1

اصلاح قانون انتخابات دردستور وزارت کشور

  • کد خبر : 142802
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

سخنگوی وزارت کشور از دستور کار وزارت کشور برای اصلاح قانون انتخابات خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های وزارت کشور در این دوره اصلاح قانون انتخابات است و الان در مرحله تجزیه و تحلیل و کارهای مطالعاتی هستیم.

تسنیم:حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از دستور کار وزارت کشور برای اصلاح قانون انتخابات خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های وزارت کشور در این دوره اصلاح قانون انتخابات است که قانون انتخابات بروزرسانی شود  و الان کار مطالعات آن شروع شده است.

وی افزود: قرار است ضعف‌هایی که در قانون انتخابات فعلی وجود دارد، رفع شود و الان در مرحله تجزیه و تحلیل و کارهای مطالعاتی هستیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین در مورد پیش‌نویس قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در مراحل نهایی است، اظهار داشت: آقای وزیر کشور به زودی پیش قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را به دولت تقدیم خواهد کرد که نوآوری‌های قابل توجهی دارد و آقای دکتر رحمانی‌فضلی سر فرصت آنها را شرح خواهد داد.

امیری با اشاره به اینکه اخیراً جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد، گفت: ۳۵ پرونده در این جلسه بررسی شد که ۵ پرونده مربوط به احزاب سیاسی بود و ۳۰ پرونده نیز صنفی و اقلیت‌های مذهبی بود.

وی در مورد بررسی پرونده تشکل “ندا” نیز اظهار داشت: هر وقت پرونده تشکل “ندا” تکمیل شود، قطعاً بررسی می‌شود.

امیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اخیراً اعضای تشکل ندا گفته بودند که مدارک را به طور کل به وزارت کشور تحویل دادیم، پس نقایص پرونده چیست؟ اظهار داشت: شاید از جهت اعضای “ندا” مدارک تکمیل باشد ولی بالاخره ما کارشناسی می‌کنیم و مرامنامه با قوانین و مقررات تطبیق داده می‌شود و استعلاماتی از دستگاه‌های مربوطه گرفته می‌شود که وقتی این کارها انجام شد، در دستور کار کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر