1

رسانه‌های انگلیسی‌زبان/ اظهارات ضدایرانی نتانیاهو و تغییر تاکتیک داعش

  • کد خبر : 143179
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

“تلاش نتانیاهو برای بازگرداندن توجه ها از داعش به سمت ایران”، “تغییر تاکتیک های جنگی داعش پس از حملات هوایی امریکا” و … از جمله اخبار امروز رسانه‌های انگلیسی‌زبان هستند.

 برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (سه شنبه، ۰۸ مهر ۹۳) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

پایگاه خبری یو اس ای نیوز (usanews):

نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل تلاش کرد، توجه ها را از داعش به سمت ایران معطوف سازد.

بنیامین نتانیاهو، روز دوشنبه، تلاش کرد که داعش را از کانون توجه خارج کرده و ایران را جایگزین آن سازد. وی در سازمان ملل هشدار داد، تهران مسلح به بمب هسته ای، خطر بسیار بزرگتری از “داعشی های سوار بر وانت و کامیون” ایجاد خواهد کرد. داعش که مناطق گسترده ای از سوریه و عراق را تصرف کرده و به کشتار شهروندان و سربازان می پردازد، غالب بحث های سخنرانی های ۵ روز اول در اجلاس عمومی سازمان ملل را به خود اختصاص داده بود اما نتانیاهو “ایران، داعش و حماس” را اعضای یک تیم توصیف کرد [!].

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

معاون نماینده ایران در سازمان ملل: اظهارات ضدایرانی نتانیاهو برای توجیه جنایات [رژیم صهیونیستی درغزه] بود.

خداداد سیفی، معاون نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: اظهارات ضدایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات این رژیم در جنگ اخیر علیه فلسطینی های بی پناه در غزه بود. وی افزود: سخنرانی نتانیاهو شامل ادعاهای بی اساس علیه ایران بود و اصولا با هدف حمله به دیگران برای توجیه جنایات رژیم اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی ارائه شد.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

جنگجویان داعش پس از حملات هوایی به این گروه، تاکتیک های خود را تغییر داده اند.

هواپیماهای جنگی امریکا به اهداف داعش در سوریه حمله کردند. یک گروه ناظر جنگ می گوید، این حملات موجب مرگ شهروندان عادی و همچنین جنگجویان جهادی شده است. حملات در عراق و سوریه از داعش تلفاتی گرفته اما هیچ نشانه ای از تغییر جریان علیه این گروه و توقف اقدامات آن دیده نمی شود. یک فرمانده نیروی هوایی امریکا گفت: درپی حملات هوایی امریکا در عراق و سوریه، شبه نظامیان داعش درحال تغییر دادن تاکتیک های خود هستند. آنها تشکل های بزرگ مانند کاروان های جنگی که راحت تر توسط امریکا هدف قرار می گیرند را کنار گذاشته اند و از روش های دیگری استفاده می کنند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

امریکا با اظهارات نتانیاهو درمورد “ایران، داعش و حماس” مخالفت کرد.

وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که با ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل مخالف است. نتایاهو گفته بود “داعش و حماس شاخه های یک درخت سمی هستند”. جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما به روشنی هر دو گروه را جزو گروه های تروریستی برشمرده ایم اما داعش، تهدید متفاوتی را برای منافع غرب و امریکا ایجاد می کند.

روزنامه دیلی استار لبنان (Dailystar):

معلم در سازمان ملل: سوریه از جنگ علیه داعش حمایت می کند.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه تاکید کرد: سوریه در کنار تلاش های جهانی برای مبارزه با داعش می ایستد. این اظهارات در حالی مطرح شده که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا تایید کرده که حملات هوایی ایالات متحده و برخی کشورهای عربی علیه شبه نظامیان داعش در سوریه به نفع حکومت بشار اسد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143179

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر