1

هنرمندانی که برای مقاومت فیلم می‌سازند، ژست نگیرند

  • کد خبر : 142795
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باید به جای استفاده از واژه مقاومت از واژه فتح استفاده کنیم. امروز در شرایطی هستیم که با اقتدار تمام می‌توانیم دوران مظلومیت خود را به پایان برسانیم و در سراشیبی فتح قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در آخرین شب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به سخنرانی پرداخت و پیرامون دو واژه فتح و مقاومت توضیح داد و گفت: در ابتدا باید این سوال را پرسید چرا در شرایطی که دشمن در اوج ضعف و زبونی قرار دارد باید همچنان از ادبیات مقاومت استفاده کنیم؟ ما در دوره‌ای هستیم که دشمن با یک سیلی نه چندان محکم به زمین خواهد خورد و در آستانه فتح قرار داریم و به نظر باید به جای استفاده از واژه مقاومت از واژه فتح استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که با اقتدار تمام می‌توانیم دوران مظلومیت خود را به پایان برسانیم و در سراشیبی فتح قرار بگیریم. وی افزود: کسانی که می‌خواهند امروز توقفی در مسیر حرکت و موج ما ایجاد کنند ضعیف‌تر از کسانی هستند که می‌خواستند در دوران دفاع مقدس جلوی ما را بگیرند. در آن دوران افراد ممکن بود از ترس جان و مسائلی از این نوع در جریان مقاومت شرکت نکرده باشند ولی امروز اگر کسانی با مقاومت همراهی نمی‌کنند واژه‌ای جز حیوانیت و رذالت نمی‌توان برای او برگزید.

پناهیان یادآور شد: کسی که امروز فتح را انکار می‌کند و عزت به دست آمده را می‌خواهد نابود کند، فرد رذلی است. در دوران دفاع مقدس جریان ملی را ستون پنجم نام گذاشته بودند زیرا آنها گرای نیروهای خودی را به دشمن می‌دادند ولی امروز کسانی که فتوحات به دست آمده را می‌خواهند به دشمن برگردانند افراد به مراتب پست‌تر از جریان ستون پنجم آن دوران هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اضافه کرد: امروز فصل بهره‌برداری از نهالستانی است که شهدا با خون خود آن را آبیاری کرده‌اند ولی عده‌ای نمی‌خواهند سختی برداشت میوه‌های این نهالستان را به خود هموار کنند و میوه‌های انقلاب اسلامی را برداشت کنند. امروز در منطقه ایرانی بودن سربلندی دارد و به ایرانیان احترام می‌گذارند. خبرنگار بی بی سی به یکی از مناطق محروم عراق رفته بود که از ورودش به منطقه جلوگیری می‌کنند ولی به محض اینکه می‌فهمند این فرد ایرانی‌الاصل است بدون اینکه توجه کنند وابسته به انگلستان خبیث است وی را پذیرفته بودند.

وی افزود: امروز دیگر نباید با مظلومیت سخن بگوییم، سربازان سربازان سربازان شما در منطقه در برابر ابرقدرتها ایستاده‌اند. به نظرم باید از سال آینده این جشنواره را جشنواره فتح نامگذاری کنیم، زیرا دیگر روزهای مقاومت به پایان رسیده و ما در حال فتوحات بیشماری هستیم. هرکس در جشنواره فتح شرکت نکرد، می‌گوییم شما مخالف جریان فتح برای خارج کردن مردم جهان از مظلومیت هستید.

پناهیان خاطرنشان کرد: من هنرمندان را به جشن‌های بزرگ برآمده از دل مقاومت دعوت می‌کنم و آماده باشند تا فتوحات پی در پیِ مقاومتِ سال‌های پیش را امروز ببینند. عده‌ای از هنرمندان می‌گویند که برای مقاومت فیلم نسازیم شاید مقاومت شکست بخورد و فردا ما را درکشورهای حامی استکبار راه ندهند و ایشان منتظر چنین روزی هستند، که باید این آرزو را از سر بیرون کنند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به هنرمندان انقلاب گفت: البته هنرمندانی که برای مقاومت فیلم می‌سازند هم زیاد ژست نگیرند زیرا کار خاصی نکرده‌اند، اگر در جریان فتح جان خود را نیز از دست بدهید هم کار بزرگی صورت نگرفته است. امسال در جریان روز قدس دیدید که همه آمده بودند و چه جمعیتی حضور داشت البته وقتی حق روشن بشود همه خواهند آمد و همراه می‌شوند حتی احمق‌ها.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر