1

سه نامزد جایگزین دیوید کامرون را بشناسید

  • کد خبر : 143354
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

هشت ماه تا زمان برگزاری انتخابات عمومی انگلیس زمان مانده و این در حالی است که وضعیت نخست وزیر این کشور به هیچ وجه رضایت بخش نیست و بحث های زیادی در مورد کنار گذاشتن وی از رهبری حزب محافظه کار وجود دارد.

به گزارش رویترز، در حالیکه “دیوید کامرون” در حال تلاش برای کسب پیروزی قاطع در انتخابات عمومی سال آینده و پرهیز از تشکیل دولت ائتلافی است حقیقت موجود در انگلیس حکایت از کنار رفتن کامرون از این پست و حتی ریاست حزب محافظه کار دارد.

عملکرد نه چندان مناسب دیوید کامرون به عنوان نخست وزیر در کنار رسوائی های اخیری که موجب کنار رفتن دو وزیر کابینه انگلیس شد موجب شده تا وضعیت حزب محافظه کار در مقایسه با سایر احزاب انگلیس چندان رضایت بخش نباشد.

علاوه بر آن در روزهایی که وضعیت حزب محافظه کار به رهبری کامرون رضایت بخش نیست دو حزب کارگر و بریتانیای مستقل توانسته اند جایگاه خود را در این کشور بهبود ببخشند و حتی ممکن است در انتخابات آتی چند کرسی متعلق به حزب محافظه کار نصیب حزب بریتانیای مستقل شود.

در این میان بحث هایی در داخل حزب محافظه کار مبنی بر کنار گذاشتن دیوید کامرون و انتخاب رهبری جدید مطرح شده است. البته احتمال آنکه کامرون پیش از انتخابات عمومی پیش رو از سمت خود کنار گذاشته شود ضعیف است و در صورتی که این حزب در انتخابات ذکر شده نتیجه مناسبی کسب نکند کنار رفتن وی از ریاست حزب محافظه کار قطعی می شود.

لازم به ذکر است که اگر کامرون پیش از برگزاری انتخابات از رهبری حزب کنار برود بصورت خودکار نخست وزیری انگلیس را نیز از دست می دهد. یعنی همان اتفاقی که در سال های آخر نخست وزیری تونی بلر رخ دادو گوردون براون جانشین وی به عنوان رئیس حزب کارگر و نخست وزیر انگلیس شد.
مهر/در همین رابطه نام سه نفر به عنوان گزینه جانشینی دیوید کامرون مطرح می شود. این سه نفر عبارتند از “ترزا می” وزیر کشور فعلی انگلیس، “بوریس جانسون” شهردار لندن و “جرج آزبورن” وزیر خزانه داری.

در زمان برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند در ماه گذشته بحث هایی برای کنار گذاشتن کامرون از ریاست حزب شده بود اما با توجه به آنکه نتیجه این همه پرسی به نفع لندن تمام شد کامرون در سمت خود باقی ماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر