1

هدیه پوتین به رئیس جمهور به کدام موزه می رود؟ +تصویر

  • کد خبر : 143270
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲

رئیس موزه ملی ایران با بیان اینکه این موزه آمادگی پذیرش هدیه ولادیمیر پوتین به رئیس جمهور کشورمان را دارد گفت: از سپر رزمی متعلق به دوران شاه عباس اول می توان در موزه نهاد ریاست جمهوری نیز نگهداری کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان دیدار با دکتر حسن  روحانی در نشست سران ساحلی دریای خزر که در آستاراخان روسیه برگزار شد دستور داد کارکنان کاخ کرملینِ آستاراخان (قلعه تاریخی تسیخ هاوس که در جنگ جهانی اول دژ و انبار مهمات بوده است) قابی را برای هدیه به رئیس جمهور ایران بیاورند.

مهر/درون قاب، سپر رزمی یکی از سربازان شاه عباس اول (قرن هفدهم) از جنس برنز و طلا، و مربوط به جنگی بوده که در آن دوره (۱۶۰۳ تا ۱۶۱۸ میلادی) میان ترکیه و ایران رخ داده است.

مهناز گرجی، رئیس موزه ملی ایران درباره دریافت این هدیه و انتقال آن به موزه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سال گذشته، شیردالی که رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی از نیویورک هدیه گرفته بود، به خواسته وی به موزه ملی ایران اهدا شد. ولی ریاست جمهوری موزه ای مخصوص به هدایای نهاد خود را دارد و تا جایی که می دانم این موزه در کاخ سعدآباد واقع شده و هر هدیه ای که مقامات دریافت کنند، به این موزه انتقال داده می شود.

هدیه پوتین به رئیس جمهور به کدام موزه می رود؟
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143270

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر