3

کیسینجر: تهدیدایران پیچیده‌تر ازداعش است!

  • کد خبر : 142863
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، بار دیگر ایران را تهدیدی برای منافع آمریکا خوانده و مدعی شده است که این تهدید پیچیده‌تر از تهدید گروه تروریستی داعش است.

به گزارش فارس، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت، بار دیگر ایران و برنامه هسته‌ای این کشور را تهدیدی برای منافع آمریکا دانسته و مدعی شده است که این تهدید پیچیده‌تر از تهدید ناشی از گروه‌ تروریستی «داعش» است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با آغاز عملیات آمریکا علیه مواضع داعش، گفته است: «من کاملا اطمینان دارم که می‌توانیم این تحرکات را شکست دهیم. ایران بسیار پیچیده‌تر است.»

کیسینجر که پیش از این هم ایران را به تلاش برای احیای امپراطوری پارس متهم کرده بود، همچنین بار دیگر مدعی شده که تهران ممکن است که برای ساخت تسلیحات هسته‌ای تلاش کند. وی در این مورد گفته است: «اگر ایران تسلیحات هسته‌ای بسازد یا به تسلیحات هسته‌ای نزدیک شود، همین مسئله موازنه منطقه را تغییر می‌دهد، اهمیتی هم ندارد که دولت چقدر میانه‌رو باشد. چراکه این بدان معنی است که ایران در برابر شورای امنیت ایستادگی کرده و بر مناقشه‌ای از تهدیدات ایالات متحده، فائق آمده است.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا ماه گذشته در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا با تأکید بر اینکه آمریکا در هر صورت نباید نقش ایران در تحولات جهان را نادیده بگیرد، عنوان کرده بود: «نوعی کمربند شیعی از تهران، تا بغداد و از آنجا تا بیروت شکل گرفته است. این وضعیت، این فرصت را به ایران می‌دهد تا امپراتوری پارس باستان را این بار با عنوانی شیعی، احیا کند.»

این چهره اثرگذار دیپلماسی آمریکا، افزوده است: «از نقطه نظر ژئواستراتژیک من ایران را مسئله‌ای بزرگتر از «داعش» می‌دانم. داعش گروهی ماجراجو با ایدئولوژی‌ای بسیار تهاجمی است. اما آن‌ها برای آنکه به یک واقعیت ژئو استراتژیک و دائمی بدل شوند، هنوز باید اراضی بسیار بسیار بیشتری را به تصرف خود درآورند. فکر می‌کنم درگیری با داعش – هرچند که مهم است – اما نهایتا بسیار قابل‌مدیریت‌تر از رویارویی با ایران است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر