1

صدور ویزا به نخجوان آزاد شد

  • کد خبر : 142350
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو از توافق تهران و باکو برای صدور ویزای ورودی تک سفره با اعتبار ۱۵ روز، برای ایرانی‌هایی که خواهان سفر به نخجوان هستند، خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از ترند، دولت ایران و آذربایجان توافق کردند تا یک ویزای ورودی تک سفره با اعتبار ۱۵ روز، برای ایرانی‌هایی که خواهان سفر به نخجوان هستند، معرفی کنند. محسن مولایی مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو گفت: این توافق در جریان نهمین نشست همکاری‌های اقتصادی، تجاری ایران و آذربایجان در ۶ آگوست حاصل شده است.

وی افزود: بر اساس این توافق، این ویزا در ایستگاه‌های بازرسی مرزی سَدَرَک، شاه تختی و جلفا صادر خواهد شد. مولایی خاطرنشان کرد که این ویزا برای ایرانی‌ها تنها در منطقه نخجوان اعتبار خواهد داشت و در مناطق دیگر آذربایجان نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هزینه دریافت این ویزا ۱۰ یورو است.

این مقام ایرانی نسبت به اینکه این اقدام در جهت آسان‌سازی رژیم صدور ویزا و کمک به توسعه گردشگری و روابط تجاری در مناطق مرزی ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد.

پیش از این نیز محسن پاک‌آیین سفیر ایران در آذربایجان گفته بود که گردشگران ایرانی برای سفر به نخجوان، می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی نخجوان، ایستگاه‌های بازرسی‌ سدرک و جلفا ویزا دریافت کنند. در حال حاضر، دریافت ویزا برای ورود به آذربایجان برای شهروندان ایرانی ۳۵ یورو هزینه در بر دارد. در فوریه ۲۰۱۰، ایران صدور ویزا برای شهروندان آذربایجانی به استثنای خبرنگاران را متوقف کرد.

اخیرا دولت‌های دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا قوانینی برای تسهیل صدور ویزا برای شهروندان هر دو کشور اتخاذ کنند.

بر اساس آمارهای کمیته دولتی گمرک آذربایجان، مبادلات تجاری ایران و این کشور در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۸۱.۰۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال پیش از آن ۶.۱۳ درصد افزایش یافته بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر