1

ساختمانی که هوا را تمیز می‌کند+تصاویر

  • کد خبر : 143279
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

این برج به ۵ طبقه تقسیم شده و هر طبقه دارای زاویه متفاوتی نسبت به طبقه بالایی یا پایینی خود است. در هر طبقه این برج، فضای متفاوتی برای کاشت درختان و اختصاص فضای سبز در نظر گرفته شده است.

برج پر پیچ و تابی در سیدنی استرالیا با نام Quay Quarter ساخته خواهد شد که نه تنها از ساختمان ها و برج های مشهور دنیا الگوبرداری می کند بلکه دارای شگفت انگیز ترین فناوری های روز دنیا است.
به گزارش مهر، ساختمان متفاوت و جدیدی در سیدنی استرالیا ساخته خواهد شد تا شگفتی جهانیان را برانگیزد. مهندسان و معماران طراح ساختمانQuay Quarter از برج های مشهور دنیا الگو برداری کرده اند. برای مثال، از ویژگی و قابلیت تمیز کردن هوا که در برج های Grove در بمبئی هند استفاده شده، در برج سیدنی نیز بهره برده شده است. برج دارای نمایی است که دریافت گرمای مستقیم را کاهش داده و تهویه طبیعی را به ساختمان می بخشد. اما علت تمیز کردن هوا را می توان در باغ های عمودی دانست که در پایین ساختمان قرار می گیرند.

ساختمانی که هوا را تمیز می‌کند

نمای ظاهری این برج را می توان شبیه Bella Sky Hotel در کپنهاگ دانمارک دانست که دارای زوایای نامتقارن و اختلاف ۱۵ درجه ای است. این برج به ۵ طبقه تقسیم شده و هر طبقه دارای زاویه متفاوتی نسبت به طبقه بالایی یا پایینی خود است. در هر طبقه این برج، فضای متفاوتی برای کاشت درختان و اختصاص فضای سبز در نظر گرفته شده است.
شرکت معماری هلندی به نام ۳XN یکی از شرکت هایی است که در ساخت این پروژه همکاری دارد. “کیم نیلسان” یکی از مهندسان شرکت کننده در این پروژه می گوید:” ماکت نمای بیرونی این ساختمان آماده شده اما نمای داخلی این ساختمان نیز به تجهیزات متفاوت فناورانه ای مجهز خواهد شد تا به شگفتی های این برج افزوده شود. پیش بینی می شود ساخت این برج تا سال ۲۰۱۸ میلادی به طول بیانجامد.
مهندسان و معماران شرکت کننده در این پروژه از برج سیدنی با عنوان برجی متفاوت و مجهز به جدیدترین فناوری های روز یاد می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143279

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر