4

یکه زارع : همکاری های خارجی به ارتقای برند ایران خودرو منجر می شود

  • کد خبر : 143198
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

همکاری های خارجی ایران خودرو به صورتی برنامه‌ریزی شده که به ارتقای قطعه سازان و معرفی برند ایران خودرو به بازارهای جهانی منجر شود.

مهندس هاشم یکه زارع،‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با جمعی از مسوولان شهرستان های شهریار،‌قدس و ملارد ضمن بیان این مطلب گفت: برنامه تولید ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت برای امسال ۶۰۰ هزار دستگاه است که تولید در شش ماه سپری شده از سال جاری با افزایش بیش از ۲ برابری در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به ۲۷۵ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید و خروج از وابستگی به منابع نفتی و نام گذاری سال های اخیر با ماهیت تولید و اقتصاد تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم که راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و تکنولوژی بالا است که امکان صادرات به کشورهای مختلف را داشته باشد.

مهندس یکه زارع خودروسازی موتور محرک صنایع کشور خواند و گفت: در سال های۷۰ فعالیت های خوبی در صنعت خودرو صورت گرفته ولی بعد از این دهه خودروسازی نتوانست به جایگاه واقعی خود دست یافته و رشد مناسبی داشته باشد.

‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: هدف ما این است که با توجه و حمایت مسوولان و دولت مردان خودروسازی ایران را توسعه دهیم و به وضعیت مطلوبی برسانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بحران تولید را پشت سرگذاشته ایم و با تولید روزانه دوهزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی کامل و بدون کسری دغدغه ای در این زمینه نداشته و هدفمان ارتقا و توسعه محصولات، افزایش کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آن و تولید صادرات محور است.

مهندس یکه زارع مبنای همکاری با شرکای خارجی را کسب منافع مشترک و ارتقای قطعه سازان داخلی دانست.

ایران خودرو از بحران خارج شده است

در ادامه این دیدار حسین گروسی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به دستاوردهای اخیر ایران خودرو گفت: درایت مدیریت فعلی ایران خودرو منجربه خروج این شرکت از بحران و بازگشت روند عادی تولید شد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۱ تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در ایران تولید شد که البته بخش زیادی از آن به صورت واردات سی.کی.دی و مونتاژ بود. با مشکلاتی که از ابتدای سال ۹۰ گریبان‌گیر صنعت کشور شد، این تعداد به کم تر از نصف کاهش پیدا کرد.

گروسی تصریح کرد: با تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال توسط ایران خودرو و همین میزان توسط سایر خودروسازان، جایگاه قبلی ایران در تولید خودرو احیا خواهد شد. وی درعین حال تاکید کرد: شرکت ایران خودرو کل تولید خود را بدون اتکا به منابع خارجی و به صورت کاملا مستقل انجام می دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از برخی انتقادات نسبت به صنعت خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: با توجه به عدم اشراف به مشکلات حوزه صنعت اظهاراتی بیان می شود که ممکن است آسیب‌های میلیاردی به صنایع کشور وارد کند که این موضوع برخلاف سیاست های کلی نظام و بحث حمایت از تولید داخل است.

گروسی به جانمایی صنعتی و واقعی صنایع در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه شهریار، قدس و ملارد واحدهای صنعتی زیادی در ارتباط با خودروسازی فعالیت می کنند که با تکنولوژی بالا و به دور از آلایندگی هستند.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن این منطقه به ایران خودرو و کم بودن هزینه های حمل و لجستیک، آمادگی گسترش همکاری به ویژه در بخش قطعه سازی با ایران خودرو را داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به توسعه ارتباط مراکز صنعتی با دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید آموزش در دانشگاه ها با نیاز صنایع کشور همسو باشد و از اتلاف منابع علمی کشور جلوگیری شود.

گفتنی است، در ادامه مسوولان بخش های مختلف شهرستان های شهریار، قدس و ملارد شامل فرماندار، شهردار و روسای دانشگاه ها از خطوط تولید ایران خودرو نیز دیدار کردند و از نزدیک با روند تولید خودرو در این شرکت آشنا شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر