2

ایران و چین می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند

  • کد خبر : 143206
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

ایران و چین در حوزه مسائل جهانی و منطقه‌یی دیدگاه‌ها و منافع بسیار نزدیکی دارند و بر همین اساس همواره در جهت توسعه همکاری‌ها در سطح استراتژیک گام برداشتند.

رییس دانشگاه ریمن چین گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی به قدرت واقعی و کشوری با ثبات در منطقه تبدیل شده است.

افق/وانگ ون در دیدار امروز خود (سه‌شنبه) با دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از سفر به ایران افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب تنها کشور با ثبات و قدرت واقعی در منطقه بوده است و روابط با ایران در سیاست خارجی چین از اهمیت زیادی برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: تلاش چین برای ایجاد محیطی صلح‌آمیز در جهان نیز کاملاً‌ مشهود است و جمهوری اسلامی ایران و چین می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

ولایتی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: ایران و چین در حوزه مسائل جهانی و منطقه‌یی دیدگاه‌ها و منافع بسیار نزدیکی دارند و بر همین اساس همواره در جهت توسعه همکاری‌ها در سطح استراتژیک گام برداشتند.

وی ادامه داد: رفت و آمد مقامات بلند پایه دو کشور نیز می‌تواند مسیر حرکت به سوی توسعه همکاری‌ها و گسترش روابط میان ایران و چین را هر چه بیش‌تر تسهیل کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و چین در پروژه‌های مشترک افزود: همکاری‌های این دو کشور در پروژه‌های مشترک و زمینه‌های مختلف باعث ایجاد روابط دیرینه میان دو کشور شده است و هم‌چنین همکاری و مشاوره‌های ایران و چین به ویژه در حوزه‌های منطقه‌یی و در زمینه مبارزه با تروریسم نیز بسیار مفید خواهد بود زیرا منطقه خاورمیانه به عنوان تأمین کننده انرژی جهان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت منطقه خاورمیانه لازم است تا صلح و ثبات در این منطقه برقرار شده و ما خاورمیانه‌ای عاری از تروریسم داشته باشیم.

ایسنا/ولایتی با بیان این که ایران از نظرات و فعالیت‌های چین در جهت صلح منطقه‌یی و حل مسایل مهم جهانی استقبال می‌کند تأکید کرد:‌ هرچند که دخالت برخی از کشورها برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی است و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر را به دنبال داشته باشد باز هم همکاری‌های این دو کشور می‌تواند مفید واقع شود. برای مثال می‌توان به حمله به سوریه اشاره کرد که در واقع نقض حاکمیت این کشور است.

وی گفت: تقویت روابط دو کشور در قالب سازمان همکاری شانگهای در توسعه روابط درکشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143206

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر