2

سال آینده قطعی گاز نداریم

  • کد خبر : 143207
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ظرفیت گاز در شش ماهه دوم امسال افزایش می‌یابد، گفت: از سال ۹۴ پیش بینی می‌شود با تدابیر اتخاذ شده در زمینه تولید و تامین، قطعی گاز در سراسر کشور نخواهیم داشت.

 حمیدرضا عراقی ظهر امروز در حاشیه گردهمایی خانواده بزرگ HSE صنعت گاز کشور که به مدت دو روز با حضور روسای شرکت گاز کشور و مدیران و کارشناسان HSE در سنندج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶ میلیارد متر مکعب به ظرفیت نیروگاه گاز کشور اضافه شده و بنا داریم که در شش ماهه دوم سال‌ نیز این ذخایر گازی افزایش یابد.

وی گفت: به دلیل افزایش ظرفیت گاز تولیدی و پایدار کردن شبکه‌های توزیع گاز از سال آینده مشکل قطعی گاز در سطح کشور نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: به وزارت نفت اجازه داده شده ۱۰۰ میلیارد تومان از محل صرفه جویی انرژی به انجام پروژه‌ها اختصاص دهد اما این پروژه‌ها باید منتج به صرفه‌جویی شوند.

وی گفت: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به بهینه سازی، تعدادی مربوط به حمل و نقل شهری و تعداد دیگر ان مربوط به گاز است و این طرح‌ها باید به تصویب شورای اقتصاد نیز برسند.

۳ میلیون ایرانی از نعمت گاز بی بهره‌‌اند

عراقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ میلیون نفر در سطح کشور از نعمت گاز بی بهره‌اند، افزود: برای گازرسانی کردن این مناطق و بهره‌مندی این تعداد، ۴٫۵ میلیارد دلار هزینه نیاز است تا بتوانیم به این خانوارها گازرسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: پروژه‌های بهینه سازی مصرف انرژی به شورای اقتصاد رفته و کارهای مطالعاتی آن انجام شده و پیش بینی می‌شود در مدت یک ماه آینده مصوب شود.

وی در زمینه صادرات گاز به کشورهای دیگر گفت: شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، عراق و پاکستان قرارداد صادرات گاز دارد.

آغاز صادرات گاز به عراق از اویل سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطر نشان کرد: کشور عراق از اوایل سال آینده در فاز نخست از نعمت گاز ایران برخوردار خواهد شد؛ در حال حاضر روزانه ۷ میلیون متر مکعب گاز به کشور عراق صادر می‌شود که این رقم به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران با داشتن ۳۴ تریلیون متر مکعب گاز از بزرگترین مخازن ذخیره گاز دنیا برخوردار است، اظهار کرد: روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز به کشور ترکیه نیز صادر می‌شود.

عراقی تصریح کرد: با دو برابری شدن ظرفیت ذخیره و تزریق گاز در چند سال آینده صادرات بیشتری به کشورهای مختلف انجام می‌شود تا ارزآوری و ارزش افزوده بیشتری حاصل شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، قیمت تمام شده گاز را از سیاست‌های دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: چهار عامل مهم که در بهینه سازی مصرف انرژی موثر است شامل فرهنگ سازی، قیمت مناسب گاز، تکنولوژی و قوانین و مقررات است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید و مصرف می‌شود که در چند سال آینده این رقم به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143207

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر