1

از ولگردی در استرالیا تا سرکردگی در داعش +تصویر

  • کد خبر : 143360
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

“محمدعلی بریالی” شهروند استرالیایی -افغانی‌تبار- که اینک یکی از فرماندهان با نام و نشان گروه تروریستی داعش است، تا چندی پیش‌ از سردمداران قمار، مواد مخدر و فساد اخلاقی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از مطلب منتشره در نیویورک تایمز، گفته می شود که دست کم ۷۰ شهروند استرالیایی که بیشتر از نسل دوم مهاجرین کشورهای جنگ زده پس از دهه ۷۰ میلادی هستند، به عنوان عناصر داعش (در سوریه و عراق) می جنگند.

این گزارش می افزاید: “محمدعلی بریالی” شهروند ۳۳ ساله استرالیایی ـ افغانی، در مناطق مرکزی شهر سیدنی زندگی کرده است؛ در سال ۱۹۸۱ میلادی در حالی که محمد علی تنها چهل روزه بود همراه پدر و مادرش از افغانستان گریخته و در سن هفت سالگی به کمپ ویلاوود در سیدنی وارد شد و در نهایت در شهر سیدنی اقامت گزید.

 

نیویورک تایمز وی را منسوب به خاندان محمدظاهرشاه، شاه سابق افغانستان دانسته است.

 

نشریه آمریکایی می افزاید: روزگاری دنیای محمدعلی بریالی، قمار، مواد مخدر، فحاشی و کلوب های شبانه بود و اینک معلوم نیست که وی چگونه به افکار افراطی و گروه های تروریستی گرایش پیدا کرده است.
بریالی قبل از سفر به سوریه و پیوستن به داعشی ها، نگهبان یک کلوب شبانه معروف در استرالیا بود که برای جذب مشتریان و کنترل درگیری های شبانه با ولگردها به کار گرفته شده بود.

 

به گفته مقامات استرالیایی، در ماه جاری مکالمه تلفنی از بریالی ضبط شده است که در آن در حال آموزش به یک جوان استرالیایی برای قتل یک شهروند بود؛ بریالی از یک کشور با حدود ۹ هزار کیلومتر فاصله از قاره استرالیا این تماس تلفنی را انجام داد و به عقیده تحلیلگران این نخستین بار است که داعش تلاش می کند در خارج از خاورمیانه دست به اقدام تروریستی بزند.

 

پس از این تماس تلفنی پلیس فدرال و سازمان جاسوسی استرالیا در علمیاتی که به بزرگ ترین عملیات ضد تروریستی تاریخ استرالیا معروف شد و حدود ۸۰۰ مامور پلیس و نیروی امنیتی در آن شرکت داشتند چند نفر در شهرهای “سیدنی” و .. بازداشت شدند و در میان آنها جوان ۲۲ ساله ای حضور داشت که به گزارش پلیس فدرال استرالیا از طرف محمدعلی بریالی مامور گردن زدن یک شهروند استرالیایی در ملأ عام شده بود.

 

چند روز بعد یک جوان ۱۸ ساله به دو افسر مبارزه با تروریسم در خارج از ملبورن تعرض کرد و بعد با گلوله آنها کشته شد.

 

پلیس استرالیا اعلام کرد که وی مشکوک به داشتن رابطه با داعش بوده، زیرا در حال حمل پرچم داعش در یک مرکز خرید در ملبورن دیده شده است؛ این مساله موجب ترس و وحشت در میان استرالیایی ها شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143360

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر