها درحالی منتشر می شود که دولت اوباما روز به روز صریح تر در مورد تکیه به ایران برای نابودی داعش سخن می گوید.

 

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در شورای امنیت گفت: هر کشوری در جهان از جمله ایران می تواند نقشی در مبارزه با داعش داشته باشد.

 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: نیروهای ایران در عراق به نیروهای ارتش این کشور مشاوره می دهند. ما می دانیم که ایران در عراق عملیات انجام می دهد و به آنها کمک می کند.

 

 

پنتاگون نیز اخیرا اعلام کرده است که آمریکا هنوز سربازی را برای جنگ و مبارزه با داعش به عراق نفرستاده است و تا جمع آوری اطلاعات کامل و ایجاد یک ائتلاف کامل چنین کاری شکل نخواهد گرفت.

 

یک مقام نظامی نیز بیان کرده است که ما اطلاعاتی در مورد عملیات های سپاه قدس ایران داریم و دولت آمریکا نیز از آنها با خبر است اما اکنون داعش به دشمن مشترک ایران و آمریکا تبدیل شده است و این دو کشور را هر روز به هم نزدیک و نزدیک تر می کند.

 

 

براساس این گزارش، روابط ایران و آمریکا پس از ظهور داعش رشد بیشتری پیدا کرده است. یک منبع می گوید که نیروهای ایران، نیروهای پیشرو در باز پس گیری صد موصل بودند.

 
السیا اسمیت سخنگوی پنتاگون گفت: ما از اعزام نیروهای نظامی ایران به عراق که در حال آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی عراق هستید اگاهیم. ما همچنین می دانیم که ایران تسلیحات،مهمات و هواپیما در اختیار عراق گذاشته است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142254

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر