2

تهدیدات آینده «دریاپایه» و «هواپایه» خواهد بود

  • کد خبر : 143757
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه مبدأ تهدیدات احتمالی دریایی علیه ایران، از مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود، گفت: نیروهای مسلح باید ماجراجویی دشمن را در مبدأ هدف قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به‌همراه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه جنگ ارتش از منطقه یکم دریایی، کارخانجات نیروی دریایی ارتش و ناوشکن جماران بازدید کرد.

سرلشکر صفوی در جریان این بازدید طی سخنانی، با اشاره به تهدیدات احتمالی آینده گفت: مبداء تهدیدات احتمالی دریایی علیه ایران، احتمالا از دریای مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود و نیروهای مسلح ایران باید تهدیدات و ماجراجویی احتمالی دشمنان را از مبداء آن مورد هدف قرار دهند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: اگرچه دشمنان فرامنطقه‌ای پس از شکست در عراق و افغانستان و غزه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از گذشته شده است و آنها ضعیف‌تر شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تدوین راهبرد دریایی در بخش های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان و خلیج فارس و دریای خزر، ضرورت دارد که راهبرد دریایی را در بخش نظامی و غیر نظامی تدوین کند.

وی گفت: با توجه به تهدیدات احتمالی آینده که ماهیت دریاپایه و هواپایه خواهند داشت، می بایست هم راهبرد دریایی و هم راهبرد پدافند هوایی دفاع از کشور را تدوین کنیم که بخش نظامی این کار بر عهده نیروهای مسلح و بخش غیرنظامی آن به‌عهده دولت است.

صفوی در تشریح اهمیت ژئوپلیتیک خلیج فارس گفت: موقعیت ژئو استراتژیک و ژئوپلیتیک، منابع عظیم نفت و گاز، نقش فرهنگی و ایدئولوژیک و بازار مصرف کالا و تسلیحات نظامی، از مهمترین عوامل اهمیت آفرین این منطقه است.

وی افزود: هر قدرت نظامی بحری که در اقیانوس هند و اطراف آن بخواهد عملیات نظامی وسیع زمینی، هوایی و یا دریایی انجام دهد، باید منطقه خلیج فارس، دریای عمان و دریای عرب را مورد توجه در استراتژی نظامی خود قرار دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از ناوشکن جماران با تقدیر از کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی ارتش که با همت و نبوغ توانستند طی مدت کوتاهی تدبیر فرماندهی معظم کل قوا را عملیاتی کنند، گفت: ملت هوشمند ایران به فرزندان دلاور ارتشی و سپاهی خود که در دریای خروشان عمان و خلیج فارس از حیثیت و اقتدار و منافع ملی حفاظت و پاسداری می کنند، مباهات می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر