نقطه مقابل سازمانهای جاسوسی اروپا و مسیح علینژاد، زنان و دختران مسلمان اروپا هستند که با گسترش آزادی یواشکی در فضای مجازی در حال گسترش اسلام در قلب اروپا هستند. آنها با رعایت حجاب در مراکز حساس اروپا سعی در ترویج حجاب در کشورهای غربی دارند.
این در حالیست که بسیاری از مخالفین حجاب در اروپا، از حجاب زنان مسلمان به عنوان زنگ خطری بزرگ برای تمدن سکولار یاد میکنند. این دسته از افراد که پس از ناکامی در نابودی حجاب در جوامع اسلامی توسط افرادی چون “کمال مصطفی آتاتورک” در ترکیه و “رضا خان” در ایران با افزایش گرایش زنان مسلمان در جوامع اسلامی و بانوان مسلمان اروپایی به حجاب، بسیاری از آرزوهای خود را نقش بر آب میبینند فلذا در چند سال اخیر برخوردهای سازماندهیشدهای را برای محدود کردن جلوهی حجاب بانوان مسلمان در جوامع اروپایی در صدر راهبردهای خود قرار دادهاند.
حجاب بانوان مسلمان در جوامع سکولار اروپایی به گونهای تعجببرانگیز است که: «تیری دوبومن»، روزنامهنگار معروف فرانسوی، مینویسد: «از زمانی که اسلام را مورد مطالعه قرار دادم، مسئله مسلمانشدن زنان فرانسوی همواره تعجب مرا برمیانگیخت. بهویژه که تعداد زنان مسلمانشده فرانسوی به حدود صد هزار زن رسید. من، همیشه این سؤال را میکردم که چگونه زن فرانسوی که ثمره تلاش دهها ساله خود در زمینه آزادی و برابری زنان را به تدریج بهدست میآورد، به دینی روی میآورد که طبق گفته غربیها حقوق زن را پایمال میکند؟!» [۲]
چندی پیش، دو دختر فرانسوی، از یک خانواده یهودی، در شمال پاریس به اسلام گرویدند. آنها با حجاب کامل اسلامی به مدرسه رفتند، اما پس از مدتی بخاطر حجاب از مدرسه اخراج شدند. پدر آلما (Alma) و لیلا (Lila) از مسئولان مدرسه شکایت کرد اما فایدهای نداشت و آنها مجبور شدند در خانه ادامه تحصیل دهند. «لارنت لوی» (Laurent Levy) میگوید: دخترانش آزادانه و با اختیار خود این پوشش را انتخاب کردهاند. پدر آلما و لیلا یهودی است اما خود اعتقادی به دین ندارد و در رابطه با حجاب دخترانش میگوید: «انتخاب بچهها، مرا مقداری میآزارد. من فکر میکنم، این یک اشتباه است. فکر میکنم، این بدفهمی دنیاست. من نگرانم. زندگیِ یک زن در اسلام ممکن نیست به خودباوری او بینجامد.» آلما لبخند میزند و جواب میدهد: «اگر اسلام به ما خودباوری نمیداد، آن را انتخاب نمیکردیم.» [۳]