8

مقام معظم رهبری تا پایان خردادماه برای تعیین وزیر امور زیربنایی به دولت مهلت دادند.

  • کد خبر : 1439
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری تا پایان خردادماه برای تعیین وزیر امور زیربنایی به دولت مهلت دادند. به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس زهره الهیان نماینده مردم تهران در تذکر آیین نامه ای گفت: بحث ارتباطات در نظام جمهوری اسلامی حوزه استراتژیک است و در گذشته به […]

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری تا پایان خردادماه برای تعیین وزیر امور زیربنایی به دولت مهلت دادند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس زهره الهیان نماینده مردم تهران در تذکر آیین نامه ای گفت: بحث ارتباطات در نظام جمهوری اسلامی حوزه استراتژیک است و در گذشته به خاطر خلاهایی که در این حوزه به وجود آمده بود فتنه ۸۸ ایجاد شد، لذا ادغام وزارت ارتباطات در وزارت راه و مسکن باعث ضعیف تر شدن این وزارتخانه می شود بنابراین ما خواستار جدا شدن وزارت اطلاعات از این وزارتخانه های ادغامی هستیم.

محمد رضا باهنر که پس از علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده گرفته بود در پاسخ به این تذکر گفت: مدتها قبل مهلت سرپرستی وزیر راه و ترابری به پایان رسیده و ادامه آن خلاف قانون بود، لذا رئیس جمهور از رهبر انقلاب تا ۱۲ خرداد فرصت خواست تا لایحه ادغام وزارتخانه ها را ارائه کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: این مهلت نیز به خاطر تاخیر دولت در ارائه لایحه ادغام ها به پایان رسید بنابراین مقام معظم رهبری تا پایان خردادماه به دولت فرصت داد تا لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی را به مجلس تقدیم و وزیر مربوطه را معرفی نماید.

باهنر با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از این لایحه ایرادی نگرفته است تصریح کرد: شورای نگهبان فقط خواستار مشخص شدن شرح وظایف وزارتخانه امور زیربنایی است که این مشکل نیز با دعوت از نماینده شورای نگهبان و اضافه شدن عبارتی حل می شود تا دولت خود شرح وظایف این وزارتخانه را مشخص کند.

در ادامه جلسه مصطفی کواکبیان در تذکری آیین نامه ای با اشاره به اینکه صدا و سیما اخبار وارونه ای از مجلس پخش کرده است، گفت: نماینده دولت در صحن علنی مجلس با ادغام سه وزارتخانه مسکن، راه و ارتباطات اعلام موافقت کرد اما وزیر ارتباطات در صدا و سیما اعلام کرد این ادغام غیر کارشناسی بوده و مجلس شورای اسلامی در لایحه دولت دخالت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر