1

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: افراطیون انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند

  • کد خبر : 143389
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از فرهیختگان، فرهنگیان و دانشگاهیان استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، با قرائت سوره نصر گفت: حرکت «فوج فوج» سال گذشته مردم در انتخابات را از مصادیق فتح در تعریف قرآن می‌دانیم.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان تعاریف قرآن کریم از فتح، افزود: قرآن اتفاقی را فتح می‌داند که با نگاه سطحی شکست مسلمانان و رکود جامعه اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح تفاسیر گوناگون از سوره نصر، گفت: خیلی از مسلمانان به امید فتح مکه از مدینه حرکت کردند، اما در محلی به نام حدیبیه، پیامبر(ص) با توجه به مجموعه عوامل و شرایط تصمیم گرفتند که با مشرکان به دلیل حفظ مصالح و منافع اسلام، صلح کنند که همان فتح مبین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری بندهایی از توافق‌نامه صلح حدیبیه و اصرار سران مشرکان بر حذف نام خدا و رسول الله از صدر صلح‌نامه، گفت: عزم پیامبر(ص) برای صلح با مشرکان جدّی بود و تا جایی انعطاف نشان دادند که قبول کردند نام خدا و خودشان حذف شود، اما یک سال بعد مسلمانان بدون خونریزی و با سرافرازی مکه را فتح کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه اقدام پیامبر اکرم(ص) با تصمیم امام راحل در پایان جنگ عراق علیه ایران، گفت: در این مقطع نیز با قبول قطعنامه ۵۹۸ یک فتح مبین نصیب ایرانیان شد که به مراتب بهتر از فتح بغداد و سرزمین‌های عراق از طریق اشغال نظامی بود.

ایشان با تأکید بر این نکته که «هیچ ملتی حضور اشغالگران را نمی‌پذیرد»، اظهار داشت: پس از اشغال عراق توسط آمریکا دیدیم که یکی از افتخار سیاست‌مداران آمریکایی از جمله اوباما، موفقیت در خروج نظامیان خود از این کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحسین از آینده‌نگری امام راحل در مقام رهبری جوامع اسلامی، گفت: وقتی پس از فتح خرمشهر خدمت امام(ره) رسیدیم و فرماندهان نظامی اجازه ورود به خاک عراق را می‌خواستند، امام(ره) فرمودند: اگر شهرهای عراق را بگیریم، مردم عراق آسیب می‌بینند و هم آنها و هم ملت‌های عربی متعصبانه دفاع می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر نقش مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی، گفت: در مبارزه، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس آنچه سرمایه دفاعی جمهوری اسلامی بود، حضور مردم بود که هنوز هم ادامه دارد.

ایشان با تأکید بر حضور مردم در همه مقاطع ۸ سال دفاع مقدس، گفت: سدهای فولادین خطوط مقدم ارتش مجهز عراق را همت مردم در قالب بسیج مستضعفین می‌شکست و جنگ را مردم با اهدای مال و جان و سلامتی فرزندان خود اداره می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران سازندگی نیز این مردم بودند که دروازه‌های کشور را به سوی توسعه و پیشرفت گشودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتخابات سال ۹۲ را نیز حاصل حضور هوشمندانه مردم دانست و گفت: همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار یک جناح خاص بود، اما مردم نجیبانه به میدان آمدند و اعتدال را انتخاب کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطالبات حاضران که خواستار توجه بیشتر دولت به وعده‌های انتخاباتی خویش بودند، گفت: دولت به همه شعارها پایبند است، اما مجموعه شرایط را ببینید که چگونه یک اقلیت محدود در مقابل همه اقدامات مثبت حتی انتصابات بر حق دولت هیاهو می‌کنند.

ایشان افزود: کسانی که همه اقدامات دولت سابق را با همه رسوایی‌ها و فسادها، تقدیس می‌کردند، امروز در مقابل هر برنامه دولت فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر عصبانیت افراطیون و تندروها از مردم ایران، گفت: از صبوری مردم سوء استفاده می‌کنند و انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند.

ایشان با بیان شرایط کشور در دولت سابق گفت: با همان روحیه‌ای که قطعنامه‌‌های بین‌المللی را کاغذ پاره می‌خواندند، قوانین و مصوبات داخلی را زیر پا می‌گذاشتند که آمار رسمی تخلفات آنان تأسف برانگیز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت تعامل کشورها در دنیای کنونی، گفت: دولت یازدهم به حق کلید حل مسائل را سیاست خارجی تشخیص داد و بر اساس همان در جهت احقاق حق مردم ایران برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

ایشان با بیان اهمیت مذاکرات در تصمیمات سیاسی، گفت: تبدیل فضای تهدید و جنگ و تشدید روزافزون تحریم به گفت‌وگو و آوردن همه‌ی آنان به پای میز مذاکره، دستاوردهای سیاست‌های دولت یازدهم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعتماد دو طرف را سرمایه‌ای برای مذاکرات سیاسی خواند و با تأکید بر پرهیز از بهانه‌گیری‌ها، گفت: ایران بارها ثابت کرده که آماده است برای اثبات جهانیان اعتماد سازی کند، اما طرف‌های مقابل نیز باید در مسیر قانون حرف بزنند و اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چند دور مذاکره ایران با کشورهای ۱+۵، گفت: دو طرف می‌دانند فضای سابق، امنیت منطقه و حتی جهان را به خطر می‌اندازد و تأکید آنان بر مذاکره باید برای رسیدن به راه‌حلی مناسب جهت پایان دادن به این مناقشات سیاسی باشد.

ایشان با تأکید بر نقش و جایگاه ایران در نظام بین‌الملل گفت: غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران قدرتمند و با نفوذ بر اساس منطق و استدلال صحبت کنند، چون تاریخ ثابت کرده است که ایرانیان هیچ وقت تسلیم فشار و زور نمی‌شوند و نمی‌توان این کشور را از مبادلات سیاسی جهان حذف کرد.

در آغاز این دیدار، آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی، دکتر مرتضوی، علی اکبر عسکری، شیبانی و صادقی‌نژاد به نمایندگی از طرف نخبگان و فرهیختگان استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، فارس و لرستان به بیان دیدگاه‌های خویش و مطالبات سیاسی فعالان فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

افق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143389

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر